۱۶ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۴
تعداد بازدید: ۳۴۲۳۵۸
کد خبر: ۲۹۹۹۴

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، در حاشیه بیست و سومین نمایشگاه بین‌المللی صنعت ساختمان رجب صفراوف، رئیس شورای روابط اقتصادی و بازرگانی روسیه و ایران با خبرنگار خطوط به گفتگو نشست.

تکنولوژی‌هایی که در نمایشگاه صنعت ساختمان ایران مشاهده کردم در روسیه وجود ندارد

صفراف گفت: بیست و سومین نمایشگاه بین‌المللی صنعت ساختمان در حالی برگزاری می شود که در روسیه به دنبال امکانات جدیدی هستند. روسیه بیش از اندازه به همکاری‌های جدید و بازارهای جدید نیاز دارد. اینجانب در پی بازدید از نمایشگاه به دنبال کشف امکانات جدید برای همکاران هستم. اتفاقات فوق‌العاده‌ای را در این نمایشگاه همانند تکنولوژی‌های به روز را شاهد بودم. توانمندی‌هایی که اینجا دیده‌ام، منحصر به فرد است .

دولت و بیزینس روسیه به دنبال این است که به اقتصاد خوب راه پیدا کند.

رئیس شورای روابط اقتصادی و بازرگانی روسیه و ایران مطرح کرد: دولت و بیزینس روسیه به دنبال این است که به اقتصاد خوب راه پیدا کند. یکی از بازارهای خوب، اقتصاد کلان ایران است. ایران کشوری است که توانمندی های خیلی زیادی دارد. تکنولوژی‌هایی که در این نمایشگاه مشاهده کردم، در روسیه وجود ندارد. این نمایشگاه خیلی برایم تاثیرگذار بود.

یکی از مشکلات اصلی روسیه این است که از توانمندی‌های و امکانات ایران شناخت خوبی ندارد

صفراوف گفت: در مسیر همکاری‌ ما با ایران مشکلاتی نیز وجود دارد. یکی از مشکلات اصلی این است که متاسفانه ما از توانمندی‌های و امکانات ایران اطلاعات و شناخت خوبی نداریم. ایران در رابطه با بازار بزرگ روسیه یک اقیانوس جهانی است. مسئله بازار یابی برای ما در ایران جا نیفتاده است. عملیات ویژه نظامی روسیه در اوکراین به اوج خود رسیده و این مسئله ما را با یک سری محدودیت‌هایی مواجه کرده است، بازاریابی و حذف مانع های ساختمانی روسیه باید بررسی شود.

وی افزود: یکی از مسائل خیلی مهم شناخت بازار است. این شناخت، در حالتی حاصل می‌شود که طرف دوستان ایرانی انگیزه و اطلاع کامل از سودآوری این موضوع داشته باشند. اگر این تصمیم را بگیرند مشکلاتی که در بین راه با آن مواجه می‌شوند، دیر یا زود حل می‌شود.

رئیس شورای روابط اقتصادی و بازرگانی روسیه و ایران مطرح کرد: نمایشگاه‌ها جزو عوامل مهمی هستند که برای هر شرکت و توانایی‌هایش می‌تواند مهم باشد. پاویون ایران باید در جشنواره‌هایی که در خارج از کشور برگزار می‌شود، حضور داشته باشد. شرکت‌های ایرانی اگر در جشنواره‌های خارج از کشور نمی‌توانند حضور داشته باشند باید حداقل در نمایشگاه‌ها برای بازدید حضور یابند و حجم  بازار را لمس کنند. پس از بازدید از نمایشگاه و رایزنی‌هایی که انجام می‌شود کار اصلی شروع شده که می‌توان اسم آن را ویژگی‌های راه‌یابی به بازار روسیه گذاشت. 

صفراوف گفت: این ویژگی‌ها قسمتی از سرنوشت همکاران را  در بر می‌گیرد  و پس از صحبت‌های طرفین ایرانی و روسی وارد قسمت اجرایی شده و در آنجا ممکن است با مشکلات رقابتی روبه رو شوند. این ویژگی‌ها و آپشن‌هایی که در روسیه وجود دارد در صورتی قابل اجراست که شرکت‌های ایرانی تا اندازه خودشان توانمند باشند.  تنها نکته‌ای که خیلی مهم می‌باشد، حمایت دولت است. در کشور روسیه  اگر شرکت روسی بخواهد صادراتی داشته باشد، دولت با چندین آپشن‌های خوب به شرکت روسی کمک کند.

وی خاطرنشان کرد: روسیه  برای  تسهیل صادرات بخشی را به نام مرکز صادرات روسیه تاسیس کرده است و مرکز صادرات روسیه در تمامی کشور ها دفتر دارد. هدف از انجام این کار معرفی پروژهای آن کشور به روسیه است و یا بالعکس شرکت های روسی را به آن کشور معرفی می‌کند. این موضوع یک آپشن است و حمایت این شرکت توسط دولت انجام می‌شود.

تبادل مالی ایران و روسیه برای اولین بار از 5 میلیارد دلار عبور کرد

برای سهولت در صادرات روسیه و کشور ایران، دولت وام دولتی صادراتی درنظر گرفته

رئیس شورای روابط اقتصادی و بازرگانی روسیه و ایران گفت: برای سهولت در صادرات روسیه و کشور ایران، دولت وام دولتی صادراتی درنظر گرفته که هیچ کارمزدی در این وام نیست و بازپرداختش را هم می‌توانند با سه سال  زمان تنفس انجام دهند. لازم به ذکر است که اگر کالای صادراتی تکنولوژی باشد کشور روسیه خود این فاینانس را برای طرف قرارداد ایرانی انجام می دهد که انجام این امر از طرف مرکز صادرات روسیه انجام می پذیرد و وام دولتی صادراتی هم به او تعلق می گیرد. در سال گذشته تبادل مالی ایران و روسیه از 5 میلیارد دلار عبور کرد و این امر برای اولین بار در روابط ایران و روسیه انجام شد.

همچنین صفراف در رابطه با ارزی که قرار است جایگزین دلار شود، گفت: دولت روسیه با جمهوری اسلامی ایران  قراردادی را به امضا رسانده که هر دو طرفین روابط اقتصادی خود را با راه جابجا‌سازی و با ارزهای ملی پیش ببرند. کشور روسیه در تلاش است که این کار را سریعا انجام دهد. با این روش هیچ مشکلی از نظر سیستم‌های فاینانسی جهانی  نیست  و با مشکل مواجه نمی‌شویم.

 

برچسب ها: ایران و روسیه صنعت ساختمان توانمند سازی
ارسال نظر
آخرین اخبار