۲۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۱
تعداد بازدید: ۹۵۹۵۲
صدردادرس گفت: مافیا واردات بعد از افزایش قیمت گوشت در بازار داخل، دولت را برای تنظیم بازار مجبور به واردات کردند.
کد خبر: ۱۱۱۹۸
نویسنده : محبوبه رودسری

افشین صدردادرس مدیرعامل اتحادیه دام سبک در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی خطوط با اشاره به اینکه نیازی به واردات گوشت نداریم، اظهار کرد: بنابر پیش بینی‌های قبلی مافیای گوشت به حدی قیمت در بازار داخل را بالا بردند که دولت مجبور به واردات ۱۰ هزار تن گوشت کرد که این تصمیم به صنعت دامپروری ضربه وارد کرد.

وی افزود: معاونت بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی باید توجه داشته باشد که منافع بخش تولید و مصرف را کوتاه مدت نگاه نکند، هرچند در کوتاه مدت با کاهش قیمت دست مافیا را کوتاه می‌کند، اما نباید این موضوع به تولید آسیب وارد کند.

به گفته این مقام مسئول، مافیا واردات قیمت گوشت در بازار داخل را به حدی افزایش دادند که پس از ممنوعیت صادرات و رسیدن به اهداف شوم خود، دولت را برای تنظیم بازار و کاهش قیمت مجبور به واردات کردند.

مدیرعامل اتحادیه دام سبک ادامه داد: اگر دولت با واردات گوشت بدنبال تنظیم بازار است، پیشنهاد ما این است که مجدد صادرات دام در دستور کار قرار گیرد تا گوشت‌هایی که در بازار داخل امکان توزیع و مصرف ندارد، به بازار‌های هدف صادر شود.

صدر دادرس با اشاره به اینکه سیاست واردات گوشت در کنار صادرات باید دنبال شود، تصریح کرد: با واگذاری وظایف و اختیارات بازرگانی به وزارت جهاد انتظار تولیدکنندگان برآن بود که به عنوان متولی تولید، تصمیمات را بر مبنای شرایط بازار اتخاذ کنند تا همانند گذشته یک طرفه نباشد، به همین منظور طبق اذعان وزیر جهاد صادرات و واردات باید در کنار یکدیگر دیده شود.

برچسب ها: گوشت قرمز واردات
ارسال نظر
آخرین اخبار