۱۱ تير ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۳
تعداد بازدید: ۳۷۲۰۴۹
ساعدی با انتقاد شدید از عملکرد دولت و تاخیری که در اعلام افزایش حقوق بازنشستگان انجام داده گفت: دولت با این رویکرد اشتباه، باوری را در بین بازنشستگان به وجود آورده که گمان می‌کنند دولت سیزدهم علیه زندگی و معیشت بازنشستگان تصمیم گیری می‌کند و بازی با افزایش حقوق بازنشستگان باعث کاهش محبوبیت دولت می‌شود.
کد خبر: ۱۷۳۰۵

بدهی کلان دولت به سازمان تامین اجتماعی/اگر بدهی‌ها را بدهند صندوق تمام هزینه‌ها را مدیریت می‌کندلید

بدهی کلان دولت به سازمان تامین اجتماعی/اگر بدهی‌ها را بدهند صندوق تمام هزینه‌ها را مدیریت می‌کند

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، قاسم ساعدی با یادآوری اینکه افزایش حقوق کارگران در شورای عالی کار به تصویب رسید، گفت: افزایش ۵۷ درصدی برای حداقل بگیران و افزایش ۳۸ درصدی به علاوه ۵۱۵ هزار تومان برای سایر سطوح مزدی تصویب و ابلاغ شد و چون حقوق بازنشستگان به تبع این مصوبه افزایش می‌یابد، انتظار می‌رفت این افزایش نیز به سرعت از سوی سازمان تامین اجتماعی و دولت اعلام و اجرا شود.
وی با اعلام اینکه بازنشستگان قشر آسیب پذیر و ضربه پذیر جامعه هستند، گفت: بازنشستگان نیازمند حمایت جدی دولت و مجلس هستند، اما در عمل مشاهده می‌کنیم که دولت با تاخیری که در اعلام افزایش حقوق انجام داده، نه تنها حمایتی نکرده بلکه باعث نگرانی و اعتراض‌های گسترده بازنشستگان شده است.
نماینده دشت آزادگان در مجلس افزود: دولت و مجلس باید درک کنند که بازنشستگان به عنوان سرمایه ملی ما هستند و با زحماتی که سال‌ها کشیدند، کشور را به اینجا رسانده اند، مهمتر اینکه نسل جدید با تربیت بازنشستگان به اینجا رسیده است.
وی عملکرد دولت در اطاله افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی و امروز و فردا کردن را اشتباه استراتژیک دولت دانست و گفت: همانطور که مجمع هیات مدیره سازمان تامین اجتماعی، افزایش حقوق بازنشستگان را بر مبنای مصوبه شورای عالی کار تایید و تصویب کرد و آن را به هیات دولت فرستاد، انتظار می‌رفت هیات دولت به سرعت آن را تایید کند تا بازنشستگان بتوانند گرانی و تورمی که ناشی از مدیریت و تصمیمات دولت است را تحمل کنند.
ساعدی در پاسخ به اینکه اشکال عملکرد دولت در کدام بخش است، گفت: اگر افزایش حقوق ۵۷ درصدی برای حداقل بگیران و افزایش ۳۸ درصدی به علاوه ۵۱۵ هزار تومان برای سایر سطوح برای اقتصاد و کشور اشکال داشت، باید از سرچشمه مدیریت می‌شد و دولت به وزیر کار که نماینده دولت در شورای عالی کار است، دستور می‌داد افزایش حقوق صورت نگیرد، اما اکنون که در شورای عالی کار تصویب و برای شاغلان اجرا شده، دولت نباید مانعی برای افزایش حقوق بازنشستگان ایجاد کند.
وی با اشاره به اینکه دولت می‌گوید این افزایش حقوق قاعده‌مند نیست و تبعات اقتصادی دارد، گفت: اگر این افزایش حقوق مشکل آفرین است، چرا برای شاغلان اجرایی شده و اکنون باید بازنشستگان را از این حق قانونی محروم کنیم؟
نماینده دشت آزادگان با تاکید بر اینکه بدترین اتفاقی که در سه ماهه اخیر رخ داده، وقت کشی دولت در ابلاغ افزایش حقوق بوده است، گفت: چه دلیلی دارد که دولت در همان روز‌های اول تکلیف افزایش حقوق را روشن نمی‌کند و آنقدر یک مساله قانونی را کش می‌دهد که بحران آفرین می‌شود.
وی با تاکید بر اینکه باید در همان ابتدا که مصوبه تامین اجتماعی به هیات دولت رفت، به سرعت اعلام موضع می‌شد، گفت: با تاخیری که دولت انجام داد، باعث ایجاد ذهنیت بدی در بین بازنشستگان شد، زیرا بازنشستگان زحمت کش گمان می‌کنند که دولت با آنان سر عناد دارد و به عمد سعی دارد سفره آنان را کوچک نگه دارد.
ساعدی با اشاره به اینکه سازمان تامین اجتماعی صندوقی بیمه‌ای است که از حق بیمه‌های کارگران امروز و حق بیمه‌های کارگران دیروز که بازنشستگان امروز هستند، تشکیل شده گفت: کارگران شاغل و بازنشسته عضو این صندوق هستند و نباید این مساله را دولتی نگاه کنیم.
وی با اعلام اینکه صندوق تامین اجتماعی اساسنامه و شاخصه‌هایی دارد، گفت: افزایش حقوق بازنشستگان، دریافت حق بیمه و مدیریت سازمان باید از سوی مدیران انجام شود و خودشان باید تصمیم بگیرند. بنابر این اصرار دولت بیهوده است و با این رویکرد محبوبیت خود را در بین بازنشستگان و خانواده بازنشستگان از دست می‌دهد.
نماینده دشت آزادگان افزود: اینکه بیش از سه ماه بازنشستگان را در سرگردانی نگاه دارند، اشتباه بزرگ مدیریتی دولت است و به عنوان نماینده مردم در خانه ملت، این روش دولت را درست نمی‌بینیم، زیرا هنگامی که سازمان تامین اجتماعی اساسنامه، هیات مدیره، مدیرعامل، بازرس و تعاریف مربوطه را دارد، هیچ کس حق ندارد به مدیریت آن ورود و اعمال نظر شخصی کند.
وی با یادآوری اینکه دولت بدهی کلانی به سازمان تامین اجتماعی دارد، گفت: اگر دولت بدهی هایش را به سازمان بدهد، جای نگرانی نخواهد بود و صندوق تمام هزینه‌های خود را مدیریت می‌کند و می‌توانند مانند سال‌ها گذشته به حیات خود ادامه دهد.

برچسب ها: تجمعات بازنشستگان افزایش حقوق بازنشستگان اخبار بازنشستگان بازنشستگان تامین اجتماعی دولت سیزدهم
ارسال نظر
آخرین اخبار