۰۹ آبان ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۳
تعداد بازدید: ۳۱۱۹۰۴
صنعت ساختمان چهارمین صنعت بزرگ جهان است که ثروت زیادی در آن وجود دارد، اما مسئله این است که رشد فناوری در این صنعت ضعیف و لازم است فناوری‌های نوین مانند هوش مصنوعی این صنعت را تکان دهند و قدرت و اثر آن را بیشتر کنند.
کد خبر: ۱۲۰۹۴

صنعت ساختمان چهارمین صنعت بزرگ جهان/ با این اتفاق هزینه‌ طراحی‌ها کاهش پیدا می‌کند

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، باباخانی، موسس و مدیر لابراتور معماری و هوش مصنوعی در گفتگو با خطوط به تاثیرات هوش مصنوعی در صنعت ساختمان پرداخت. 

باباخانی در ابتدا گفت: صنعت ساختمان چهارمین صنعت بزرگ جهان است که ثروت زیادی در آن وجود دارد، اما مسئله این است که رشد فناوری در این صنعت ضعیف و لازم است فناوری‌های نوین همانند هوش مصنوعی بیایند و این صنعت را تکان دهند و قدرت و اثر آن را بیشتر کنند.

اگر ما می‌خواهیم صنعت ساختمان را پویاتر و قدرتش را بیشتر کنیم به نحوی که در زندگی انسان هزینه‌اش پایین بیاید، اما تنوعش بالاتر رود نیاز به فرآوری همانند هوش مصنوعی است.

وی ادامه داد: بالاترین هزینه‌ای که انسان در طول زندگیش انجام می‌دهد برای خرید ملک است، اما متاسفانه کمترین خدمات پس از فروش، کمترین مسئولیت‌ها و کمترین نحوه عملکرد در صنعت ساختمان است. اگر ما می‌خواهیم صنعت ساختمان را یک صنعت پویاتر و قدرتش را بیشتر کنیم به نحوی که در زندگی انسان هزینه‌اش پایین بیاید، اما تنوعش بالاتر رود نیاز به فنآوری همانند هوش مصنوعی است. ما باید کاری کنیم که یک فرد هر وقت خواست یک ساختمان را در بازه زمانی کوتاه تغییر دهد باید برای آن(ساختمان) یک ساختار مصرفی درست و خدماتی تعریف شود.

باباخانی تصریح کرد: هنوز هوش مصنوعی به آن شکلی که ما می‌شناسیم، نیست. هوش مصنوعی در صنعت ساختمان باید به گونه‌ای باشد که شما لوکیشن خود را بدهید و بعد از ۱۰ تا ۱۵ دقیقه نقشه ساختمان را تحویل بگیرید.

صنعت ساختمان چهارمین صنعت بزرگ جهان/ با این اتفاق هزینه‌ طراحی‌ها کاهش پیدا می‌کند

وی گفت: اگر هوش مصنوعی وارد این کار شود شما فقط لوکیشن را انتخاب می‌کنید سپس تمام حالت‌هایی که می‌شود در این زمین پیاده کرد را به شما یک مدل سه بعدی و واقعیت مجازی را ارائه می‌دهد. همچنین به شما عینک می‌دهد تا با آن در ساختمان بچرخید، یعنی قبل از اینکه اصلا ساختمان ساخته شود شما تجربه‌اش می‌کنید. این مسئله کمک می‌کند هزینه‌های باز طراحی‌ها و طراحی‌های اشتباه کاهش پیدا کند.

مدیر لابراتور معماری و هوش مصنوع متذکر شد: نباید از این نکته غافل شد که فناوری فقط برای طبقات متوسط به پایین است. این نکته بسیار مهمی است، وقتی می‌خواهیم فناوری را خلق کنیم برای طبقات ثروتمند این کار را انجام نمی‌دهیم.

 

 

 

برچسب ها: صنعت ساختمان هوش مصنوعی فناوری خرید ملک جهان
ارسال نظر
آخرین اخبار