۲۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۴۶
تعداد بازدید: ۱۹۶۷۹۹
عبداللهی در مراسم اختتامیه نمایشگاه صنعت ساختمان:
رئیس اتاق تعاون ایران گفت: حضور هیأت‌های تجاری از کشور‌های مختلف و همچنین حضور پررنگ شرکت‌های دانش‌بنیان از ویژگی‌های بارز این دوره نمایشگاه بود.
کد خبر: ۲۰۲۰۵
نویسنده : مجتبی آزادیان

حضور پررزنگ شرکت‌های دانش‌بنیان ویژگی بارز نمایشگاه صنعت ساختمان بود

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، مراسم اختتامیه بیست و دومین نمایشگاه بین‌المللی صنعت ساختمان با حضور معاون حقوقی رئیس جمهور، علی نیکزاد نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی، بهمن عبداللهی رئیس اتاق تعاون ایران و اعضای کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی حوزه صنعت ساختمان در سالن خلیج فارس نمایشگاه بین‌المللی برگزار شد.

بهمن عبداللهی رئیس اتاق تعاون ایران در مراسم اختتامیه بیست و دومین نمایشگاه بین المللی صنعت ساختمان اظهار کرد: نمایشگاه امسال چند ویژگی بسیار مهم داشت و از لحاظ وسعت بزرگ‌ترین رویداد در کشور و در منطقه بود.

وی اضافه کرد: حضور مشارکت‌کنندگان، تولیدکنندگان و صاحبان صنایع در این نمایشگاه بسیار چشمگیر بود و استقبال بسیار خوبی از این نمایشگاه به عمل آمد و از بیش از ۱۰ کشور اروپایی و آسیایی و منطقه ای در این نمایشگاه حضور داشتند؛ قراردادهای متعددی نیز میان فعالان این صنعت در طول برگزاری نمایشگاه به امضا رسید. به گونه ای که بیش از ۸۰۰ شرکت تولیدکننده نهاده‌های ساختمانی غرفه داشتند و ۲۰۰ بازدیدکننده خارجی در قالب تورهای بازرگانی از نمایشگاه بازدید کردند. 

رئیس اتاق تعاون ایران بیان کرد: در بیست و دومین دوره نمایشگاه صنعت ساختمان بیش از ۸۸۰ شرکت تولیدکننده مصالح ساختمانی و فعال در حوزه صنعت ساختمان و نمایندگان ۱۰ کشور خارجی حضور داشتند.

عبداللهی خاطرنشان کرد: حضور هیأت‌های تجاری از کشور‌های مختلف و همچنین حضور پررنگ شرکت‌های دانش‌بنیان از ویژگی‌های بارز این دوره نمایشگاه بود که با توجه به نامگذاری امسال به نام تولید، دانش‌بنیان، اشتغال‌آفرین، شاهد حضور پررنگ شرکت‌های دانش‌بنیان در این نمایشگاه بودیم و میان این شرکت‌های دانش‌بنیان و همچنین شرکت‌های تولیدکننده نهاده‌های ساختمانی، پیوندهای بازرگانی و اقتصادی برقرار شد. 

وی توضیح داد: از مشاهده این همه محصولات گوناگون، متنوع و خلاقانه به خود می‌بالم و امیدوارم که این نمایشگاه فرصت مغتنمی باشد که مسئولان از نزدیک حرف‌های تولیدکنندگان و صاحبان صنایع ساختمانی را بشنوند.

رئیس اتاق تعاون ایران متذکر شد: حضور شرکت‌های دانش‌بنیان و افزایش کیفیت محصولات ساختمانی به‌زودی ایران را در واردات محصولات ساختمانی بی‌نیاز خواهد کرد.

عبداللهی تشریح کرد: حضور شرکت‌های دانش‌بنیان در بیست و دومین نمایشگاه صنعت ساختمان در مقایسه با سال‌های گذشته رشد چشمگیری داشت و محصولات ساختمانی در سال جاری رشد بسیاری در حوزه کمیت و کیفیت داشته‌اند که این موضوع موجب می‌شود تا در آینده نزدیک از نظر واردات محصولات ساختمانی بی‌نیاز شویم.

بسیاری از محصولات داخلی ایران در حوزه صنعت ساختمان، امکان رقابت با برندهای مطرح جهانی را دارند

وی با تأکید بر اینکه بسیاری از محصولات داخلی ایران در حوزه صنعت ساختمان، امکان رقابت با کالاها و محصولات مشابه اروپایی و برندهای مطرح جهانی را دارند، یادآور شد: این محصولات می‌توانند در بازارهای جهانی سهم داشته باشند و امیدواریم در آینده نزدیک نه تنها از واردات مصالح و نهاده‌های ساختمانی بی‌نیاز شویم، بلکه حتی صادرکننده این محصولات باشیم. 

حضور پررزنگ شرکت‌های دانش‌بنیان ویژگی بارز نمایشگاه صنعت ساختمان بود

حضور پررزنگ شرکت‌های دانش‌بنیان ویژگی بارز نمایشگاه صنعت ساختمان بود

برچسب ها: بهمن عبداللهی اتاق تعاون ایران نمایشگاه بین‌المللی صنعت ساختمان صنعت ساختمان شرکت‌های دانش‌بنیان
ارسال نظر
آخرین اخبار