۲۰ تير ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۵
تعداد بازدید: ۲۲۱۲۳۵
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با انتقاد از برنامه ریزی دولت در پرداخت یارانه به مردم، گفت: مردم تجربه خوبی از پرداخت نقدی یارانه ندارند لذا درخواست ما از دولت این است که برنامه‌های عملی خودش را مثل کارت خرید کالا در جهت تامین معیشت مردم ارائه دهد.
کد خبر: ۱۷۶۰۱

محمد علیپور در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی خطوط، در خصوص اقدامات مجلس برای بهبود وضعیت معیشتی مردم، گفت: بعد از اصلاحات اقتصادی دولت، آنچه که در جامعه شاهد هستیم، دغدغه‌های معیشتی مردم است؛ از یک سو دولت می‌خواهد با پرداخت یارانه به معیشت مردم کمک کند، ولی غفلت‌هایی در این خصوص انجام می‌شود.
وی ادامه داد: دولت گفت قیمت ۴ قلم کالا آزاد می‌شود، اما قیمت چند صد کالا آزاد شد؛ درحالی که ظرفیت کشور ما زیاد است، اما اشکال در برنامه ریزی وجود دارد. مثلا امسال اگر دولت قیمت خرید تضمینی گندم را به موقع اعلام می‌کرد، وابستگی ما به واردات گندم کاهش می‌یافت؛ با این حال من قول می‌دهم سال آینده یا در تولید گندم به خودکفایی می‌رسیم و یا نیاز ما به واردات گندم به حداقل خواهد رسید.

قرار بود قیمت ۴ قلم کالا آزاد شود نه چند صد قلم!/مردم تجربه خوبی از پرداخت نقدی یارانه ندارند
عض کمیسیون اقتصادی مجلس تصریح کرد: علی رغم اینکه کشور ظرفیت تولید نیاز‌های اساسی مردم را دارد، اما آن را به واردات و ارز وابسته کردیم که باعث می‌شود تورم افزایش یابد که راه نا اطمینانی برای تامین معیشت مردم است؛ بنابراین اتکا به ظرفیت‌های داخلی راهکاری مناسبی برای حل مشکلات جامعه است؛ مثلا در حوزه انتخابیه بنده، ۱۳۰۰ هکتار از زمین‌های دیمی زیر کشت گندم رفت که گام بسیار مهمی برای تامین نیاز‌های اساسی کشور است؛ لذا بنابر توصیه‌های رهبری، باید از همه امکانات در امر تولید و تامین نیاز‌های کشور بهره برداری کنیم.
علیپور افزود: حمایت از مردم در حال حاضر بیشتر پرداخت نقدی است؛ اما در جریان حذف ارز ترجیحی، عمده تاکیدات بر این بود که دولت باید برنامه‌های جایگزین عملی داشته باشد؛ چراکه مردم تجربه خوبی از پرداخت نقدی یارانه ندارند لذا درخواست ما از دولت این است که برنامه‌های عملی خودش را مثل کارت خرید کالا در جهت تامین معیشت مردم ارائه دهد.

قرار بود قیمت ۴ قلم کالا آزاد شود نه چند صد قلم!/مردم تجربه خوبی از پرداخت نقدی یارانه ندارند

برچسب ها: محمد علیپور عضو کمیسیون اقتصادی مجلس اصلاحات اقتصادی دولت حذف ارز ترجیحی خودکفایی گندم هدفمندی یارانه‌ها
ارسال نظر
آخرین اخبار