۰۸ تير ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۸
تعداد بازدید: ۹۱۲۹۱
گزارش اختصاصی خطوط از درگذشت یکی از جهانی‌ترین بازیگران شرق- که برای ایرانی‌ها محبوب بود
به نظر می‌رسد که یک نسل از هنرمندان این روزها به حوالی پایان مسیر کار و حتی زندگی رسیده‌اند. این قضیه که می‌توان آن را در درگذشت نسلی پرافتخار از بازیگران- از عزت‌الله انتظامی و جمشید مشایخی تا داود رشیدی و محمدعلی کشاورز- دید، در کشور دوست و همسایه، ترکیه هم به درگذشت هنرمندانی انجامیده که در دهه‌های شصت و هفتاد میلادی به اوج شهرت و محبوبیت رسیده بودند...
کد خبر: ۱۷۱۱۶

بازی یوسف پیامبر و فرهاد کوه‌کن با مرگ!
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط ؛ رسانه‌های سینمایی، ساعاتی پیش، از درگذشت بازیگر نقش حضرت یوسف ترکیه خبر دادند. بنا بر این گزارش جونید یا جونیت آرکین، بازیگر مطرح ترکیه‌ای، که در ایران به نام فخرالدین در فیلم‌هایی چون «یوسف و زلیخا» بازی کرده بود، از دنیا رفته است. رسانه‌ها نوشته‌اند که این بازیگر در سن ۸۵ سالگی به دلیل حمله قلبی درگذشته است.

فخرالدین ما، جونیت آن‌ها

 جونید یا جونیت آرکین که با نام اصلی «فخرالدین» هشتادوپنج سال پیش به دنیا آمده و بعدتر هم در ۲۴ سالگی از مدرسه پزشکی استانبول فارغ‌التحصیل شده بود؛ از همان اولین روز ورود به سینما به شهرت و محبوبیت رسید. چنان که این هنرپیشه در پایان دومین سال حضور در سینما در بیش از ۳۰ فیلم سینمایی بازی یا به قول رسانه‌های سینمایی ایفای نقش کرده بود.
در ادامه این روند بود که جونید خیلی زود به انتخاب اول سینمای اکشن ترکیه تبدیل- و در خارج از مرزهای ترکیه نیز به شهرت دست یافت. یکی از شناخته‌شده‌ترین فیلم‌های او در سطح جهان فیلمی است به نام «مردی که جهان را نجات داد»- که در سال ۱۹۸۲ نمایش داده شد و به موفقیت اقتصادی قابل توجهی دست یافت.
این بازیگر که در ابتدا فیلم‌های رمانتیک و عاطفی را ترجیح می‌داد، با گذشت زمان بازی در فیلم‌های اکشن و پرتحرک را آغاز کرد و در ادامه تبدیل به یکی از شمایل‌های سینمای اکشن ترکیه شد. جونید آرکین که در سال‌های دهه هفتاد به عنوان یکی از سرشناس‌ترین بازیگران سینمای ترکیه تثبیت شده بود، در آن دوره در ایتالیا نیز از شهرت زیادی برخوردار بود و ایتالیایی‌ها او را با نام جان آرکین می‌شناختند.

یوسف قبل از انقلاب

جونیت که در ایران با نام فخرالدین شناخته می‌شد، در فیلم‌های ایرانی زیادی، «یوسف و زلیخا» و «نسل شجاعان» تا «میوه گناه»، «شیرین و فرهاد»، «صلاح‌الدین ایوبی»، «فرزند شمشیر»، «سه رفیق» و «بازی با مرگ» نقش‌آفرینی کرده بود.
در کل درباره کارنامه حرفه‌ای جونید آرکین گفتنی است که این بازیگر پرکار در طول حیات هنری خود در بیش از ۳۰۰ فیلم ایفای نقش کرده است...

برچسب ها: درگذشت درگذشت چهره ها بازیگر سینما بازیگران سینما و تلویزیون بازیگر بازیگری
ارسال نظر
آخرین اخبار