۰۱ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۶
تعداد بازدید: ۳۹۶۷۰۳
نائب رئیس مجلس دهم و عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس یازدهم شورای اسلامی با انتقاد از عملکرد مسوولین در رابطه با پزشکان کشور گفت: ماندگاری پزشکان ما در سیستم و در داخل کشور روز به روز کاهش پیدا می‌کند؛ زیرا وقتی سقف حقوقی برای پزشکان و اساتید تعریف می‌کنند پزشکان انگیزه‌ای برای حضور در کشور نخواهند داشت.
کد خبر: ۲۰۶۹۶

مسعود پزشکیان در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی خطوط، با تبریک فرارسیدن روز پزشک گفت: باید در چنین روزی به کسانی که صادقانه و خالصانه در راه سلامت جامعه، تلاش می‌کنند، تبریک گفت چراکه به جای حمایت، محدودیت‌های بسیاری برای این قشر تعریف کردیم و روندی که دولت و مجلس در قبال پزشکان دارند اصلا مناسب نیست.
وی ادامه داد: اعضای دولت و نمایندگان مجلس کاری کردند که ماندگاری پزشکان در سیستم و در داخل کشور روز به روز کاهش پیدا می‌کند. زیرا وقتی سقف حقوق برای پزشکان و اساتید تعریف می‌کنند، پزشکان انگیزه‌ای برای حضور در کشور نخواهند داشت. این سقف حقوق برای پزشکان و حتی اساتید دانشگاه درحالی صورت گرفته است که سایر کشور‌ها ۱۰ برابر این مبالغ را به آنها می‌دهند.

هشدار پزشکیان درخصوص خالی شدن دانشگاه‌ها از افراد علمی/ سیر مهاجرت پزشکان افزایش یافته است 
عضو مجمع نمایندگان استان آذربایجان شرقی بیان داشت: لذا بستر برای ماندگاری در داخل کشور شدیدا کاهش و درخواست برای مهاجرت افزایش پیدا  کرده است که در نتیجه این روند، روز به روز دانشگاه از افراد علمی و محقق خالی می‌شود. البته شاید مسوولین عمق فاجعه را خیلی درک نکرده باشند چراکه در حال حاضر ذخایری در کشور وجود دارند، ولی در آینده مشکلات ممکن است خیلی زیادتر از این باشد و این خلاء را نتوان به راحتی جبران کرد.

بستر برای ماندگاری در داخل کشور شدیدا کاهش و درخواست برای مهاجرت افزایش پیدا کرده است که در نتیجه این روند، روز به روز دانشگاه از افراد علمی و محقق خالی می‌شود

 پزشکیان اظهار داشت: مشکل کار این است که وقتی پرداخت‌ها به درستی انجام نمی‌شود، پزشک هم انگیزه‌ای برای ماندن ندارد. در زمان وزارت بنده زوج‌های بسیاری بودند که به مناطق محروم می‌رفتند و در آنجا طبابت می‌کردند چراکه حقوق آن‌ها ۳ برابر حقوق منِ وزیر بود؛ اما الان بعد از گذشت این همه سال حقوق من با وجود اعمال سقف، ۳۷ میلیون تومان است، اما پایه حقوق پزشکان مناطق محروم همان ۶ میلیون تومان مانده است! و اگر اضافه کاری به او بدهند شاید نهایتا به ۱۵ میلیون تومان برسد، اما دیگر کشور‌ها به همین پزشک ۵ هزار دلار پول می‌دهند.
وی افزود: مسوولین می‌گویند ما می‌خواهیم پزشک تربیت کنیم که به روستاها بروند که در آنجا خدمات دهند، اما اسم یکی از این افراد را نام ببرید که فرزندشان در مناطق محروم رفته و کار می‌کنند! لذا هیچ کدام از این سیاست‌هایی که برای حوزه پزشکی اتحاذ شده است به نتیجه نخواهد رسید.

برچسب ها: مسعود پزشکیان روز پزشک مهاجرت حقوق پزشکان مناطق محروم
ارسال نظر
آخرین اخبار