۰۶ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۶
تعداد بازدید: ۲۸۴۵۶۲۸
بزرگترین گردهمایی فعالین حوزه فناوری های نوین مالی و نخبگان اقتصادی کشور همزمان با برگزاری همایش «معجزه همزمانی» و رونمایی از آغاز عرضه یک میلیون متر زمین با روش فروش متری و اقساطی مسکن در قالب طرح « خانواده بزرگ زر » در سالن همایش های بین اللملی دانشگاه شهید بهشتی تهران برگزار گردید.
کد خبر: ۲۸۷۷۳

بزرگترین گردهمایی فعالیت حوزه فناوری‌های نوین مالی کشور/ آغاز بزرگترین پروژه متاورسی ایران

 

تحول در اقتصاد دیجیتال با بهره گیری از فناوری های نوین مالی

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، در این همایش دکتر عباس جم زر مدیر فناوری‌های نوین مالی و فرصت‌های سرمایه گذاری کشور و رئیس بنیاد راهبری شبکه زر با ارائه گزارشی از فعالیت‌های نخبگان ایرانی و دستاورد‌های مجموعه‌های دانش بنیان و نوآور کشور در عرصه فناوری‌های نوین مالی در راستای تحقق مأموریت‌های بخش رمزارزش‌ها در سند تحول دولت مردمی که در هشتم اسفندماه سال ۱۴۰۰ توسط رئیس جمهور به کلیه وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های اجرایی کشور ابلاغ گردیده است، به بیان نقش، مزیت‌ها و فرصت‌های بی نظیر بهره گیری از این فناوری نوظهور برای تحول در اقتصاد دیجیتال کشور پرداخت و از محصولات نوآورانه‌ای همچون «صندوق غیرمتمرکز زر»، «بیمه زندگی رمزپایه (زرهوشمند)»، «زرکارت ملی»، «سامانه تبادلات زرآی‌دی»، «کیف پول غیرمتمرکز زرسواپ»، «گواهی اوراق مشارکت در منافع زرگام»، «سکه زر»، «باشگاه مشتریان رمزپایه بازرگام» و «سرزمین زر» که از جمله کاربرد‌های فناوری نوین مالی و نتیجه اعتماد به جوانان و پذیرفتن توان و دانش نخبگان و متخصصان ایرانی است خبر داد.

آغاز بزرگترین پروژه متاورسی ایران در سرزمین زر

وی با بیان نمونه‌هایی از کاربری فناوری‌های نوین مالی در صنعت بیمه، کشاورزی و مسکن قابلیت‌هایی همچون شفافیت، سهولت و سرعت در تبادلات، امنیت و محرمانگی، پایداری، کاهش ریسک و حفظ حریم خصوصی اشخاص را از مهمترین مزایای استفاده از بستر فناوری بلاکچین و دفاتر کل توزیع شده برشمرد و افزود بهره مندی از فناوری نوین مالی و بستر مشارکت در منافع و سرمایه گذاری جمعی غیرمتمرکز می‌تواند علاوه بر تأثیر شگرف و معجزه گونه‌ای که بر اقتصاد کشور در شرایط حاضر داشته باشد، ارزش پول ملی را افزایش داده و قدرت مالی و توان خرید اقشار متوسط و ضعیف جامعه را ارتقاء بخشد و به تولید ملی و اشتغال زایی کمک شایانی نماید.

دکتر جم زر ترکیب و استفاده مشترک از ابزار‌های قدرتمند و قانونمند و نوین مالی و بازار سرمایه نظیر بیمه‌ها زندگی و سرمایه گذاری، گواهی اوراق مشارکت، برات و سفته الکترونیک را با فناوری‌های نوین مالی در قالب صندوق‌های غیرمتمرکز موجب ایجاد اعتماد و اطمینان بیشتر عموم جامعه به سرمایه گذاری جمعی و مشارکت در منافع پروژه‌های ملی و تأمین مالی کم هزینه و سرمایه در گردش بنگاه‌های اقتصادی کشور شوند و باعث تحولی بزرگ در عرصه اقتصاد دانش بنیان برشمرد و افزود طرح‌هایی نظیر بیمه‌های زندگی رمزپایه و سرمایه گذاری جمعی در کشت و صنعت زیتون توسط مجموعه برگ زیتون رمزپایه و پروژه واحد زر و فروش متری زمین و مسکن در «سرزمین زر» توسط مؤسسه فناوری هوشمند شبکه زر از الگو‌های موفق بهره گیری از فناوری‌های نوین مالی است که نویدبخش آینده‌ای روشن برای کشور عزیزمان ایران در حوزه تحقق اقتصاد دیجیتال می‌باشد.

بزرگترین گردهمایی فعالیت حوزه فناوری‌های نوین مالی کشور/ آغاز بزرگترین پروژه متاورسی ایران

خرید متری زمین با پرداخت روزانه ۱۰۰۰ تومان

دکتر عباس جم زر، مدیرعامل و رئیس هیأت مدیره مؤسسه فناوری هوشمند شبکه زر با اعلام خبر رونمایی از اجرایی نخستین پروژه فروش متری زمین (توکنایز دارایی و مسکن) در منطقه زر دره دماوند با عنوان سرزمین زر (ZAR LAND) و استقبال گسترده عموم جامعه از واگذاری زمین به صورت اقساط ۸ ساله و از پایه مبلغ روزانه ۱۰۰۰ تومان به ازای هر مترمربع، به امکان خانه دار شدن اقشار متوسط جامعه حتی بدون پیش پرداخت در بستر فناوری هوشمند شبکه زر در اقساط بلندمدت اشاره کرد و افزود: در این طرح اعضاء می‌توانند با هر توان مالی به میزان مدنظر و به صورت متری زمین خریداری نمایند و علاوه بر حفظ ارزش پولی و داریی خود، گواهی اوراق مشارکت زرگام و سفته الکترونیک به میزان اصل و سود علی الحساب ۲۱ درصدی بابت سرمایه گذاری اخذ و از منافع مشارکت حاصل از آن ارزش افزوده آن بهره‌مند شوند و تا زمان تحویل زمین سود مشارکت دریافت نمایند همچنین می‌توانند در هر زمان که مایل باشند به ارزش لحظه‌ای به متراژ دلخواه به سایر اشخاص واگذار نمایند یا بازخرید نمایند.

