۱۲ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۹
تعداد بازدید: ۸۶۲۰۴
دولتی‌ها باید بدانند که دروغ «گناه» کبیره است. قطعا مردم با مقایسه قیمت مایحتاج خوراکی خود نسبت به سال گذشته متوجه می‌شوند که برخی اقلام چندین برابر شده و نرخ تورم اعلامی از سوی دولت دروغ است.
کد خبر: ۲۱۲۲۸






به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، دولت آقای رئیسی نه تنها در حوزه مسکن، بلکه در سایر بخش‌های اقتصادی نیز استراتژی مشخصی ارائه نداده و بدون برنامه پیش می‌رود. سؤال اینجاست که رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی اگر مدعی ساخت و تأمین زمین برای مسکن است، آیا می‌تواند آدرس اقدامات انجام شده را به مردم و کارشناسان نیز اطلاع دهد؟

بر اساس آمارهای رسمی منتشر شده از سوی مرکز آمار، قیمت مسکن تنها در یکسال گذشته ۴۵ درصد افزایش پیدا کرده و مسکن را تبدیل به یک رویا برای بسیاری از اقشار جامعه کرده است.

 تیم اقتصادی فعلی در حال ادامه دادن برنامه ششم توسعه است که از سوی دولت حسن روحانی تدوین شده بود و برای یکسال نیز تمدید شد. به احتمال فراوان زمانی که دولت بودجه سال آینده را به مجلس ارائه کند، آن لایحه نیز بر اساس برنامه ششم نگارش شده باشد.

دولتی‌ها باید بدانند که دروغ «گناه» کبیره است. قطعا مردم با مقایسه قیمت مایحتاج خوراکی خود نسبت به سال گذشته متوجه می‌شوند که برخی اقلام چندین برابر شده و نرخ تورم اعلامی از سوی دولت دروغ است.

 دولت آقای رئیسی می‌تواند با تأیید سران قوا از نزدیک به ۷ میلیون ایرانی خارج از کشور برای سرمایه‌گذاری در وطن خود دعوت کند. آمارها نشان می‌دهد که سرمایه ایرانیان خارج از کشور نزدیک به ۲ تریلیون دلار است و ورود ۱۰ درصد از این سرمایه به داخل، منجر به تحرک در بخش‌های اقتصادی و همچنین کاهش نرخ ارز در بازار خواهد شد.

 بسیاری از بخش‌های دولت از جمله نهاد ریاست‌جمهوری، سازمان برنامه و بودجه و...، برای خود خانه سازمانی دارند. اگر دولت واقعا به دنبال تأمین مسکن برای مردم است، دارایی‌های بیشمار خود را به فروش برساند. متاسفانه بخشی از خانه‌های سازمانی دولت در اختیار کسانی است که ملک شخصی خود را اجاره داده‌اند و در این خانه‌ها مستقر شده‌اند و حتی برخی از آنها پرسنل دولت نیز نیستند.

به جز شخص محمود احمدی‌نژاد، اسفندیار رحیم مشایی، حمید بقایی و محمدرضا رحیمی؛ تمامی اعضای دولت نهم و دهم به نوعی در دولت فعلی حاضر هستند. متاسفانه همان کسانی که ایران را به ۲۵ سال قبل بردند، دوباره در این دولت پست و مقام گرفته‌اند.

تمام دولت در اختیار دانش‌آموختگان دانشگاه امام صادق علیه السلام قرار گرفته است که هیچ تجربه کاری در کارنامه خود ندارند. بررسی‌ها نشان می‌دهد که مدیران دولتی و اقتصادی اوایل انقلاب به لحاظ کارایی و اشراف به کار خود، به مراتب وضعیت بهتری نسبت به مدیران فعلی حاضر در دولت سیزدهم داشتند
/هم میهن

برچسب ها: تیم اقتصادی دولت دولت سیزدهم تورم کشور کنترل تورم افزایش نرخ تورم تورم معیشت معیشت مردم
ارسال نظر
آخرین اخبار