۰۳ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۸:۳۲
تعداد بازدید: ۷۰۸۱۴
عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه با کمبود شدید برنج در بازار مواجه هستیم، گفت: باید از ظرفیت کشور پاکستان که از کشورهای عمده تولیدکننده برنج است برای واردات استفاده کنیم اما برای بسیاری از مرزهای زمینی ما جهت واردات برنج، کُدی تعریف نشده است.
کد خبر: ۱۰۰۸۱

عرضه برنج 40 هزار تومانی در شب عید/ بخشی از برنج ایرانی موجود در بازار مخلوطی از برنج‌های وارداتی است

معین الدین سعیدی در گفت و گو با خبرنگار پایگاه  خبری تحلیلی«خطوط» با اشاره به وضعیت برنج در بازار، اظهار کرد: ما چاره ای جز واردات برنج در شرایط فعلی نداریم چراکه جامعه قدرت خرید ندارد و علاوه بر افزایش قیمت، با کمبود برنج در انبارها و بازار مواجه هستیم.

وی بیان کرد: شرایط اقلیمی و خصوصا بحث آب اجازه نمی دهد که جز در شمال کشور، کشت عمده برنج داشته باشیم و این اشتباه در سال گذشته اتفاق افتاد که در استان های جنوبی و فلات مرکزی برنج کاری انجام دادیم که دچار کمبود منابع آبی شدیم.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: البته امروز گزارشی ارائه شد که برای تنظیم بازار شب عید، اقدام به تامین برنج وارداتی و هم توزیع برنج ایرانی با قیمت ۴۰ هزار تومان خواهیم داشت، اما آنچه که مردم می‌بینند کمبود شدید برنج است و در چنین شرایطی راهی نداریم جز اینکه در حوزه واردات ورود کرده و از ظرفیت پاکستان که از کشور‌های عمده تولیدکننده برنج است استفاده کنیم، اما برای بسیاری از مرز‌های زمینی ما جهت واردات برنج، کُدی تعریف نشده است.

سعیدی در پایان خاطرنشان کرد: متاسفانه در حال حاضر علاوه بر کمبود برنج، آنچه که به عنوان برنج ایرانی فروخته می‌شود مخلوطی از برنج‌های وارداتی است که پذیرفتنی نیست و باید ورود جدی در این حوزه داشته باشیم

برچسب ها: نماینده مجلس کمیسیون کشاورزی برنج ایرانی برنج واردات
ارسال نظر
آخرین اخبار