با «واحد زر» در اقساط ۸ ساله صاحب خانه شوید

رئیس بنیاد راهبری شبکه زر در ادامه به بیان مزایا و فرصت‌ها و ظرفیت‌های خرید متری مسکن برای خریداران، سازندگان و دولت پرداخت و افزود: صنعت ساختمان به دلایلی از جمله تأثیر آن بر رفاه جامعه، اثرگذاری بر بیش از صد صنعت، تأثیر قابل توجه بر اشتغال کشور و تولید ناخالص ملی از صنایع مؤثر محسوب می‌گردد. ابعاد صنعت حکایت از عدم توان تأمین مالی توسط دولت یا اثرات منفی ورود دولت در بخشی از تأمین مالی آن دارد. بیشتر ابزار‌های موجود، متمرکز بر تأمین مالی سازنده می‌باشد که به دلیل رشد قابل توجه قیمت مسکن، قدرت خرید مردم به شدت کاهش یافته است؛ از سوی دیگر به دلیل مواردی از جمله عدم انطباق پرداخت‌ها با جریان نقد مورد نیاز پروژه‌های ساختمانی، صکوک نتوانسته نیاز تأمین مالی این صنعت را به طور کامل برآورده سازد و یکی از ابزار‌های تأمین مالی نوین که در سراسر دنیا مورد استقبال زیادی قرار گرفته است، فروش متری مسکن و فروش متری زمین می‌باشد. در روش فروش متری مسکن به خریداران امکان خرید بخشی از یک واحد مسکونی و افزایش آن تا یک واحد را درطی مدت ساخت خواهد داد. حتی اگر مصرف‌کننده نتواند در مدت تعیین شده نسبت به افزایش میزان خریداری‌شده تا یک واحد مسکونی اقدام نماید، در ازای متراژ خریداری‌شده از تورم مصون خواهد ماند؛ به طور مثال در حال حاضر بهای رهن پرداختی توسط مستأجر برای یک واحد مسکونی، معادل با قیمت خرید همان واحد در ۴ سال پیش می‌باشد. در صورتی که فرد امکان خرید بخشی از واحد مسکونی را داشت، می‌توانست در سنوات قبل اقدام به خرید چند مترمربع نموده و در ازای منابع صرف شده برای خرید آن بخش، در مناطق ارزانتری سکونت کند تا در بلندمدت بتواند با افزایش متراژ خریداری‌شده، نسبت به تملک یک واحد مسکونی اقدام نماید. این موضوع در حالی است که با توجه به عدم امکان خرید بخشی از واحد مسکونی، فرد از این ظرفیت محروم است؛ بنابراین یکی از ویژگی‌های فروش متری مسکن مطرح شده، امکان خرید بخشی از یک واحد مسکونی می‌باشد. همچنین ویژگی دیگر آن، خرید مرحله‌ای برای مصرف‌کنندگان است. سومین ویژگی نیز پوشش در مقابل تورم به ازای متراژ خریداری‌شده است. تمام موارد ذکرشده مبین تبدیل یک نیاز بالقوه به تقاضای فعال و مؤثر است که علاوه بر جبران قدرت خرید تقاضای مصرفی، موجب افزایش رونق در بازار تولید و عرضه مسکن خواهد شد.

بزرگترین گردهمایی فعالیت حوزه فناوری‌های نوین مالی کشور/ آغاز بزرگترین پروژه متاورسی ایران 

۱۳۳ واحد زر هدیه عیدانه بنیاد راهبری شبکه زر

دکتر عباس جم زر با تبریک نوروز باستانی و همزمانی آن با فرارسیدن ماه مبارک و پرفیض و برکت رمضان، ماه مهمانی خداوند متعال به همه ایرانیان عزیز، اعلام کرد: کلیه کاربرانی که تا ۱۸ فروردین ماه ۱۴۰۲ در سامانه شبکه زر ثبت نام نمایند تعداد ۱۳۳ واحد زر در قالب طرح استخراج ابری عیدانه شبکه زر تعلق می‌گیرد و کاربران جدید پس از فعال سازی حساب کاربری در سامانه https://zarcoin.ir از سوی بنیاد راهبری شبکه زر می‌توانند این هدیه ارزشمند را دریافت نمایند.

بزرگترین گردهمایی فعالین حوزه فناوری‌های نوین مالی و نخبگان اقتصادی کشور همزمان با برگزاری همایش «معجزه همزمانی» و رونمایی از آغاز عرضه یک میلیون متر زمین با روش فروش متری و اقساطی مسکن در قالب طرح «خانواده بزرگ زر» در سالن همایش‌های بین اللملی دانشگاه شهید بهشتی تهران برگزار گردید.

اردشیر اردلان روزنامه نگار

برچسب ها: فناوری‌های نوین خرید ملک نخبگان بازار سرمایه
ارسال نظر
محمدرضا رضایی خواه نرگسی
۰۳:۰۲ - ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۲
عالی بود
آخرین اخبار