۱۷ تير ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۰
تعداد بازدید: ۱۲۱۳۱۰
سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: عرضه خودرو در بورس کالا باعث می‌شود که رانت موجود در اختلاف قیمت بازار و کارخانه حذف شود. در هیچ جای دنیا برای عرضه خودرو قرعه‌کشی انجام نمی‌شود.
کد خبر: ۱۷۶۰۲

مهدی طغیانی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی خطوط در ارزیابی خود از سامانه یکپارچه فروش خودرو، اظهار داشت: واقعیت مطلب آن است که بنده رویکرد جدیدی را برای فروش خودرو در این سامانه نمی‌بینم و همان فضای قرعه کشی در سامانه یکپارچه فروش خودرو دنبال می‌شود.

وی بیان کرد: این در حالی است که وزیر صنعت، معدن و تجارت قول داده بود که در سال ۱۴۰۱ قرعه کشی خودرو نخواهیم داشت، اما همچنان قرعه کشی خودرو ادامه دارد و در سامانه یکپارچه فروش خودرو نیز همین رویکرد دنبال می‌شود.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ما شاهد ریل‌گذاری درستی در سامانه یکپارچه فروش خودرو نیستیم و این سامانه چیزی اضافه‌تر از همان قرعه کشی خودرو ندارد.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: مسئله عرضه خودرو در بورس کالا ایده مناسبی برای جایگزینی قرعه کشی خودرو است. این ایده یعنی عرضه خودرو در بورس کالا در قالب طرحی در حال انجام و طی کردن مراحل نهایی است. انتظار ما آن است که دولت و وزارت صمت همراهی لازم را برای تحقق این مسئله انجام دهند.

طغیانی گفت: عرضه خودرو در بورس کالا باعث می‌شود که رانت موجود در اختلاف قیمت بازار و کارخانه حذف شود. در هیچ جای دنیا برای عرضه خودرو قرعه‌کشی انجام نمی‌شود و ما هم باید رویه فعلی را اصلاح کنیم. تاکنون بازار خودرو از طریق قرعه‌کشی کنترل نشده است و این رویه باید اصلاح شود.

برچسب ها: مهدی طغیانی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس واردات خودرو قرعه کشی خودرو بورس کالا قیمت خودرو
ارسال نظر
آخرین اخبار