۲۳ دی ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۲
تعداد بازدید: ۳۹۲۲۴۹
دهقان‌کیا گفت: امسال قرار بر این بوده که دولت به عنوان بدهی ۷۰ هزار میلیارد تومان به ما پرداخت کند، اما در حال حاضر در برج ۱۰ هستیم و بودجه سال آینده هم آمده، اما هنوز چنین پولی پرداخت نشده پس آن چیزی که ناترازی را در سازمان تامین اجتماعی به وجود می‌آورد عامل اصلیش بدهی دولت است.
کد خبر: ۳۵۶۸۰

موضوع افزایش سن بازنشستگی قابل هضم نیست!/ باید منتظر تایید شورای نهگبان باشیم

بدهی ۷۰۰ هزار میلیارد تومانی دولت عامل اصلی ناترازی تامین اجتماعی است

علی دهقان‌کیا، رئیس کانون بازنشستگان تهران در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی خطوط، در مورد افزایش سن بازنشستگی، مطرح کرد: افزایش سن بازنشستگی در مجلس و دولت تصویب شد، اما هنوز در شورای نگهبان مطرح است و هنوز جواب قطعی از طریق شورای نگهبان به مجلس داده نشده است تا متوجه شویم این موضوع قطعاً اجرایی است یا خیر، باید منتظر نظر شورای نگهبان در این خصوص باشیم.

بیشتر بخوانید: آقایان دارند رئیس جمهور را به سمت پرتگاه حرکت می‌دهند!/وزیر کار به بحث دستمزد بازنشستگان ورود کنند

امسال قرار بوده ۷۰ هزار میلیارد تومان به ما پرداخت کنند اما در حال حاضر که در برج ۱۰ هستیم و بودجه سال آینده هم آمده هنوز چنین پولی پرداخت نشده است.

دهقان‌کیا ادامه داد: طراحان این موضوع به دنبال این هستند که ناترازی سازمان تامین اجتماعی را از بین ببرند در صورتی که ناترازی سازمان از محل آن ۲۶ قوانینی است که در مجالس گذشته مصوب شده اما اجرا نشده است. ماهانه ۱۷ هزار میلیارد تومان دولت بر اساس همان ۲۶ قوانین از سازمان تامین اجتماعی خدمات می‌گیرد اما پولی پرداخت نمی‌کنند حتی دولت‌های گذشته و دولت‌های فعلی هم در بودجه آنچنان ما را نمی‌بینند. امسال قرار بر این بوده که ۷۰ هزار میلیارد تومان به ما پرداخت کنند اما در حال حاضر در برج ۱۰ هستیم و بودجه سال آینده هم آمده اما هنوز چنین پولی پرداخت نشده پس آن چیزی که ناترازی را در سازمان تامین اجتماعی به وجود می‌آورد عامل اصلیش بدهی دولت است.

موضوع افزایش سن بازنشستگی قابل هضم نیست!/ باید منتظر تایید شورای نهگبان باشیم

بیشتر بخوانید: مسئولین مدعی حل مشکل درمان هستند، اما عملاً چنین نیست!/حدود ۵۰۰ قلم دارو از شمول بیمه خارج شده!

آقای رئیسی فرمایشات مقام معظم رهبری را مد نظر قرار دهد

وی افزود: در رابطه با افزایش سن بازنشستگی تا دو سه سال آینده اتفاقی رخ نمی‌دهد شاید در دراز مدت این طرح جواب دهد اما در حال حاضر با وجود ناترازی چنین موضوع قابل هضم نیست. ضمن اینکه ما درخواستمان از آقای رئیسی این است که موضوع را با دقت بیشتر پیگیری کنند و طبق سیاست‌های کلی مقام معظم رهبری که در بند ۴ آمده "عدم ایجاد بدهی و انباشت آن" پس باید فرمایشات ایشان را مد نظر قرار دهند.

رئیس کانون بازنشستگان تهران یادآور شد: در حال حاضر بدهی دولت به سازمان به بالای ۷۰۰ هزار میلیارد تومان رسیده است که اگر این پول را در بخش طلا یا مسکن سرمایه‌گذاری می‌کردیم، بر اثر حسابرسی‌هایی که صورت گرفته، در حال حاضر سرمایه ما بالای ۲ تریلیون و ۴۰۰ هزار میلیارد تومان بود نه ۷۰۰ هزار میلیارد تومان! آن چیزی که سازمان را دچار ناترازی می‌کند همین مورد است.

موضوع افزایش سن بازنشستگی قابل هضم نیست!/ باید منتظر تایید شورای نهگبان باشیم

درخواست ما این است که حداقل دولت آقای رئیسی با دولت‌های قبل تفاوت داشته باشد. اگر این دولت هم بر همان ریل دولت‌های قبلی حرکت کند جز ورشکستگی سازمان تامین اجتماعی راه دیگری نیست.

دهقان‌کیا بیان کرد: دولت امسال برای صندوق بازنشستگی کشوری و لشکری ۳۴۴ هزار میلیارد تومان بودجه در نظر گرفته از آن طرف از صندوق بازنشستگان تامین اجتماعی سالانه ۲۱۴ هزار میلیارد تومان خدمات می‌گیرد اما پولی نمی‌دهند. این تفاوت ارقام به شدت نگران‌کننده است. درخواست ما این است که حداقل دولت آقای رئیسی با دولت‌های قبل یک تفاوتی داشته باشد اگر این دولت هم بخواهد در همان ریل دولت‌های قبلی حرکت کند جز ورشکستگی سازمان تامین اجتماعی راه دیگری نیست.

برچسب ها: بازنشستگی سازمان تامین اجتماعی بدهی دولت شورای نگهبان عامل اصلی‌ترین ناترازی بازنشستگان
ارسال نظر
آخرین اخبار