۲۱ تير ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۵
تعداد بازدید: ۱۰۳۸۷۸
نماینده همدان در مجلس شورای اسلامی با اعلام اینکه سالهاست در قالب‌های گوناگون فریاد می‌زنیم اول ایمنی بعد کار تا حوادث کار را به حداقل ممکن کاهش دهیم گفت: همچنان حوادث کار رقم بالایی دارد که باید مدیریت شود.
کد خبر: ۱۷۹۱۸

مشکلات مالی، بهانه رعایت نکردن ایمنی و بهداشت کار /برخی مدیران اقتصادی نگاه پایین به نیروی کاردارند
تمامی بنگاه‌های اقتصادی باید به فکر سلامت نیروی کار باشند/برخی مدیران نگاه از بالا به پایین دارند!

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، احمد حسین فلاحی با انتقاداز اینکه در بسیاری از بنگاه‌های اقتصادی ایمنی و بهداشت نیروی کار مورد توجه قرار نمی‌گیرد گفت: خوشبختانه بنگاه‌های اقتصادی بزرگی هستند که به سرنوشت نیرو‌های کار اهمیت می‌دهند و با مدیریت مناسب، تمام تلاش خود را می‌کنند تا کارگران در محیط کار آسیب نبینند.
وی با تاکید بر اینکه در تمامی بنگاه‌های اقتصادی باید به بهداشت و ایمنی نیروی کار توجه ویژه‌ای شود گفت: واقعیت این است که اگر به ایمنی و بهداشت نیروی کار توجه لازم صورت نگیرد، تبعات بسیار خطرناکی برای تولید خواهد داشت.
وی بر امنیت روحی و جسمانی نیروی کار تاکید کرد و گفت: هرگاه که در یک بنگاه اقتصادی شرایط زندگی کارگر نادیده گرفته شود و نیروی کار از نظر روحی، جسمی یا هر دو با چالش رو به رو شود، تاثیرات مستقیم آن را در عملکرد بنگاه اقتصادی به ویژه روند تولید و بهره وری مشاهده می‌کنیم.
عضو کمیسیون آموزش وتحقیقات مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه قانون بر ایمنی و بهداشت کار تاکید کرده، گفت: رعایت حال نیروی کار مختص بنگاه‌های اقتصادی بزرگ نیست و باید تمامی بنگاه‌های اقتصادی از کوچک تا بزرگ به فکر سلامت روحی روانی نیروی کار باشند.
وی مهمترین بخش در مدیریت هر بنگاه اقتصادی را سلامت نیروی کار دانست و گفت: سلامت، بهداشت و ایمنی به اندازه‌ای در بنگاه اقتصادی اهمیت دارد که رعایت آن می‌تواند به افزایش بهره وری منجر شود، اما نباید فراموش کنیم که در صورت نادیده گرفتن ایمنی جسمی و روحی نیروی کار، بنگاه اقتصادی با چالش رو به رو می‌شود و تبعات بسیار بدی برای تولید خواهد داشت، به نوعی که می‌تواند مانعی در رونق و توسعه بنگاه اقتصادی باشد.
فلاحی از بازدید‌های گسترده‌ای که از بنگاه‌های اقتصادی داشته و از نزدیک در جریان مشکلات کارگری قرار گرفته خبر داد و گفت: هر بنگاهی که در زمینه ایمنی و بهداشت نیروی کار عملکرد خوبی داشته، بازدهی مناسبی داشته و آمار‌ها نشان می‌دهد که این قبیل بنگاه‌ها روز به روز مسیر توسعه و ترقی را بیشتر و بهتر طی کرده اند.
وی با تاکید بر اینکه نگاه کارفرما ومدیریت یک بنگاه اقتصادی در رونق بنگاه و کیفیت تولید نقش بسیار مهمی دارد گفت: کارفرما و مدیریت تعیین کننده خط مشی بنگاه اقتصادی است. بنابر این اگر مدیر یک بنگاه نگاه مثبتی به نیروی کار نداشته باشد، در تصمیم گیری‌ها خودنمایی می‌کند.
نماینده همدان در مجلس شورای اسلامی با ابراز تاسف از اینکه برخی از کارفرمایان نگاهی از بالا به پایین به نیروی کار دارند گفت: متاسفانه در برخی بنگاه‌های اقتصادی توجه لازم به نیروی کار صورت نمی‌گیرد که ناشی از نگاه بی تفاوت مدیریت به نیروی کار و نقشی است که در رونق بنگاه اقتصادی ایفا می‌کند.
وی با اعلام اینکه وقتی مدیر بنگاه اقتصادی نگاه مثبتی به نیروی کار دارد، تاثیر مستقیم آن را در روند تولید مشاهده می‌کنیم گفت: مدیران بنگاه‌های اقتصادی باید بدانند که نگاه نامهربان با نیروی کار باعث بحران در بنگاه اقتصادی می‌شود و هر مدیری که با نیروی کار رفتاری مطابق با قانون و حتی مهربانتر از قانون نداشته باشد، تاوان نامهربانی با نیروی کار را در کاهش بازدهی بنگاه اقتصادی مشاهده خواهد کرد.
فلاحی با تاکید بر اینکه نیروی کار نسبت به رفتار و کردار مدیریت حساس است گفت: کارفرمایی که حقوق نیروی کار را به رسمیت بشناسد، تاثیر مستقیمی بر عملکرد نیروی کار خواهد داشت، به نوعی که نیروی کار با وفا خواهد بود و حتی بیش از توان نیز برای بهبود تولید کار وتلاش می‌کند.
وی با اعلام اینکه منافع مدیریت بحران ستیز و نگاه انسانی به نیروی کار را شرکت می‌برد گفت: هر شرکتی که نسبت به نیروی کار و ایمنی و بهداشت کار بی تفاوت باشد، هزینه‌های سنگینی را باید بپردازد.

برچسب ها: کمبود نیروی کار ایمنی ایمنی کارگران نکات ایمنی کار تخلفات بهداشتی
ارسال نظر
آخرین اخبار