۲۱ تير ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۵
تعداد بازدید: ۴۲۶۶۸۷
نظری در گفتگو با خطوط بر تفاوت هماهنگی با نادیده گرفتن خطا‌ها تاکید کرد:
عضو هیئت رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با انتقاد شدید از گرانی و تورم موجود گفت: گرانی و تورم موجود ناشی از عملکرد غلط دولت است، زیرا ارز ۴۲۰۰ تومانی را به صورت غیرکارشناسی و بی موقع حذف کرد که تبعات آن متوجه مردم به ویژه اقشار آسیب پذیر شد.
کد خبر: ۱۷۶۶۳


قرار نیست شعار بدهیم، اما هنگام عمل بیراهه برویم/وظیفه اصلی نمایندگان پیگیری مطالبات مردم است!

دولت ارز ۴۲۰۰ را غیرکارشناسی حذف کرد/گفتیم ابرو را درست کن زد چشم را کور کرد!

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، سیدغنی نظری خانقاه با تاکید بر اینکه مجلس قانونگذار و دولت مجری است، گفت: مجلس ریل گذار است و دولت باید در این ریل حرکت کند، به همین دلیل هرگز از مجلس نشنیده اید که بگوییم ما کاری انجام داده ایم و دولت انجام نداده، بلکه هر گاه دولت کمکاری کرده، با سند و مدرک توضیح داده و بازخواست کرده ایم.
وی با انتقاد شدید از اظهارات سخنگوی دولت گفت: آذری جهرمی اظهارات خلاف واقع داشت که مورد کدورت خاطر نمایندگان مجلس شد.


انتظار نداریم دولت مجلس را مقصر اشتباهات مدیریتی خود معرفی کند


نماینده خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی با طرح این پرسش که مجلس کجا به دولت اجازه گرانی داده است؟ گفت: هنگام بررسی بودجه بار‌ها در خصوص تبعات حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی تذکر دادیم و در پایان به دولت هیچ مجوزی ندادیم بلکه گفتیم ارز دولتی را مدیریت کنید.
وی با انتقاد از اینکه برداشت دولت از مدیریت ارز ۴۲۰۰ تومانی، حذف یکباره، بدون داشتن برنامه و گرانی لجام گسیخته قیمت‌ها بوده است، گفت: ما به دولت گفتیم ابرو را خوب درست کنید، اینکه دولت زده چشم را کور کرده، یعنی ناشی گری از جانب دولت است و نباید دولت بار این خرابکاری را بر دوش مجلس بگذارد.
نظری با اعلام اینکه در قانون تعریف مشخصی از ارز دولتی وجود دارد، گفت: در بودجه ۱۴۰۱ نیز همه چیز درج شده و اختیاراتی به دولت داده شده که تاکید بر مدیریت است و در دسترس همگان قرار دارد. بنابر این انتظار نداریم دولت بدین گونه مجلس را مقصر اشتباهات مدیریتی خود معرفی کند.

دولت نباید گمان کند اگر اشتباهی کرد نمایندگان چشم پوشی می‌کنند/نمایندگان فردای قیامت باید پاسخگو باشند!


عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه دولت و مجلس باید در عمل هماهنگ باشند، گفت: قرار نیست شعار بدهیم، اما هنگام عمل، به بی راهه برویم و هنگامی که خرابکاری صورت گرفت و باعث نارضایتی عمومی شد، دولت توپ را در زمین مجلس بیندازد و مردم را نسبت به نمایندگان بی اعتماد و دلسرد کند.
وی با تاکید بر اینکه درست نیست که عده‌ای گمان می‌کنند اگر قوای سه گانه هماهنگ باشند، یعنی نباید هیچ مشکل یا اختلاف نظری پیش بیاید، گفت: در بسیاری از موارد در همگرایی ها، مشکلات بزرگی پیش می‌آید که ناشی از انتظارات غیر اخلاقی است. قرار نیست همگرایی بر نظارت‌ها تاثیرات منفی بگذارد و مشخص شود، ریشه آن در دوستی‌ها و یکدست بودن‌ها بوده است.
نظری با تاکید بر اینکه اگر مدیران از دیدگاه‌های متفاوت باشند، در کنار رقیب حواسشان جمع است، گفت: در رقابت این حساسیت وجود دارد که اگر خطایی صورت بگیرد، به سرعت مطرح و حتی بزرگ نمایی می‌شود، اما اینکه گمان کنیم همسو و همفکر هستیم و دقت نکنیم، بی تقاوتی را به وجود می‌آورد و زمینه ساز این می‌شود که نسبت به خطا‌ها چشم پوشی صورت بگیرد.
وی با تاکید بر اینکه نمایندگان مجلس با کسی عقد اخوت ندارند، گفت: پیگیری مطالبات مردم، وظیفه اصلی، اساسی و نهایی نمایندگان مجلس است. نمایندگان فردای قیامت باید پاسخگو باشند. بنابر این دولت نباید گمان کند که اگر اشتباهی کرده، نمایندگان چشم پوشی می‌کنند یا از کنار آن بی تفاوت عبور خواهند کرد.

برچسب ها: حذف ارز ترجیحی حذف ارز دولتی کنترل تورم تورم کشور افزایش نرخ تورم سیاست های کاهش تورم یارانه اصلاح نظام یارانه
ارسال نظر
آخرین اخبار