۱۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۱
تعداد بازدید: ۳۲۵۵۱۹
نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی با تاکید بر لزوم کنترل بازار توسط دولت، گفت: درحال حاضر در بازار، کالا به فراوانی یافت می‌شود، اما قیمت این کالا‌ها بالا است؛ لذا دولت اگر بخواهد معیشت مردم را تامین کند، علاوه بر تبدیل ارز ترجیحی به یارانه، باید اقدام به کنترل بازار هم بکند.
کد خبر: ۱۹۲۵۹

کالا در بازار فراوان اما گران به دست مردم می‌رسد/دولت کنترل کند!

علی نیکزاد در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی خطوط در خصوص وضعیت کالا‌های اساسی بعد از حذف ارز ترجیحی، گفت: ارز ترجیحی سبب رانت و فساد می‌شد و منابع فقط در اختیار افراد خاصی قرار می‌گرفت و اصلا در سفره مردم دیده نمی‌شد؛ لذا هنوز هم اعتقاد داریم که حذف ارز ترجیحی باید اتفاق می‌افتاد.
وی افزود: کشور‌های مجاور به دلیل اینکه کالا ارزان‌تر به دست آن‌ها می‌رسد اقدام به قاچاق کالا از داخل ایران می‌کردند بنابراین بهترین کار، حذف ارز بود، اما دولت بعد از این کار، چند اولویت مهم را باید در دستور کار قرار دهد؛ اولویت مهم و اصلی این است که معیشت مردم را باید تامین کند تا مردم برای تامین کالا‌های اساسی خود مشکلی نداشته باشند.
نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی در ادامه بر ضرورت کنترل بازار اشاره کرد و گفت: درحال حاضر در بازار، کالا به فراوانی یافت می‌شود، اما قیمت این کالا‌ها بالا است؛ لذا دولت اگر بخواهد معیشت مردم را تامین کند، علاوه بر تبدیل ارز ترجیحی به یارانه، باید اقدام به کنترل بازارهم بکند و مطمئن باشید این جراحی اقتصادی در دولت آقای رئیسی ماندگار خواهد بود.

دولت بازار را کنترل کند / کالا گران به دست مردم می‌رسد
نیکزاد افزود: جراحی اقتصادی، بار سنگینی را از دوش دولت و دولت‌های آینده بر می‌دارد، اما همانطور که تاکید کردم لازمه اش این است که در کنار آن، کنترل بازار، تامین معیشت مردم و کنترل تورم را هم در دستور کار قرار دهد و در این راه دولت همه توان خود را گذاشته و مجلس هم کمک خواهد کرد.
نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی در خصوص ارائه کالابرگ به جای یارانه نقدی، گفت: مجلس مصوب کرده بود در ازای حذف ارز ترجیحی، کالابرگ به مردم اختصاص یابد، اما دولت فعلا در حال آماده سازی زیرساخت‌ها است که بعد از تکمیل، کالا برگ در اختیار مردم قرار خواهد گرفت.

برچسب ها: علی نیکزاد نایب رئیس مجلس شورای اسلامی حذف ارز ترجیحی جراحی اقتصادی معیشت مردم کنترل تورم
ارسال نظر
آخرین اخبار