۲۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۹:۰۶
تعداد بازدید: ۸۴۵۱۷
نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: می‌توان بیش از یک میلیون مسکن ساخت به شرطی که دولت زمین بدهد و با تسهیلات لازم آن را حمایت کند.
کد خبر: ۲۰۲۰۶
نویسنده : مجتبی آزادیان

ایجاد ۲.۵ میلیون شغل با ساخت یک میلیون مسکن/ مسکن نه ارزبر است و نه به تحریم مربوط می‌شود

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، مراسم اختتامیه بیست و دومین نمایشگاه بین‌المللی صنعت ساختمان با حضور معاون حقوقی رئیس جمهور، علی نیکزاد نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی، بهمن عبداللهی رئیس اتاق تعاون ایران و اعضای کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی حوزه صنعت ساختمان در سالن خلیج فارس نمایشگاه بین‌المللی برگزار شد.

علی نیکزاد ثمرین نایب رئیس مجلس در مراسم اختتامیه بیست و دومین نمایشگاه صنعت ساختمان اظهار کرد: بیش از ۸۰ میلیون نفر جمعیت و ۲۶ میلیون و ۴۰۰ هزار خانوار داریم که ۶۳ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر در شهر‌ها زندگی می‌کنند و ۲۲ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر در قالب جمعیت روستایی معادل ۶ میلیون خانوار در روستا‌ها ساکن هستند.

وی افزود: این در حالی است که در ابتدای انقلاب ۷۸ درصد جمعیت کشور در روستا‌ها ساکن بودند و اکنون ۲۲ درصد در روستا‌ها زندگی می‌کنند؛ چرا مردم از روستا‌ها به شهر آمدند و حاشیه‌نشینی بزرگی ایجاد کردند؟

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: به حجت‌الاسلام رئیسی رئیس جمهور نامه‌ای نوشته شد که اگر می‌خواهیم ۲۳ میلیون روستایی به شهر نیایند و حاشیه‌نشین نشوند باید اولاً اقتصاد روستا درست شود و ثانیاً آب کشاورزی، آب شرب، ارتباطات، راه روستایی و مسکن روستایی برای روستا‌ها فراهم شود.

نیکزاد خاطرنشان کرد: مسکن نه ارزبر است و نه به تحریم مربوط می‌شود، بلکه تمام نهاده‌های آن در داخل تولید می‌شود و می‌توانیم بیش از یک میلیون مسکن بسازیم به شرطی که دولت زمین بدهد و با تسهیلات لازم آن را حمایت کند.

وی توضیح داد: اگر به دنبال اتفاقی در بخش مسکن هستیم باید شورای عالی مسکن به ریاست رئیس جمهور برگزار شود. ۱۰۰ مترمربع مسکن ۲.۵ نفر شغل ایجاد می‌کند و یک میلیون مسکن یعنی ۱۰۰ میلیون مترمربع خانه ساخته شده و برای ۲ و نیم میلیون نفر شغل ایجاد خواهد شد.

این نماینده مجلس تشریح کرد: می‌گویم چرا وام ساخت مسکن نمی‌دهند می‌گویند وام به صنایع نمی‌رسد، در حالی که ۷۰ درصد مسکن به صنایع مربوط است و اگر مسکن ساخته نشود چه کسی سیمان محصولات صنایع را می‌خرد.

نیکزاد متذکر شد: ۱۸ میلیون هکتار از اراضی در اختیار وزارت جهاد کشاورزی است و کل مساحت شهر‌ها و روستا‌ها ۱۰ میلیون هکتار نمی‌شود، چرا دور شهر‌ها را محدود کرده‌ایم؟

وی تأکید کرد: پیش از این اعلام شده بود که از ۲۲ بانک که باید تسهیلات به حوزه ساخت مسکن پرداخت کنند، اما طبق آمار هیچکدام از بانک‌ها تسهیلاتی پرداخت نکرده‌اند.

به گزارش خطوط، در این نشست اقبال شاکری عضو هیأت رئیسه کمیسیون عمران مجلس، رحمت‌الله فیروزی عضو کمیسیون عمران مجلس و شهباز حسن‌پور بیگلری نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس نیز حضور داشتند.

ایجاد ۲.۵ میلیون شغل با ساخت یک میلیون مسکن/ مسکن نه ارزبر است و نه به تحریم مربوط می‌شود

برچسب ها: علی نیکزاد صنعت ساختمان نمایشگاه بین‌المللی صنعت ساختمان
ارسال نظر
آخرین اخبار