۲۹ تير ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۲
تعداد بازدید: ۱۴۸۴۴۳
سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مجبور به حذف ارز ترجیحی شدیم، اظهارداشت: حذف ارز ترجیحی باید اتفاق می‌افتاد، اما شرایط اقتصادی که بعد از حذف ارز با آن مواجه هستیم به دلیل کم تجربگی تیم اقتصادی دولت است.
کد خبر: ۱۸۴۲۸

مهدی طغیانی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی خطوط، گفت: نمی‌توان فقط یک وزیر را عامل شرایط فعلی دانست؛ چراکه وزیر اقتصاد، وزیر صمت، بانک مرکزی و در راس همه این‌ها معاون اول رئیس جمهور قرار دارد که تصمیم گیری می‌کنند. تیم اقتصادی دولت فعالیت زیادی دارد پرانرژی می‌باشد، اما کم تجربه است.
وی افزود: به همین دلیل بعضی از اتفاقاتی که بعد از حذف ارز ترجیحی رخ داد، ناشی از کم تجربگی تیم اقتصادی دولت است، اما امیدواریم تجربه اندوزی امسال، در سال آینده تاثیر مثبتی داشته باشد و بعضی از خطا‌هایی که دیدیم را شاهد نباشیم.
طغیانی به اقدامات دولت بعد از حذف ارز ترجیحی نقد‌هایی وارد دانست و گفت: بسته‌های نظارتی، ارزی و تامین کالا که باید در کنار این سیاست اتفاق می‌افتد جزو نقد‌هایی است که به تیم اقتصادی دولت وارد است. مشکل ما با دولت‌های قبلی این بود که افراد با تجربه، اما کم تحرک و غیر نوآور را روی کار می‌آوردند که نتیجه آن بی عملی بود، اما ما در این دولت بی عملی نمی‌بینیم.
سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس اظهار داشت: در شرایط اقتصادی نمی‌توانیم تمامی آن چیزی که در حال رخ دادن است را به زمان حال نسبت داد. اینکه بدون استقراض از بانک مرکزی حقوق‌ها را دادند درست است، اما بحث تورم موجود، عوامل مختلفی دارد؛ به دلیل شرایط جنگ اوکراین و روسیه، تورم در اقتصادی جهانی حاکم است و از سوی دیگر مجبور شدیم ارز را که همچون استخوان لای زخم بود را حذف کنیم چراکه اگر حذف نمی‌کردیم ۲۵ میلیارد دلار باید از کجا می‌آوردیم؟!

برچسب ها: مهدی طغیانی سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس حذف ارز ترجیحی تورم کشور تیم اقتصادی دولت تیم اقتصادی دولت
ارسال نظر
آخرین اخبار