۲۰ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۵
تعداد بازدید: ۵۷۲۱۵
کشاورز گفت: علی رغم نوسان نرخ ارز و حمل و نقل، اما واردکنندگان قول دادند که برنج را با نرخ قبل در بازار عرضه کنند.
کد خبر: ۱۱۰۷۶
نویسنده : محبوبه رودسری

مسیح کشاورز دبیر انجمن واردکنندگان برنج در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی خطوط، درباره آخرین وضعیت بازار برنج خارجی اظهار کرد: بنابر برنامه ریزی صورت گرفته قرار است که ۳۰۰ هزار تن برنج تا پایان سال و ۲۵۰ هزار تن فروردین شود که متاسفانه مشکلاتی سد راه صادرات است.

وی افزود: بنابر تصمیمات سران قوا قرار شد از ۶ اسفند ارزش افزوده برنج حذف شود که تاکنون این موضوع به گمرکات ابلاغ نشده است، در نتیجه برنج موجود در بنادر نمی‌تواند ترخیص شود.

به گفته کشاورز، با توجه به تعطیلات نوروز و ممنوعیت تردد در جاده اعلام کرده ایم که هر چه سریع‌تر این موضوع باید ابلاغ شود.

دبیر انجمن واردکنندگان برنج ادامه داد: یک سری کالا بصورت اعتباری ۲ تا ۳ ماهه وارد شده است تا عملیات آن انجام شود که هم اکنون سامانه بانک مرکزی اطلاعات وارده را قبول نمی‌کند که طی مکاتبه‌ای اعلام کردیم که اگر مشکلات تا قبل از ۲۰ اسفند مرتفع شود، به میزان نیاز کشور برنج وارد و توزیع خواهد شد.

وی قیمت کنونی هر کیلو برنج هندی برای مصرف کننده را ۳۰ هزار تومان و پاکستانی ۳۱ هزار تومان اعلام کرد و گفت: گرچه افزایش نرخ ارز و حمل و نقل قیمت تمام شده وارد را تحت تاثیر قرار می‌دهد، اما واردکنندگان قول دادند که تغییری در قیمت برنج شب عید ندهند.

برچسب ها: برنج واردات
ارسال نظر
آخرین اخبار