۱۳ تير ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۰
تعداد بازدید: ۲۱۲۹۲۹
دبیر اجرایی خانه کارگر سمنان با انتقاد از وضعیت نامناسب درمان گفت: کیفیت و کمیت درمان برای جامعه کارگری به ویژه بازنشستگان به شدت کاهش یافته و سلامت بازنشستگان در معرض تهدید جدی قرار دارد.
کد خبر: ۱۷۳۹۱

سلامت بازنشستگان در معرض تهدید جدی/دولت هیچ اعتقادی به حمایت از محرومان و دهک‌های پایین ندارد!

کاهش میزان خدمات رسانی!/تامین اجتماعی برای ارایه خدمات باید منابع مالی داشته باشد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، حبیب الله محقق با اشاره به اینکه بازنشستگان با عبور از ۵۰ سال، وارد مرز بحران سلامت می شوند گفت: انسان با عبور از ۵۰ سالگی وارد دوران بیماری و مشکلات سلامتی می شود، به همین دلیل نیازمند خدمات درمانی مناسب است.

وی از کاهش چشمگیر خدمات درمانی از سوی سازمان تامین اجتماعی بشدت گلایه کرد و گفت: با وجود آنکه در تمامی جلسات خطاب به مسئولان تامین اجتماعی، وزیر کار و دولتمردان نسبت به تهدید سلامتی بازنشستگان هشدار می دهیم، اما گویا گوش شنوایی در بین مسئولان وجود ندارد تا مشکلات درمانی و دارویی کارگران و بازنشستگان را رفع کنند.

دبیر اجرایی خانه کارگر سمنان فشار خون بالا، دیابت و ابتلا به انواع بیماری ها در سنین بالا را یادآور شد و گفت: در اوج بیماری که درد و ناتوانی را به دنبال دارد، بازنشسته دیگر به فکر تامین نان خالی سفره خود هم نیست، زیرا با گرانی و تورم دست و پنجه نرم می کند و بدتر اینکه نگران دارو و درمان است.

وی سازمان تامین اجتماعی را تنها پناهگاه بازنشستگان برای تامین درمان دانست و گفت: در شرایطی بازنشستگان برای درمان به مراکز درمانی سازمان تامین اجتماعی می روند که میزان خدمات رسانی سازمان کاهش چشمگیری داشته و بسیاری از بازنشستگان ناچار هستند برای گرفتن نوبت یا استفاده از خدمات درمانی در مراکز ملکی سازمان، مدت ها چشم انتظار بمانند.

محقق با اشاره به بدهی ۴۵۰ هزار میلیارد تومانی دولت به سازمان تامین اجتماعی گفت: سازمان تامین اجتماعی برای آنکه بتواند خدمات مناسبی به کارگران و بازنشستگان ارایه کند، باید منابع مالی داشته باشد، در حالی که دولت نه تنها نسبت به پرداخت بدهی خود توجهی نمی کند، بلکه دایم بر این بدهی افزوده می شود.

وی با یادآوری اینکه در دولت های گذشته در خصوص بدهی دولت به سازمان اظهار نظر و در بودجه لحاظ می شد، گفت: متاسفانه بی توجهی به سرنوشت سازمان تامین اجتماعی روز به روز بیشتر می شود، زیرا دولت سیزدهم در اولین آزمون بودجه خود، تامین اجتماعی، کارگران و بازنشستگان را از یاد برد و از بدهی سازمان کلامی به میان نیاورد، تا ثابت کند هیچ اعتقادی به حمایت از محرومان و دهک‌های پایین جامعه ندارد.

دبیر اجرایی خانه کارگر سمنان با اعلام اینکه بازنشستگان درآمد پایینی دارند و در سخت ترین شرایط سلامت و معیشت به سر می‌برند گفت: وقتی یک بازنشسته به اندازه ای حقوق نمی گیرد که حداقل ها را در سفره خود داشته باشد، سلامتش نیز در معرض تهدید قرار می گیرد و ادامه زندگی او هر لحظه زیر سوال است که در این بحران سوال برانگیز، دولت سیزدهم نقش اساسی دارد.

برچسب ها: تامین اجتماعی وزارت کار، رفاه و تامین اجتماعی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی مستمری بگیران تامین اجتماعی دولت سیزدهم ابراهیم رئیسی کانون بازنشستگان
ارسال نظر
آخرین اخبار