۳۱ فروردين ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۵
تعداد بازدید: ۲۹۲۰۳۸
عضو مجمع نمایندگان استان آذربایجان شرقی گفت: اگر قرار است شفافیت به درستی اجرا شود، باید دخل و خرج و ورود و خروج همه مسایل روشن و شفاف باشد و آن هم لزومی ندارد در دسترس همگان قرار بگیرد بلکه اگر سیستم‌های حاکمیتی که ناظر هستند به آن دسترسی داشته باشند، کافی است.
کد خبر: ۱۲۶۲۳

مسعود پزشکیان، نائب رئیس مجلس دهم در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی خطوط، با اشاره به تصویب دو فوریت شفافیت قوای سه گانه و دستگاه‌های اجرایی، گفت: اصل شفافیت این است که FATF  داخلی را پیاده کنیم که با این کار، همه مسایل کشور شفاف خواهند شد و معلوم می شود من چه معامله‌ای کردم و چه رانت‌هایی دادم؛ اما متاسفانه در داخل کشور از این مساله مهم بسیار فاصله داریم و حتی برخوردی هم با عاملان فساد صورت نمی‌گیرد.

 

اختلاس‌ها و فسادهامگر می‌شود بدون اینکه کسی بفهمدصورت گرفته باشد!

وی افزود: متاسفانه تا به حال دیده نشده با جریان‌هایی که پول مردم را می‌خورند، برخورد قاطعی صورت بگیرد و بعد از فرار کردن اختلاس گران، تازه اعلام می‌کنند که فلانی خورد و رفت؛ درحالی که مگر می‌شود بدون اینکه کسی بفهمد این اختلاس‌ها و فسادها صورت گرفته باشد.

پزشکیان تصریح کرد: اگر FATF داخلی را تصویب کنیم دیگر هیچ پولی گم نخواهد شد؛ اگر شفافیت حاکم باشد حتی یک میلیون تومان پول هم پنهان نخواهد ماند و روشی که الان برای شفافیت پیش گرفتیم مشکلی را حل نمی‌کند؛ مثلا عده‌ای لیست اموال خود را اعلام می‌کنند درحالی که به راحتی می‌توان بخشی از آن را به نام اقوام خود ثبت کرده باشند و چه بسا هیچ کسی هم متوجه آن نخواهد شد.

وی با بیان اینکه شعارهای شفافیتی که سر می‌دهیم بیشتر توجیه کردن عوام است، گفت: اگر قرار است شفافیت به درستی اجرا شود، باید دخل و خرج و ورود و خروج همه چیز روشن و شفاف باشد و آن هم لزومی ندارد در دسترس همگان قرار بگیرد بلکه اگر سیستم های حاکمیتی که ناظر هستند،  به آن دسترسی داشته باشند، کافی است.  

برچسب ها: مسعود پزشکیان عضو مجمع نمایندگان استان اذربایجان شرقی شفافیت دو فوریت شفافیت قوای سه گانه و دستگاه های اجرایی FATF
ارسال نظر
آخرین اخبار