۱۴ تير ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۵
تعداد بازدید: ۱۸۳۹۵۹
دبیر اجرایی خانه کارگر ساوجبلاغ با انتقاد از وضعیت شهرک‌های صنعتی گفت: امروزه هیچ نظارتی بر شهرک‌های صنعتی وجود ندارد و مشخص نیست بین تولیدکننده و دلال چه رابطه‌ای برقرار است.
کد خبر: ۱۷۳۸۶

زمین خواری در شهرک‌های صنعتی


مالکان سوله‌های شهرک صنعتی در جزایرقناری/ کارآفرین‌ها به دنبال یک متر زمین! /مسئولان هر چه سریعتر رسیدگی کنند!

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، کرمعلی سامانی پور با اعلام اینکه امروزه بسیاری از شهرک‌های صنعتی با زمین‌های رها شده و سوله‌های خالی رو به رو هستند گفت: درحالی شاهد این بحران در شهرک‌های صنعتی هستیم که مشخص نیست این سوله‌ها متعلق به چه کسانی است و با چه هدفی واگذار شده اند.
وی با اعلام اینکه بسیاری از افراد با دلار ۷ تومانی از شهرک‌های صنعتی زمین تحویل گرفته اند تا بنگاه اقتصادی راه بیندازند، گفت: این فرصت طلبان زمین را گرفتند، سوله در آن برپا کرده‌اند و اکنون هیچ تولید و اشتغالی در آن صورت نمی‌گیرد و تنها با رویکرد پس انداز رها شده است.
دبیر اجرایی خانه کارگر ساوجبلاغ با اعلام اینکه بسیاری از سرمایه داران در همان اوایل انقلاب زمین‌ها را با قیمت ناچیز در شهرک‌های صنعتی خریداری کرده‌اند، گفت: آن زمین‌ها را رها کرده و اکنون در جزایر قناری خوش می‌گذرانند، در حالی که بسیاری از کارآفرینان و کارفرمایان به دنبال قطعه زمین یا سوله‌ای در یک شهرک صنعتی هستند تا اشتغال پایدار و تولیدی تاثیرگذار راه بیندازند.
وی از مسئولان شهرک‌های صنعتی خواست تا هر چه سریعتر به وضعیت سوله‌های خالی و زمین‌های رها شده در شهرک‌های صنعتی رسیدگی کنند و گفت: این طور نیست که یک نفر گمان کند می تواند زمینی را به قیمت ناچیز در سال‌های قبل در شهرک صنعتی خریداری و آن را رها کند تا به سود‌های کلان ناشی از افزایش قیمت زمین و سوله در شهرک‌های صنعتی دست یابد.
سامانی پور با تاکید بر اینکه شهرک‌های صنعتی نیز برای خود قوانینی دارد، گفت: می‌توان با استفاده از قانون شهرک‌های صنعتی، این زمین‌ها و سوله‌های رها شده را از دست دلالان رها کرد و گرفت و به کارآفرینان واقعی واگذار کرد، اما متاسفانه چنین همتی از سوی مدیران شهرک‌های صنعتی مشاهده نمی‌شود.
وی با اعلام اینکه بار‌ها با استاندار، فرماندار، نمایندگان مجلس و فعالان صنعت و تولید برای رهاسازی سوله‌ها و زمین‌های شهرک‌های صنعتی مذاکره شده استف گفت: معلوم نیست افرادی که زمین‌ها را گرفته اند، چه قدرتی دارند که نمایندگان مجلس و دولتمردان نیز نمی‌توانند یا نمی‌خواهند این سوله‌ها و زمین‌ها را پس بگیرند.
دبیر اجرایی خانه کارگر ساوجبلاغ با اعلام اینکه زمین‌ها و سوله‌های رها شده، چهره شهرک‌های صنعتی را زشت کرده است، گفت: هنگامی که به شهرک‌های صنعتی مراجعه می‌کنیم و با این زمین‌های خالی و سوله‌های زنگ زده رو به رو می‌شویم، گمان می کنیم که تولید تعطیل است و اشتغالی وجود ندارد.
وی با هشدار نسبت به اینکه زمین‌های خالی و سوله‌های زنگ زده اقتصاد کشور را زیر سوال می‌برد، گفت: در صورتی که اصل ماجرا به فساد و رانتی بازمی‌گردد که در واگذاری زمین‌ها صورت گرفته و اکنون نیاز به تغییراتی جدی و مدیریتی جدید دارد.

برچسب ها: زمین شهرک صنعتی زمین خواری خانه کارگر اتحادیه کارگری کارگر
ارسال نظر
آخرین اخبار