۰۸ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۲۰
تعداد بازدید: ۶۰۵۲۴۹
واکنش دهقان‌کیا به ادعای تسویه بدهی دولت به صندوق‌های بازنشستگی:
دهقان‌کیا، رئیس کانون بازنشستگان تأمین اجتماعی استان تهران گفت: بدهی که دولت سیزدهم پرداخت کرد را بنده منکر نیستم، اما ارزش واقعی پول ما نیست.
کد خبر: ۳۶۷۰۴

پابرجایی مشکلات بازنشستگان با عدم به موقع پرداخت بدهی/ اگر به موقع این پول را پرداخت می‌کردند ارزش واقعی پول ما ۳ هزار و ۵۰۰همت بود نه ۷۰۰همت فعلی!

بدهی دولت به صندوق‌های بازنشستگی واقعی نیست!/ارزش واقعی پول ما ۳ هزار و ۵۰۰همت است نه ۷۰۰همت فعلی!

علی دهقان‌کیا، رئیس کانون بازنشستگان تأمین اجتماعی استان تهران در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی خطوط، به صحبت‌های وزیر کار دولت سیزدهم مبنی بر تسویه بدهی دولت به صندوق‌های بازنشستگی اشاره و مطرح کرد: از لحاظ اعداد و ارقام و ریاضی دولت سیزدهم بهتر از دیگر دولت‌ها بدهی خود را به صندوق‌های بازنشستگی پرداخت کرد، اما از این طرف بدهی دولت به سازمان تامین اجتماعی براساس مصوبه هیئت امنا در سال ۱۴۰۱ حدود ۱۳۹هزار میلیارد تومان، در سال ۱۴۰۲، ۲۱۴هزار میلیارد تومان و در سال ۱۴۰۳ هم ۳۴۱هزار میلیارد تومان پیش‌بینی شده است. اگر این سه عدد باهم جمع شود یک عدد درشتی است. در مقابل این عدد درشت آن رقم‌هایی که پرداخت کردند یک ۹۰هزار میلیارد تومان، یک ۷۵هزار میلیارد تومان و در سال ۱۴۰۳ هم که ۱۳۰ هزار میلیارد ریال مصوب کردند ۳۰هزار میلیارد ریال پرداخت کردند که ۲۰میلیارد آن بدهی به مراکز درمانی بوده است.

پابرجایی مشکلات بازنشستگان با عدم به موقع پرداخت بدهی/ اگر به موقع این پول را پرداخت می‌کردند ارزش واقعی پول ما ۳ هزار و ۵۰۰همت بود نه ۷۰۰همت فعلی!

هرساله تورمی که ایجاد می‌شود و ارزش پول به همان نسبت کاهش پیدا می‌کند. دولت‌ها اگر به موقع این پول را پرداخت می‌کردند ارزش واقعی پول ما ۳ هزار و ۵۰۰همت بود نه ۷۰۰همت فعلی همچنین دیگر مشکلات درمان، متناسب‌سازی و پرداخت حقوق و مشکلات بیمه تکمیلی را نداشتیم.

ارزش واقعی پول ما باید ۳ هزار و ۵۰۰همت بود نه ۷۰۰همت فعلی!

دهقان‌کیا ادامه داد: دولت تا هم اکنون بالای ۷۰۰هزار میلیارد تومان بدهکار است. هرساله تورمی که ایجاد می‌شود و ارزش پول به همان نسبت کاهش پیدا می‌کند. دولت‌ها اگر به موقع این پول را پرداخت می‌کردند ارزش واقعی پول ما ۳ هزار و ۵۰۰همت بود نه ۷۰۰همت فعلی همچنین دیگر مشکلات درمان، متناسب‌سازی و پرداخت حقوق و مشکلات بیمه تکمیلی را نداشتیم.

وی افزود: در دوره آقای احمدی‌نژاد ۳۵هزار میلیارد تومان بدهی دولت به سازمان تامین اجتماعی بود که آن موقع شرکت‌های بسیار خوب را به ما واگذار کردند اما زمان دولت آقای روحانی این شرکت‌ها را پس گرفتند به همین دلیل این بدهی امروزه به ۷۰۰همت رسیده است بنابراین اگر بدهی واقعی را محاسبه می‌کنیم متوجه می‌شویم که ارزش پول به ۲۰درصد کاهش پیدا کرده است. اگر به موقع پول پرداخت می‌شد ناترازی که هم اکنون در سازمان شاهد هستیم را دیگر نداشتیم.

رئیس کانون بازنشستگان تأمین اجتماعی استان تهران در پایان خاطرنشان کرد: بدهی که دولت سیزدهم پرداخت کرد را بنده منکر آن نیستم اما ارزش واقعی پول ما نیست.

برچسب ها: علی دهقان‌کیا بازنشستگان صندوق بازنشستگی دولت سیزدهم بدهی دولت بازنشستگان تامین اجتماعی مشکلات واکنش
ارسال نظر
آخرین اخبار