۱۵ تير ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۶
تعداد بازدید: ۱۰۹۸۳۷
شرکت‌های دانش‌بنیان که در نمایشگاه تراکنش استانبول حضور یابند، از حمایت صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری تا سقف ۱۲۰ میلیون تومان و یا ۷۰ درصد هزینه‌ها مطابق با شرایط و ضوابط تعیین شده، از سوی صندوق برخوردار می‌شوند.
کد خبر: ۱۷۶۴۶

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، میزان حمایت از حضور هر شرکت دانش‌بنیان در نمایشگاه تأییدشده تراکنش استانبول ۱۵۰ میلیون تومان برای حضور مستقل و ۲۰۰ میلیون تومان برای حضور در پاویون این نمایشگاه در سال (۲۱ و ۲۲ مهرماه ۱۴۰۱) تعیین شده است.

حمایت صندوق تا سقف ۱۲۰ میلیون تومان از شرکت‌های دانش‌بنیان حاضر در نمایشگاه تراکنش استانبول

شرکت‌های دانش‌بنیان امکان ثبت درخواست برای حضور مستقل در این نمایشگاه یا حضور در پاویون ملی ایران در این نمایشگاه را دارند.
حمایت صندوق تا سقف ۱۲۰ میلیون تومان از شرکت‌های دانش‌بنیان حاضر در نمایشگاه تراکنش استانبول

حمایت صندوق نوآوری و شکوفایی از حوزه‌های دانش بنیان و فناوری‌های برتر

گفتنی است، در اجرای اصل یکصد و بیست و سوم (۱۲۳) و نیز اصل ۴۴ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، قانون حمایت از شرکت‌ها و مؤسسات دانش‌بنیان و تجاری‌سازی نوآوری‌ها و اختراعات، در سال ۱۳۸۹ توسط مجلس شورای اسلامی تصویب و به تأیید شورای محترم نگهبان رسید و در همان سال برای اجرا به دولت ابلاغ شد و هیات وزیران آیین نامه اجرایی این قانون را در اواسط سال ۱۳۹۱ تصویب کرد. مطابق ماده ۵ این قانون در راستای تحقق اقتصاد دانش بنیان و فناوری محور و تکمیل زنجیره ایده تا بازار، نهادی مالی به نام صندوق نوآوری و شکوفایی در اواخر سال ۱۳۹۱ تاسیس شده است.

این صندوق به منظور تجاری سازی نوآوری‌ها و اختراعات، کاربردی کردن دانش و دستاورد‌های پژوهشی و تکمیل زنجیره ایده/ محصول/بازار از شرکت‌های دانش بنیان پشتیبانی و حمایت کرده و خدمات مالی و اعتباری از جمله کمک، تسهیلات و مشارکت برای آن‌ها تامین می‌نماید. به طور کلی هدف نهایی صندوق نوآوری و شکوفایی به عنوان یک نهاد توسعه‌ای کمک به رونق اقتصادی کشور از طریق حوزه‌های دانش بنیان و فناوری‌های برتر است.

حمایت صندوق تا سقف ۱۲۰ میلیون تومان از شرکت‌های دانش‌بنیان حاضر در نمایشگاه تراکنش استانبول

صندوق نوآوری و شکوفایی در راستای توسعه بازار و گسترش همکاری‌های فناورانه شرکت‌های دانش‌بنیان اقدام به حمایت از حضور شرکت‌های دانش‌بنیان در نمایشگاه‌های تخصصی در سال‌های ۱۳۹۶ تا ۱۴۰۰ کرده است. این نمایشگاه‌ها با استقبال شرکت‌های دانش‌بنیان برگزار شد. در سال ۱۳۹۸ بیش از ۱، ۲۰۰ درخواست اولیه برای حضور در این نمایشگاه‌ها از طریق سامانه غزال صندوق نوآوری و شکوفایی ثبت شد که بیش از ۶۰۰ درخواست منجر به حضور شرکت‌های دانش‌بنیان در نمایشگاه‌های بین‌المللی داخلی شد. مبلغ حمایت صندوق از حضور شرکت‌های دانش‌بنیان در نمایشگاه‌های بین‌المللی داخلی در سال ۱۳۹۸ بیش از ۴، ۲ میلیارد تومان بود.

سقف حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان

عنوان زیر خدمت سقف حمایت در هر درخواست سقف حمایت سالیانه درصد حمایت صندوق
حضور مستقل در نمایشگاه 100 میلیون تومان 150 میلیون تومان 70 درصد
حضور در پاویون نمایشگاه 120 میلیون تومان 200 میلیون تومان 90 درصد


مراحل اخذ حمایت از صندوق نوآوری و شکوفایی
حضور مستقل در نمایشگاه‌های خارجی

گام‌ اقدام توضیحات
1 اعلام رسمی برنامه سالانه صندوق برای حمایت از نمایشگاه‌های خارجی 1. برنامه‌ سالانه صندوق و فهرست نمایشگاه‌های خارجی مورد حمایت از طریق پورتال توانمندسازی اطلاع‌رسانی می‌شود.

