۲۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۰
تعداد بازدید: ۱۳۷۶۳۱
وزیر بهداشت دولت اصلاحات گفت: وقتی وزیر بودم دستور دادم به پزشکانی که به مناطق محروم می‌روند ۶ میلیون حقوق بدهند در حالی که خودم ۲ میلیون حقوق می‌گرفتم.
کد خبر: ۱۱۲۰۹

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، پزشکیان با اشاره به وضعیت بهداشت و درمان در سال ۱۴۰۱ اظهار کرد: بهداشت در سال ۱۴۰۱ هم برای دولت مشکلات بزرگی ایجاد خواهد کرد و هم برای مردم. مثلا اخذ مالیات از پزشکان مناطق محروم بی عدالتی است! کدام پزشک حاضر می شود با این وضع به مناطق محروم برود که امکانات و درآمدی ندارد! بنابراین نتیجه این قانون، خالی شدن روستا‌ها از پزشک است و حتی در صورت رفتن پزشک به مناطق محروم، درست خدمات نخواهند داد، زیرا آن‌ها هم باید زندگی خود را مدیریت کنند لذا مقصر نیستند.

قانون می‌نویسیم، اما نتیجه آن فرار نخبگان از کشور خواهد بود! / در کانادا و انگلستان به اساتید ما ۱۰ هزار دلار می‌دهند

عضو مجمع نمایندگان استان آذربایجان شرقی ادامه داد: من وقتی وزیر بودم دستور دادم به پزشکانی که به روستا می‌روند، ۶ میلیون حقوق بدهند در حالی که منِ وزیر آن زمان ۲ میلیون حقوق داشتم. ما قانون می‌نویسیم، اما نه تنها اجرا نمی‌شود بلکه نتیجه آن فرار نخبگان از کشور خواهد بود. ما همانند همین کار رابا اساتید دانشگاه کردیم؛ وقتی برای اساتید دانشگاه سقف حقوق تعیین می‌کنیم باعث رفتن آن‌ها از کشور می‌شود و به همین اساتید در کانادا و انگلستان ۱۰ هزار دلار می‌دهند.

برای فوتبال مربی خارجی می‌آوریم و چندصد هزار دلار می‌دهیم، اما برای کسانی که باید مملکت را نجات دهند، سقف تعیین می‌کنیم

پزشکیان خاطرنشان داشت: ادعا می‌کنیم باید در علم با کشور‌های دنیا رقابت کنیم، اما شما که ۱۰۰۰ دلار به استاد می‌دهید چگونه می‌خواهید با کشوری که ۱۰ هزار دلار می‌دهد، رقابت کنید! ما برای اینکه در فوتبال برنده شویم مربی خارجی می‌آوریم و چندصد هزار دلار به او پول می‌دهیم، اما برای کسانی که مملکت را باید از این گرداب گرفتاری نجات دهند، سقف تعیین می‌کنیم

برچسب ها: اخذ مالیات فوتبال مملکت پزشکان حقوق پزشکان مناطق محروم فرار مغزها قانون قانونگذاری مجلس
ارسال نظر
آخرین اخبار