۱۲ تير ۱۴۰۳ - ۱۳:۰۳
تعداد بازدید: ۲۰۱۹۱۱
دهقان‌کیا، رئیس کانون بازنشستگان تأمین اجتماعی استان تهران گفت: آن چیزی که در این قوانین به بازنشستگان مربوط می‌شود یک قانون کار در ماده ۴۱ دوم ماده ۱۱۱ و سوم ماده ۹۶ است اگر این سه قانون درست اجرا شود، امروزه فاصله حداقل بگیر با سبد معیشت ۳۰ درصد نمی‌شود.
کد خبر: ۳۶۶۵۳

عدم رفع چالش‌های حوزه بازنشستگی/ اگر مشکلات حل شود، فاصله دریافتی با سبد معیشت ۳۰ درصد نمی‌شود!

علی دهقان‌کیا، رئیس کانون بازنشستگان تأمین اجتماعی استان تهران در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی خطوط، به مناسبت روز تکریم بازنشستگان به چالش‌های حوزه بازنشستگی اشاره و مطرح کرد: بازنشستگان زحمات زیادی کشیدند تا به دوران بازنشستگی برسند اما مشکلات زیادی در این حوزه وجود دارد؛ اولین خواسته‌ای که از مسئولین داریم، اجرای قوانین است یعنی تمامی مسئولین و دولت‌ها باید به قوانین احترام بگذارند.

چالش‌های حوزه بازنشستگی چیست؟

یکی از مشکلات بازنشستگان بحث ۲۶ قوانینی است که در مجالس گذشته مصوب شده، متاسفانه بار مالی همان مصوبات برای سازمان تامین اجتماعی در سال گذشته ۲۱۴هزار میلیارد تومان بود یعنی مجلس با قوانینی که تصویب کرده و قرار بوده که سهم کارفرما را دولت پرداخت کند و این کار را نکرده است، منابع و مصارف سازمان را بهم ریخته است به طوری که مدیرعامل نمی‌تواند حقوق افزایش دهد به دلیل آنکه پولی نیست.

دهقان‌کیا ادامه داد: آن چیزی که در این قوانین به بازنشستگان مربوط می‌شود یک قانون کار در ماده ۴۱ دوم ماده ۱۱۱ و سوم ماده ۹۶ است اگر این سه قانون درست اجرا شود، امروزه فاصله حداقل بگیر با سبد معیشت ۳۰ درصد نمی‌شود، یعنی۶۰ تا ۶۷ درصد کسری دارند. متاسفانه این مسئله به افزایش مشکلات زندگی بازنشستگان دامن زده است. مورد چهارم بحث ۲۶ قوانینی است که در مجالس گذشته مصوب شده، متاسفانه بار مالی همان مصوبات برای سازمان تامین اجتماعی در سال گذشته ۲۱۴هزار میلیارد تومان بود یعنی مجلس با قوانینی که تصویب کرده و قرار بوده که سهم کارفرما را دولت پرداخت کند و این کار را نکرده است، منابع و مصارف سازمان را بهم ریخته است به طوری که مدیرعامل نمی‌تواند حقوق افزایش دهد به دلیل آنکه پولی نیست.

عدم رفع چالش‌های حوزه بازنشستگی/ اگر مشکلات حل شود، فاصله دریافتی با سبد معیشت ۳۰ درصد نمی‌شود!

وی افزود: موضوع دیگر در رابطه با بحث درمان است، امروزه بازنشستگان ما از نظر درمانی نمی‌توانند خدمات خوبی بگیرند، دارو گران شده است و بازنشستگان با هزار درد همراه هستند و هزینه‌های درمان امروزه برای بازنشستگان کمر شکن است. این موارد خواسته‌های اولیه ما است که از کاندیدها انتظار داریم و با کاندید مورد نظر هم آقای جلیلی صحبت کردیم و به ایشان هم گفتیم اگر این موضوعات را اصلاح می‌کنید به شما رای دهیم و به ما تعهد دادند که این کار را انجام می‌دهند اگر در عین کار کاری نکنند خیانت است. 

رئیس کانون بازنشستگان تأمین اجتماعی استان تهران در پایان به متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان اشاره کرد و گفت: در خصوص متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان باید بگویم که به احتمال ۹۰ درصد طی امروز اما اگر نشود تا فردا مبلغ ۳ میلیون تومان به حساب بازنشستگان واریز می‌شود.

برچسب ها: علی دهقان‌کیا بازنشستگان چالش ها مجلس سبد معیشت سازمان تامین اجتماعی
ارسال نظر
آخرین اخبار