۳۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۲
تعداد بازدید: ۱۷۶۴۶۳
نماینده زن مجلس با لایحه حجاب و تعیین جریمه نقدی برای بی حجابی مخالفت کرد و آن را بی تاثیر دانست.
کد خبر: ۳۱۸۴۱

لایحه حجاب بی‌تاثیر است/ کارهایی که انجام می‌دهید، زیربنایی نیست!

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، سمیه محمودی مورد لایحه عفاف و حجاب، گفت: حجاب جز دین و فرهنگ ماست. حجاب باید هم از جانب خانم‌ها و هم آقایان رعایت شود اینگونه نیست که حجاب فقط متعلق به خانم‌ها باشد بلکه باید آقایان هم رعایت کنند. این لایحه نمی‌تواند افراد را باحجاب کند و بسیار ضعیف است. ما به جای اینکه بیایم و جریمه کنیم و بزن و ببند راه بیندازیم باید کار فرهنگی انجام دهیم.

عضوفراکسیون زنان مجلس اظهار کرد: در کشور ما متولیان مسائل فرهنگی و اجتماعی زیاد هستند. الان در حوزه اقتصاد هم همین گونه است و متاسفانه متولیان همدیگر را هم قبول ندارند و همین باعث می‌شود که این شرایط ایجاد شود. به متولیان امور فرهنگی نقد دارم که چرا رها کردند و کار فرهنگی انجام ندادند که ما الان دچار مشکل شویم.

وی افزود: البته الان هم راهکار برای حجاب در جامعه کار فرهنگی است و با جریمه کسی با حجاب نمی‌شود. ما به جای اینکه بیایم و درگیری ایجاد کنیم که مسئله را تشدید کنیم بیایم و روش‌های را استفاده کنیم که فرد اعتقادا سمت حجاب بیاید نه اینکه اجبارا بخواهد این کار را انجام دهد.

او در پاسخ به این سوال که اقدامات قهری در حوزه حجاب داشتیم و نتیجه آن را نیز در شهریور سال گذشته دیدیم گفت: هر کشوری قانونی دارد و اگر افراد قانون را رعایت نکنند با آن فرد برخورد می‌کنند. هر کسی وارد کشوری می‌شود ملزم است که حتی اعتقاد هم ندارد قانون را رعایت کند و اگر رعایت نکند باید مجازات شود. ما معتقدیم باید در مرحله اول به گونه‌ای در حوزه حجاب رفتار شود که ما خودمان به قانون کشور احترام بگذاریم و قوانین کشور هم در این موضوعات کامل است و چیزی نیست که بخواهیم قانون جدید برای آن وضع کنیم.

نماینده مردم شهرضا در مجلس ادامه داد: اینکه به قانون احترام نمی‌گذارند این را باید ببینیم چه اتفاقی افتاده است. این کار‌هایی که ما انجام می‌دهیم روبنایی است و زیربنایی نیست. جریمه، عدد و رقم کار روبنایی است و اگر هم تاثیر بگذارد تاثیراتش خیلی کوتاه مدت است و تاثیر عمیقی ندارد. این کار‌های روبنایی نه تنها برای این نسل بلکه برای نسل‌های آینده هم تاثیر نخواهد داشت.

این نماینده مجلس اضافه کرد: ما باید کار‌های عمیق و فرهنگی انجام دهیم. دوستانی که باید کار فرهنگی کنند باید خودشان را از حوزه سیاست خارج کنند. کسی که قرار است در حوزه اجتماعی کار کند خودش را در حوزه سیاسی وارد نکند. متاسفانه یکی از اتفاقات بدی که در کشور ما می‌افتد و نه فقط در حوزه‌های فرهنگی بلکه در حوزه‌های اقتصادی و ورزش هم افتاده این است که همه چیز سیاسی شده است. من فکر می‌کنم اگر هر کسی سر جای خودش کار خودش را انجام دهد ما با این مسئله روبرو نبودیم.

وی خاطر نشان کرد: دوستان بروند ببیند چکار کردند چه مسیری را طی کردند که این اتفاق افتاده است، این مسیر را دوباره طی نکنند و بدترش نکنند ریشه یابی کنند و به دنبال موضوعاتی بروند که شرایط را بهبود ببخشند. این شرایط برای مردم و دولت خوب نیست. باید روابط متقابل بین مردم و حکومت باشد./ عصر ایران

برچسب ها: بدحجابی کشف حجاب حجاب لایحه عفاف و حجاب
ارسال نظر
آخرین اخبار