۰۱ آذر ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۳
تعداد بازدید: ۴۳۸۱۳۳
دهقان‌کیا گفت: علت ناترازی و کسری‌های حقوق بازنشستگان بدهی دولت است. دولت اگر آن ۲۶ قانون را درست اجرا کند حداقل تا ۲۰ سال آینده مشکلی نداریم و مشکلات حقوق بازنشستگان حل خواهد شد و درمان هم کیفیت بهتری پیدا می‌کند.
کد خبر: ۳۵۰۷۹

درخواست ما افزایش دستمزد سال آینده به نسبت تورم است/چطور با این میزان بدهی سابقه شاغلین را بالا می برند؟

علت اصلی کسری‌های حقوق بازنشستگان/ اگر این موضوع حل نشود، دچار یک بحران می‌شویم

علت ناترازی و کسری‌های حقوق بازنشستگان، بدهی دولت است

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، علی دهقان‌کیا، رئیس کانون بازنشستگان تهران به وضعیت سازمان تامین اجتماعی پرداخت و گفت: متاسفانه سازمان تامین اجتماعی دچار یک ناترازی شده است باید اتفاقی رخ دهد تا این ناترازی از بین رود. آن چیزی که باعث به هم ریختگی منابع و مصارف سازمان شده موضوعات مطرح شده در مجلس در رابطه با بحث پارامتریک است. ما مخالف این طرح نیستیم، اما منابع و مصارف سازمان به هم می‌خورد باید اتفاقی رخ دهد تا این دو با هم تنظیم شوند.

وی افزود: در کنار این منابع و مصارف ۲۶ قوانین در سنوات گذشته در مجالس مصوب شده است مثلاً کارفرما معاف از پرداخت بیمه است وقتی این گونه است در قانون تصویب شده که سهم بیمه کارفرما را دولت باید پرداخت کند یا در رابطه با ماده ۱۰ صنایع نو سازی قانون گفته کسانی که در صنایع کار می‌کنند با ۲۵ سال سابقه می‌توانند ۳۰ روز حقوق بگیرند در خصوص 5 سال باقی مانده می‌گوید ۵۰ درصدش را کارفرما بدهد و۵۰ درصدش را هم دولت و در اینجا دولت سهمی را پرداخت نمی‌کند.

دولت حدود ۶۵۰ هزار میلیارد تومان به سازمان تامین اجتماعی بدهکار است که این مقدار مربوط به گذشته است امسال هم چیزی حدود ۲۱۴ هزار میلیارد تومان بدهی دارد.

رئیس کانون بازنشستگان تهران به میزان بدهی دولت به سازمان تامین اجتماعی اشاره و مطرح کرد: دولت بابت همچین مواردی حدود ۶۵۰ هزار میلیارد تومان به سازمان تامین اجتماعی بدهکار است که این مقدار بدهی هم مربوط به گذشته است. در امسال هم چیزی حدود ۲۱۴ هزار میلیارد تومان بدهی دارد همچنین پیش بینی کرده‌اند که دولت بابت بابت آن ۲۶ قوانین از سازمان تامین اجتماعی خدمات می‌گیرد اما پول نمی‌دهد این دو مورد باعث شده که ناترازی سازمان به هم بخورد.

دهقان‌کیا ادامه داد: دولت بدهی ماهانه خود را که حدود ۱۵ تا ۱۶ هزار میلیارد تومان است ندارد که بدهد بعد می‌گویند که در این راستا سابقه شاغلین را بالا ببریم. صحبت ما این است که اول آنان که دست‌اندازی کرده‌اند و قانون را رعایت نمی‌کنند، این موارد را رعایت کنند. ناترازی ادامه پیدا کند، دچار یک مشکل و بحران می‌شویم. در رابطه با بحث پارامتریک و بدهی‌های دولت ما اعتقادمان این است که قانون باید اجرا شود اگر قانون اجرا شود، ناترازی حل خواهد شد.

مسئولین فرمایشات مقام معظم رهبری را مد نظر قرار دهند

وی متذکر شد: علت ناترازی و کسری‌های حقوق بازنشستگان بدهی دولت است. دولت اگر آن ۲۶ قانون را درست اجرا کند حداقل تا ۲۰ سال آینده مشکلی نداریم و مشکلات حقوق بازنشستگان حل خواهد شد و درمان هم کیفیت بهتری پیدا می‌کند.

 دولتمردانی که از الان می‌گویند سال آینده کارمندان ۱۸ درصد و بازنشستگان ۲۰ درصد حقوقشان است مگر از وضعیت تورم در سال آینده خبر دارند که این میزان حقوق را در نظر گرفته‌اند؟

رئیس کانون بازنشستگان تهران به وضعیت تورم اشاره و بیان کرد: دولتمردانی که از الان می‌گویند در سال آینده کارمندان ۱۸ درصد و بازنشستگان ۲۰ درصد حقوقشان است مگر از وضعیت تورم سال آینده خبر دارند که از الان میزان حقوق را در نظر گرفته‌اند؟ انتظارمان از تیم اقتصادی دولت و درخواستمان از ریاست محترم جمهور این است که تا آنجایی که می‌توانند تورم را مهار کنند، به نسبت تورم درخواست ما برای افزایش دستمزد است.

دهقان‌کیا به اقدامات سازمان تامین اجتماعی در جهت گرفتن بدهی از دولت اشاره کرد و گفت: متاسفانه ساختار جوری شده است که مدیرعامل را خود دولت انتخاب می‌کند. مدیرعامل پاسخگوی من و شرکا نیست، در درجه اول ایشون پاسخگوی خود دولت است بنابراین آن هم نمی‌تواند فشار به دولت بیاورد که به هر قیمتی شما باید بدهی ما را پرداخت کنید، اما از آنجایی که مقام معظم رهبری فرمودند که اموال سازمان حق‌الناس است و طرحی هم که ضمانت بار مالی ندارد نباید اجرا شود ما درخواستمان از دولت این است هر طرحی و لایحه‌ای که در مجلس در خصوص بدهی جاری دولت وجود دارد باید اصلاح شود. انتظار ما از مسئولین است این است که فرمایشات مقام معظم رهبری را مد نظر قرار دهند.

برچسب ها: بازنشستگان حقوق بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی دولت
ارسال نظر
آخرین اخبار