2. شرکت‌های دانش‌بنیان می‌توانند نمایشگاه خارجی مدنظر خود را که در فهرست اعلامی موجود نیست، حداقل یک ماه قبل از برگزاری طی نامه‌ای از طریق ایمیل (Tejarisazi@inif.ir) ارسال کنند تا بررسی شود و در صورت تأیید صندوق نوآوری و شکوفایی به فهرست حمایتی اضافه شود.

2 مراجعه به سامانه ثبت درخواست صندوق (غزال) و ثبت درخواست 1. آدرس سامانه غزال: ghazal.inif.ir

2. در صورتی‌که نام کاربری غزال برای شرکت دانش‌بنیان تعریف نشده است این امکان بصورت آنلاین و در صفحه اول سامانه غزال برای شرکت‌ها فراهم شده است. در صورت بروز مشکل با شماره 42170777-021 تماس حاصل نمائید.

3. بارگذاری مدارکی مانند پیش‌فاکتور اجاره غرفه در سامانه غزال برای حضور به صورت مستقل الزامی است.

3 اطلاع‌رسانی مدیریت توانمندسازی به شرکت (تأیید اولیه یا رد درخواست) نتیجه بررسی درخواست و ارزیابی توان صادراتی از طریق سامانه غزال و ایمیل مدیریت توانمندسازی به شرکت دانش‌بنیان اعلام می‌شود.
4 برنامه‌ریزی و انجام اقدامات قبل از نمایشگاه توسط شرکت دانش‌بنیان در صورت برگزاری نمایشگاه خارجی به صورت مستقل تمامی اقدامات قبل، حین و بعد از برگزاری نمایشگاه بر عهده شرکت دانش‌بنیان است و حمایت‌ها بعد از برگزاری نمایشگاه و ارسال مدارک و تأیید مدیریت توانمندسازی پرداخت می‌شود.
5 حضور شرکت در نمایشگاه و نظارت توسط کارگزار/ مدیریت توانمندسازی مدیریت توانمندسازی بر حسن انجام وظایف کارگزار و شرکت‌های دانش ‏بنیان نظارت می‌کند.
6 ارسال مدارک به مدیریت توانمندسازی

(از طریق ایمیل: Tejarisazi@inif.ir)

1. حمایت‌ها و تسهیلات مالی در حالت «حضور مستقل» شرکت‌ها پس از حضور در نمایشگاه پرداخت می‌شود.

3. حمایت‌ها فقط به منظور اجاره، ساخت غرفه، سفر و اسکان و با ارائه فاکتور معتبر انجام می‌شود.

4. مدارکی که پس از حضور در نمایشگاه باید ارائه شود:

– تصویر ویزا، بلیت پرواز و فاکتور محل اقامت و فاکتور پرواز (برای حضور مستقل)

– فاکتور رسمی هزینه اجاره و ساخت غرفه

– رسید/مدرک رسمی واریز وجه برای اجاره و ساخت غرفه

– نامه درخواست حمایت خطاب به مدیریت توانمندسازی (همراه با ارائه شماره حساب و شبا شرکت در متن نامه)

– تکمیل فرم و گزارش حضور در نمایشگاه

7 بررسی مدارک توسط کارگزار/ کارشناس مدیریت توانمندسازی 02166561829

شرکت تجارت هوشمند هیراد

8 اعلام نتیجه به شرکت و واریز هزینه به حساب شرکت 1. میزان حمایت مالی صندوق نوآوری و شکوفایی برای حضور مستقل در نمایشگاه خارجی، معادل 70 درصد وجه پرداختی شرکت دانش‌بنیان برای اجاره و ساخت غرفه و تا سقف 100 میلیون تومان برای هر نمایشگاه است که پس از تأیید مدیریت توانمندسازی صندوق نوآوری و شکوفایی پرداخت می‌شود.

2. شرکت‌های دانش‌بنیان تا پایان سال 1401، می‌توانند تا حداکثر 120 میلیون تومان از حمایت صندوق برای حضور مستقل در نمایشگاه‌های خارجی مختلف برخوردار شوند.


حضور در پاویون شرکت‌های دانش‌بنیان

گام‌ اقدام توضیحات
1 اعلام رسمی برنامه صندوق برای حمایت از پاویون نمایشگاه‌های خارجی برنامه‌ سالانه صندوق و فهرست نمایشگاه‌های خارجی مورد حمایت از طریق پورتال توانمندسازی اطلاع‌رسانی می‌شود.
2 فراخوان رسمی هر پاویون و مراجعه به سامانه ثبت درخواست صندوق (غزال) و ثبت درخواست 1. آدرس سامانه غزال: ghazal.inif.ir

2. در صورتی‌که نام کاربری غزال برای شرکت دانش‌بنیان تعریف نشده است این امکان بصورت آنلاین و در صفحه اول سامانه غزال برای شرکت‌ها فراهم شده است. در صورت بروز مشکل با شماره 42170777-021 تماس حاصل نمائید.

