۱۰ آبان ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۲
تعداد بازدید: ۳۸۹۰۲۳
کارشناس مسائل اجتماعی گفت: پیش بینی ما در مورد لایحه عفاف و حجاب این است که تصویب خواهد شد، اما با توجه به شرایطی که در حال حاضر جامعه دارد این مسئله باعث پررنگ‌تر شدن تفاوت‌ها، دو قطبی شدن جامعه و عمیق‌تر شدن دره بین لایه‌های مختلف جامعه خواهد شد.
کد خبر: ۱۲۰۲۱

لایحه عفاف و حجاب

 قانونی که بدنه جامعه پذیرایش نباشد، محکوم به شکست است!

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، علیرضا شریفی

این لایحه پس از تصویب، یقیناً مدتی به صورت سفت و سخت پیگیری خواهد شد، اما در نهایت این قانون هم به سرنوشت قانون ویدیو در اوایل دهه ۷۰ و قانون ابزارهای بیننده امواج ماهواره‌ای دچار خواهد شد.

یزدی، کارشناس مسائل اجتماعی در مورد لایحه عفاف و حجاب گفت: پیش بینی ما در مورد لایحه عفاف و حجاب این است که این لایحه تصویب خواهد شد، اما به مصلحت جامعه نیست.

شریفی یزدی افزود: با توجه به شرایطی که در حال حاضر در جامعه وجود دارد از دید بنده تصویب لایحه عفاف و حجاب باعث پررنگ‌تر شدن تفاوت‌ها، دو قطبی شدن جامعه و عمیق‌تر شدن دره بین لایه‌های مختلف جامعه خواهد شد.

وی با بیان اینکه موضوع بعدی بحث ضمانت اجرایی این لایحه است، گفت: این لایحه پس از تصویب، یقیناً مدتی به صورت سفت و سخت پیگیری خواهد شد، اما در نهایت این قانون هم به سرنوشت قانون ویدیو در اوایل دهه ۷۰ و  قانون ابزارهای بیننده امواج ماهواره‌ای دچار خواهد شد.

شریفی تصریح کرد: بنده باور ندارم که در بلند مدت با این ابزارها بتوانند جامعه را به شکل محجب‌تر از چیزی که امروز می‌بینیم، درآورند. بنده این روش را روش مناسبی نمی‌بینم.

ایرادات شورای نگهبان به لایحه عفاف و حجاب بجا بود

کارشناس مسائل اجتماعی با بیان اینکه در کل این لایحه تصویب می‌شود، اما ضمانت اجرا ندارد و اجرایش به مشکل برمی‌خورد، اضافه کرد: قانونی که بدنه جامعه پذیرایش نباشد، محکوم به شکست است.

شریفی یزدی با اشاره به اینکه متاسفانه مجلس عجولانه این لایحه را تصویب کرده است، تصریح کرد: سعی شورای نگهبان با ایراداتی که به این لایحه وارد کرده بر این است که یک قانون و لایحه منطقی‌تر و با ضمانت اجرایی بهتری ارائه دهد و ایرادات شورای نگهبان ایرادات بجایی بوده است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: حجاب یک پدیده کاملاً فرهنگی است و معتقدم تنها راه حلش هم استفاده از ابزارها و کارهای فرهنگی است و به غیر از این، هر راه دیگری برویم، به نتیجه نخواهیم رسید.

برچسب ها: لایحه عفاف و حجاب جامعه مجلس شورای نگهبان
ارسال نظر
آخرین اخبار