۱۷ تير ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۸
تعداد بازدید: ۲۱۸۵۲۵
نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی با انتقاد شدید از بحران اقتصادی ناشی از حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی گفت: چشم امید مردم در کنترل قیمت‌ها و ساماندهی بازار به دست دولت است که متاسفانه دولت مردم را ناامید کرده است.
کد خبر: ۱۷۷۶۴

صدیف بدری در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی خطوط نسبت به بحران اقتصادی در کشور هشدار داد و گفت: بی شک تمامی این بحران ها ناشی از تصمیمات دولت است و چون مردم دولت را مقصر می‌دانند، از دولت هم انتظار دارند این بازار آشفته را با ابزار‌هایی که در اختیار دارد مدیریت کند.


وی با تاکید بر اینکه در حالی چشم امید مردم بدست دولت است که تاکنون امید مردم ناامید شده است گفت: اینکه دولت برای مردم پاسخی نداشته باشد و نتواند این همه بحران اقتصادی را توجیه کند و برای آن‌ها دلیل بیاورد بسیار بد است.


عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی از دولت خواست هر چه سریعتر به این آشفته بازار اقتصادی سامان دهد و گفت: متاسفانه دولت تاکنون توفیق آنچنانی در مورد کنترل گرانی نداشته، در حالی که با طرح‌های پیشنهادی بحران سازی کرده است.


وی با اشاره به تاکید دولت در مردمی سازی هدفمندی یارانه‌ها گفت: دولت اصرار دارد که ارز ۴۲۰۰ تومانی به انحراف رفته و تاکنون تاثیری بر اقتصاد و معیشت مردم نداشته، این در حالی است که اصرار دولت بر مدیریت ارز ۴۲۰۰ تومانی بیش از گذشته بحران ساز شده است.


بدری از دولت خواست بیش از گذشته در حوزه اقتصاد و بحران‌های اقتصادی کنترل و نظارت داشته باشد گفت: اکنون معلوم نیست چه کسی قیمت گذاری می‌کند، سازمان‌های نظارتی همچون حمایت از مصرف کننده و تعزیرات با گرانی و گران فروشی برخورد جدی نمی‌کنند و در این آشفته بازار، مردم زیان دیدگان اصلی هستند.


وی با تاکید بر اینکه دولت باید بیش از گذشته بر بازار توجه و نظارت داشته باشد گفت: یکی از بزرگترین مشکلات بازار، قیمت گذاری سلیقه‌ای است به نوعی که در یک خیابان چند مغازه یک کالا را با چندین قیمت می‌فروشند، بنابر این باید از ابزار‌های قانونی برای این بازار بدون برنامه استفاده شود.


نماینده اردبیل در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه تمامی کالا‌ها باید بر اساس قیمت تمام شده فروخته شود گفت: اگر قیمت تمام شده مشخص باشد، سود متعارف مناسبی که برای فروشنده تعیین شده، اعمال شود و از زیاده خواهی گرانفروشان جلوگیری شود، مردم به آینده امیدوار می‌شوند.


وی با اعلام اینکه وقتی سود تعریف شده از سوی فروشنده نادیده گرفته شود و زیاده خواهی حاکم باشد، بازار مانند امروز هرکی به هر کی خواهد شد گفت: این بسیار بد است که در یک کشور مردم سلیقه‌ای قانون را بنابر منافع شخصی اجرایی کنند.


بدری با انتقاد شدید از حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی گفت: از آنجا که حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی از سوی دولت عجولانه و شتاب زده اجرا شد، این تصمیم بر تمامی حوزه‌ها اثر گذاشته و امروزه از معمولی‌ترین کالا‌ها تا سنگین‌تر آن‌ها از جمله مسکن، تاوان حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی را می‌دهند.


نماینده اردبیل در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از اینکه دولتمردان دایم می‌گویند حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی اثر زیادی بر بازار ندارد گفت: آنچه می‌بینیم و مردم با تمام وجود لمس می‌کنند، این است که حذف غیر کارشناسی ارز دولتی بر تمامی کالا‌ها اثر گذار بوده و خطر گرانی‌های انتظاری بیش از این نگران کننده‌تر است.

برچسب ها: هدفمندی یارانه‌ها ارز نیما معیشت مردم
ارسال نظر
آخرین اخبار