3. ظرفیت ثبت‎نام در پاویون‌ها محدود است.

3 اطلاع‌رسانی مدیریت توانمندسازی به شرکت (تأیید اولیه یا رد درخواست) نتیجه بررسی درخواست و ارزیابی توان صادراتی از طریق سامانه غزال و ایمیل مدیریت توانمندسازی به شرکت دانش‌بنیان اعلام می‌شود.
4 برنامه‌ریزی و انجام اقدامات قبل از نمایشگاه توسط کارگزار پاویون و شرکت دانش‌بنیان 1. در برگزاری نمایشگاه خارجی به صورت پاویون، تمامی اقدامات با هماهنگی کامل با کارگزار انجام می‌شود.

2. شرکت دانش‌بنیان موظف است سهم خود از هزینه‌های برگزاری پاویون را قبل از برگزاری نمایشگاه و به شیوه‌ای که کارگزار در قرارداد رسمی فی‌مابین اعلام می‎کند، پرداخت نماید.

5 پرداخت مراحل اول و دوم سهم حمایتی صندوق 1. پرداخت مرحله اول سهم حمایتی به صورت پیش‌پرداخت و به میزان حداکثر 80 درصد از هزینه‌های اجاره، ساخت غرفه، اقامت و سفر است که با اخذ تضامین لازم از کارگزار پرداخت می‌شود.

2. پرداخت مرحله دوم سهم حمایتی در حین و پس از برگزاری نمایشگاه پرداخت می‌شود.

3. حق‌الزحمه کارگزار پس از اجرای برنامه و اخذ گزارشات نظارتی و فاکتورهای نهایی پرداخت می‌شود.

4. میزان حمایت مالی صندوق نوآوری و شکوفایی برای حضور در پاویون نمایشگاه خارجی، معادل 90 درصد هزینه‌های برنامه و تا سقف 120 میلیون تومان برای هر پاویون است که پس از تأیید مدیریت توانمندسازی صندوق نوآوری و شکوفایی پرداخت می‌شود.

5. شرکت‌های دانش‌بنیان تا پایان سال 1401، می‌توانند تا حداکثر 150 میلیون تومان از حمایت صندوق برای حضور در پاویون نمایشگاه‌های خارجی مختلف برخوردار شوند.


از طرفی، معاونت علمی و فناوری رئیس جمهوری نیز پیش از این، طی مکاتبه رسمی حمایت مالی خود را از شرکت‌های ایرانی حاضر در این رویداد اعلام کرده است.


حمایت صندوق تا سقف ۱۲۰ میلیون تومان از شرکت‌های دانش‌بنیان حاضر در نمایشگاه تراکنش استانبول


نمایشگاه تراکنش استانبول بدلیل شرایط کرونایی در ۲ سال اخیر امکان برگزاری نیافت و شرکت برگزار کننده ترکیه‌ای بنام EMIN Event Group تاریخ برگزاری آن را برای ۲۱ و ۲۲ مهرماه ۱۴۰۱ اعلام کرد.

گفتنی است، شرکت امین ایونت گروپ“Emin Event Group” مجری برگزاری نمایشگاه‌های تراکنش در کشور‌های مختلف است.

نمایشگاه تراکنش استانبول در محل نمایشگاهی “اوراسیا” واقع در منطقه “ینی کاپی” شهر استانبول و همجوار با ساحل “مارمارای” که یکی از زیباترین مکان‌های نمایشگاهی این شهر است، برگزار می‌شود.

در این رویداد حدود ۵۰ کشور از اقصی نقاط جهان مشارکت دارند.

حمایت صندوق تا سقف ۱۲۰ میلیون تومان از شرکت‌های دانش‌بنیان حاضر در نمایشگاه تراکنش استانبول

علاقمندان برای تماس با شرکت Emin Event Group که دفتر آن در منطقه لونت استانبول واقع است، می‌توانند با شماره تلفن‌های زیر تماس حاصل کنند:

موبایل و واتساپ شرکت: ۱۲۶۶۲۱۶ (۵۴۶) ۹۰+/ ۲۱۳۰۵۱۰ (۸۵۰) ۹۰+

تلفن تماس با مرکزفابا ۰۲۱-۴۳۳۴۷ داخلی (۳۰۵) و یا واتساپ ۹۸۹۱۲۹۷۲۹۲۵۲+, ۹۰۵۴۵۹۰۰۹۵۰۰+

همچنین اطلاعات بیشتر را از سایت www.transaction.events دریافت کنید./فابا نیوز

برچسب ها: ترکیه استانبول دانش بنیان نوآوری نوآوری وفناوری
ارسال نظر
آخرین اخبار