۱۲ تير ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۱
تعداد بازدید: ۶۰۵۴۰
رادیو صبا در برنامه مستند «ماجرا» به بررسی نقش دکتر محمد معین در تالیف لغت نامه های فارسی می پردازد.
کد خبر: ۱۷۴۰۳

فرهنگ لغت معین در مستند «ماجرا» بررسی می‌شود

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، «ماجرا» عنوان برنامه مستند از این شبکه رادیویی است، که در هر قسمت با ماجراجویی به دلایل شهرت افراد و ماجراهای مختلف می پردازد.

این برنامه فردا دوشنبه 13 تیر به مناسبت سالروز درگذشت دکتر محمد معین یکی از محققان برجسته و پدیدآورندهٔ یکی از مهمترین واژه‌نامه‌های فارسی یعنی فرهنگ فارسی معین راهی آنتن می شود.
انسیه شمس اللهی تهیه کننده این برنامه گفت: به مناسبت سالروز درگذشت دکتر محمد معین در این قسمت «ماجرا» به موضوع فرهنگ لغت پرداخته ایم.
«ماجرا» در این قسمت به دنبال چرایی تالیف دوباره فرهنگ لغت از جانب دکتر معین به گفتگو با حسینعلی رحیمی عضو هیأت علمی گروه فرهنگ فرهنگستان ادب فارسی می پردازد و با وی درباره تدوین فرهنگ لغت و تفاوت فرهنگ لغت معین و دهخدا صحبت می کند.

وی افزود: در این برنامه از نقش و جایگاه لغت نامه در هر زبان و تاثیری که روی زنده ماندن یک زبان دارد صحبت می کنیم و به بررسی نقش دکتر معین در تألیف فرهنگ لغت دهخدا می پردازیم.
مستند ماجرا فردا دوشنبه 13 تیر ساعت 14:30 به تهیه کنندگی انسیه شمس اللهی و گزارشگری آتنا سادات محمد پناه راهی آنتن می شود./ صدا  و سیما

 
ارسال نظر
آخرین اخبار