۲۹ مهر ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۳
تعداد بازدید: ۹۶۵۳۴۵
نایب رئیس مجلس دهم در گفتگو با خطوط:
نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو با بیان اینکه اگر مسوولین و مجموعه کشور، در اهداف خود صادق هستند، FATF داخلی را پیاده کنند، ادامه داد: من در سامانه «ثبت دارایی مسئولان»، دارایی‌های خودم را ثبت کردم، اما دارایی‌های فرزندان و اقوام من در آن نیست و اگر بخواهم تخلفی کنم، دارایی خود را به نام آن‌ها ثبت می‌کنم!
کد خبر: ۸۲۵

مسعود پزشکیان در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری «خطوط» در خصوص طرح «محرمانه بودن اموال مسوولان»، گفت: در تمام دنیا حساب‌ها و دارایی‌های افراد باید در جایی ثبت شود، اما اینکه این آمارها را به همه اعلام کنند، در هیچ جای دنیا چنین چیزی وجود ندارد؛ لذا متاسفانه افراط و تفریط در کارها و تصمیمات ما بسیار زیاد دیده می شود و من تاکید کردم که اگر مسوولین و مجموعه کشور، در اهداف خود صادق هستند، FATF  داخلی را تصویب کنند.

FATF داخلی را به جای ثبت اموال مسوولین تصویب کنید

چگونه پول مردم را خوردند و بردند؟!

او در ادامه افزود: مگر نمی گویید اگر پول خرج کنیم کشورها و نهادهای خارجی متوجه خواهند شد، پس چطور متوجه نشدیم چه زمانی و چگونه پول مردم را خوردند و بردند؛ پس باید مدل داخلی  FATF را پیاده کنید. اگر FATF را پیاده کنند من به حساب کسی نمی توانم پول جابه جا کنیم و پول اضافه به حساب فرزند و خانواده من وارد نمی شود و این روند اصلاح می شود.

پزشکیان خاطرنشان کرد: به جای اینکه اموال مسوولین را ثبت و یا محرمانه کنند، باید FATF داخلی را پیاده کنند تا اموال مسوولین در آنجا مشخص شود.

پزشکیان با کنایه طعنه آمیز افزود: یکی می گفت «من فقط در حسابم 10 هزار تومان پول دارم»، پس چطور می شود این فرد که فقط 10 هزار تومان پول داشت، 100 نفر را مهمان می کرد؟! لذا این صحبت‌ها متناقض است. پس اگر راه درست را برویم بهتر از شعار دادن است تا نه سر خودمان را کلاه بگذاریم و نه سر مردم را.

برچسب ها: FATF محرمانه ثبت اموال مسوولین
ارسال نظر
آخرین اخبار