۱۹ تير ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۵
تعداد بازدید: ۱۳۶۹۷۵
نماینده مردم ملکان در مجلس افزود: با توجه به موقعیت ژئوپولتیک کشورمان می‌توان به سادگی صادرات را جایگزین واردات محصولات کشاورزی کرد تا به جای خروج ارز از کشورشاهدافزایش بنیه اقتصادی کشاورزان باشیم.
کد خبر: ۱۷۵۹۶

کاهش نرخ محصولات غذایی نیازمند خرید تضمینی تولیدات کشاورزی/حذف دلالان با احیای تعاونی روستایی

سیدعلی موسوی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی خطوط، در تشریح وضعیت نرخ‌های تصاعدی محصولات کشاورزی و غذایی، گفت: بالا رفتن هزینه‌های تولید، ضرورت افزایش نرخ خرید تضمینی محصولات کشاورزی را پررنگ‌تر از قبل می‌کند، اما درحال حاضر نرخ خرید گندم توسط دولت به‌عنوان مهم‌ترین محصول کشاورزی، متناسب با هزینه‌های تولید نیست.
نماینده مردم ملکان در مجلس شورای اسلامی بابیان اینکه حذف دلالان از بخش کشاورزی یک ضرورت است تصریح کرد: احیای اقتصاد روستا با توسعه تعاونی‌های روستایی گره خورده است.

کاهش نرخ محصولات غذایی نیازمند خرید تضمینی تولیدات کشاورزی/ حذف دلالان با احیایی تعاونی روستایی
رئیس فراکسیون مناطق محروم مجلس شورای اسلام ادامه داد: باید فکر اساسی برای احیای تعاونی‌های روستایی بویژه در روستا‌ها کرد تا بتوان اقتصاد روستایی را که می‌تواند نقش چشمگیری در بهبود اقتصاد روستایی تقویت کرد.

حذف دلالان با همکاری شرکت‌های تعاونی روستایی امکان پذیراست

موسوی افزود: حذف دلالان با همکاری شرکت‌های تعاونی و تشکل‌های مردمی، بدون شک موجب افزایش قیمت خرید از کشاورزان و حذف فشار اقتصادی بر مصرف کننده می‌شود.
نماینده مردم ملکان در مجلس افزود: با توجه به موقعیت ژئوپولتیک کشورمان می‌توان به سادگی صادرات را جایگزین واردات محصولات کشاورزی کرد تا به جای خروج ارز از کشورشاهدافزایش بنیه اقتصادی کشاورزان باشیم.

معضل بزرگ حاشیه نشینی را کاهش انگیزه کشاورز رقم می‌زند/نرخ خرید گندم توسط دولت متناسب با هزینه‌های تولید نیست
وی ادامه داد: به عقیده کارشناسان عواملی مانند خشکسالی، بیکاری، بی رونقی کشاورزی و دامداری در روستا‌ها موجبات مهاجرت روستاییان را به سمت کلانشهر‌های کشور فراهم کرده است و این در حالی که کاهش انگیزه کشاورزدر راستای تولید، معضل بزرگی همچون حاشیه نشینی را رقم می‌زند.

برچسب ها: محصولات کشاورزی گندم نماینده روستا مناطق محروم صادرات واردات دام
ارسال نظر
آخرین اخبار