۲۵ تير ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۴
تعداد بازدید: ۱۷۴۶۵۲
خطوط از فرهنگ ارتباطی مدیران در مقابل کارمندان زن گزارش می‌دهد؛
برای زنده ماندن و پیشرفت یک زن در محیط کار چه چیزی لازم است؟ این موضوعی است که بدون شک نه تنها برای زنان ایرانی بلکه در همه کشور‌های جهان یک چالش در حوزه زنان به شمار می‌آید.
کد خبر: ۱۸۲۵۶

نقش مدیران فرهنگ ساز در پیشرفت زنان/ آیا زنان از فرهنگ محل کار خود راضی هستند؟

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط؛ آخرین بررسی و تحلیل‌های اسنکچر ( Accenture ) شرکت چند ملیتی خدمات حرفه‌ای که در زمینه ارائه خدمات فناوری، مشاوره اطلاعاتی، مشاور مدیریت و برون‌سپاری فرایند‌های تجاری و امنیت رایانه فعالیت می‌کند در گزارشی به موقع که درست سال گذشته قبل از روز جهانی زن منتشر شد، نتایج مطالعه سالانه خود را فاش کرد. این مطالعه نشان می‌دهد که استعداد و مهارت‌های زنان در محیط کاری که فرهنگ را در اولویت قرار می‌دهد و مدیرانی دارد که فرهنگ‌ساز هستند، شکوفا می‌شوند. این تحلیل و بررسی همچنین شکاف بزرگی را بین آنچه مدیران فکر می‌کنند از نظر فرهنگ به کارکنان خود ارائه می‌دهند و آنچه کارکنان از آن‌ها انتظار دارند را مشخص می‌کند.
با این حال زنان در محیط‌های کاری خود غالبا با مدیران مرد رو به رو هستند و این موضوعی است که تنها مختص به ایران نیست. در گزارش اسنکچر مدیرانی که برای تکمیل این بحث، مورد نظرسنجی قرار گرفتند معتقدند که تمام تلاش خود را برای ارائه فرهنگ مثبت برای کارکنان انجام می‌دهند. در واقع ۶۸ درصد از مدیران فکر می‌کنند که در حال ارائه یک فرهنگ قوی در محل کار برای کارمندان خود هستند؛ از نظر کار، نوآوری و آزادی بیان. این در حالی است که در مقابل این ادعا، تنها ۳۶ درصد از کارکنان موافق هستند که این مورد از طرف مدیرشان در محیط کار اعمال می‌شود و مابقی کارمندان معمولاً رضایتی از مدیریت و فرهنگ مدیریتی محل کار خود ندارند.

۶۸ درصد از مدیران فکر می‌کنند که در حال ارائه یک فرهنگ قوی در محل کار برای کارمندان خود هستند؛ از نظر کار، نوآوری و آزادی بیان. این در حالی است که در مقابل این ادعا، تنها ۳۶ درصد از کارکنان موافق هستند که این مورد از طرف مدیرشان در محیط کار اعمال می‌شود

راهکار چیست؟

بر اساس مطالعات جامعه‌شناسی و بررسی رفتار مدیران مشاغل و کسب کار‌های مختلف، چیزی که مدیران نیاز دارند یک استراتژی منابع انسانی طراحی شده است که فرهنگ را در رأس آن قرار دهد تا بتواند تأثیر فرهنگ ارتباط مدیریت و کارمندان را اندازه‌گیری کند. بر اساس آخرین گزارش‌های اسنکچر مدیرت کلان مجموعه‌ها باید افراد فرهنگ ساز را در محیط کار خود شناسایی کنند. این افراد با نیروی کار هماهنگ هستند، نقش فرهنگ در عملکرد سازمانی را از نظر عواملی مانند شفافیت پرداخت و نیاز به انعطاف‌پذیری در محل کار درک می‌کنند تا کارکنان بتوانند از تعادل بین کار و زندگی که به یک اولویت فردی تبدیل شده است، لذت ببرند. اکنون. فرهنگ سازانی که در این گزارش درباره آن‌ها بحث شد متعلق به یک گروه متعادل هستند که ۴۵ درصد آن‌ها را زنان تشکیل می‌دهند. بنابراین، به نظر می‌رسد که سازمان‌ها به این افراد در رأس نیاز دارند تا فرهنگ محل کار را تعریف کنند و احساس همدلی را بین همه کارمندان با هر نوع جنسیت و شرایطی ایجاد کنند. 

برچسب ها: فرهنگ اسلامی فرهنگ مصرف فرهنگسرای خانواده پژوهشگاه مطالعات فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم مدیران ولخرج مدیران خودرو مدیران بانکی سوءاستفاده مدیران کارمندان دولت محیط کار ایمن
ارسال نظر
آخرین اخبار