۲۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۰
تعداد بازدید: ۸۳۲۹۸
کارشناس سیاسی معتقد است که دولت می‌توانست در زمینه انتصابات بهتر عمل کند، انتصاباتی که دولت در سطوح مختلف داشت، ابهام و اعتراض افکار عمومی و برخی از نخبگان را به همراه داشته است.
کد خبر: ۴۸۳۴

 

دولت می‌توانست در زمینه انتصابات بهتر عمل کند/ ملاحظات سفرهای استانی چیست؟

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط ، ناصر ایمانی تحلیلگر مسائل سیاسی  با اشاره به اقدامات ۱۰۰ روزه دولت سیزدهم اظهار کرد: دولت تلاش کرده تا در این ۱۰۰ روز فضای عمومی کشور را آرام و بدون تنش نگه دارد این نکته بسیار مثبت است؛ همچنین مسئولان دولتی و به خصوص رئیس جمهور از ادبیات درخور مردم و منتقدان استفاده کرده‌اند و جلوی ایجاد تنش روانی در کشور را گرفته اند.

دولت در بورس و حفظ ارزش پول ملی نتوانست موفق عمل کند

وی معتقد است که دولت در زمینه سیاست خارجی تنش زدایی کرده و حتی با طرف‌های غربی و دشمنانه این کشور هم از ادبیات تحریک‌آمیز استفاده نکرده است؛ همچنین در رابطه با روابط همسایگان دستاورد‌های دولت در این ۱۰۰ روز مثبت و قابل توجه بوده است. دولت در زمینه اقتصادی هم تلاش کرده تا تورم را کنترل کند و اجازه نداد میزان تورم بالاتر برود. البته در برخی زمینه‌ها مانند بورس و حفظ ارزش پول ملی دولت نتوانست موفق عمل کند.

انتصابات دولت اعتراض افکار عمومی و نخبگان را همراه داشت

ایمانی بر این باور است که دولت می‌توانست در زمینه انتصابات بهتر عمل کند، انتصاباتی که دولت در سطوح مختلف داشت، ابهام و اعتراض افکار عمومی و برخی از نخبگان را به همراه داشته است. از سوی دیگر دولت در زمینه رسانه‌ای و تبلیغاتی ضعیف عمل کرده و ارتباط دولت با رسانه‌ها و افکار عمومی و اطلاع رسانی‌های خوب و به موقع ضعیف بوده است.علاوه بر این و با توجه به شرایط بسیار حاد کشور و مشکلاتی که دولت دارد باید اطلاع‌رسانی‌های سریع و به موقع و دقیق توسط دولت انجام شود که دولت بتواند به مشکلات فائق آید.

تحلیلگر مسائل سیاسی معتقد است که سفر‌های استانی دولت از دو جهت بسیار اقدام خوب و مفید است، هم از جهت آشنایی دولتمردان با مشکلات مردم به صورت میدانی و عمیق داخل جامعه و همچنین از جهت اعتماد بخشی به مردم برای اینکه دولت در کنار آنهاست و با آن‌ها فاصله‌ای ندارد.

وی با تاکید بر اینکه دولت باید دقت کند که ملاحظاتی را هم رعایت کند، گفت: وعده‌هایی که ممکن است در سفر‌ها داده شود یا تعدد زیاد از حد سفر‌ها و همچنین بالا بردن سطح توقع عمومی دراین سفر‌ها این‌ها را دولت باید ملاحظه داشته باشد؛ دولت سیزدهم باید با این ملاحظات سفرهای استانی خود را انجام دهد./باشگاه خبرنگاران جوان.

برچسب ها: تورم کشور دولت سیزدهم
ارسال نظر
آخرین اخبار