۲۸ تير ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۲
تعداد بازدید: ۱۸۲۳۵۴
با حمایت کارشناسان رسمی دادگستری استان تهران؛
رئیس کانون کارشناسان رسمی دادگستری استان تهران در مراسم کلنگ‌زنی ساخت مدرسه ابتدایی در روستای زلزله‌زده سایه‌خوش که روز گذشته ۲۷ تیرماه همزمان با عید غدیر برگزار شد، گفت: پس از وقوع زلزله ۱۱ تیرماه در روستای سایه‌خوش شهرستان بندرلنگه استان هرمزگان، یک مدرسه ۶ کلاسه که در سال ۱۳۴۸ احداث شده بود نیازمند تخریب و بازسازی تشخیص داده شد.
کد خبر: ۱۸۴۱۶

آغاز ساخت مدرسه ابتدایی در روستای زلزله‌زده سایه‌خوش

به‌ گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، رئیس کانون کارشناسان رسمی دادگستری استان تهران در مراسم کلنگ‌زنی ساخت مدرسه ابتدای در روستای زلزله‌زده سایه‌خوش که روز گذشته ۲۷ تیرماه همزمان با عید غدیر برگزار شد، گفت: پس از وقوع زلزله ۱۱ تیرماه در روستای سایه‌خوش شهرستان بندرلنگه استان هرمزگان، یک مدرسه ۶ کلاسه که در سال ۱۳۴۸ احداث شده بود نیازمند تخریب و بازسازی تشخیص داده شد. برهمین اساس، کانون کارشناسان رسمی دادگستری استان تهران هزینه‌های احداث این مدرسه ۶ کلاسه را تقبل کرد و مقرر شد مدرسه ۶ کلاسه ابتدایی کارشناس در زمینی به مساحت ۳ هزار متر مربع و با زیربنای ۵۰۰ مترمربع در روستای سایه‌خوش احداث شود.
وی افزود: هزینه احداث این واحد آموزشی ۶ میلیارد تومان برآورد شده است که تمامی این اعتبار را کانون کارشناسان رسمی دادگستری استان تهران از محل ۵ درصد حق‌الزحمه کانون از درآمد کارشناسان رسمی دادگستری برعهده گرفته است.
علی‌پور در خصوص دیگر فعالیت‌های خیریه کانون کارشناسان رسمی دادگستری استان تهران گفت: این سومین مجموعه آموزشی است که با کمک کارشناسان رسمی دادگستری استان تهران در مناطق محروم کشور ساخته می‌شود.
وی درباره دیگر مجموعه‌هایی که توسط این کانون ساخته شده یا در دست احداث است، گفت: نخستین مدرسه در گنبد کاووس پس از حادثه سیل استان گلستان در این منطقه در ۲ طبقه با ۱۶۰۰ متر زیربنا ساخته شد و دومین مجموعه هم در شهرستان خاش سیستان و بلوچستان در منطقه دشت آبخوان در حال ساخت است که مجتمع رفاهی شبانه روزی برای اقامت دختران دانش‌آموز این منطقه از مقطع ابتدایی تا پایان دیپلم است که به دلیل دوری روستا‌های اطراف تا مدارس این منطقه به دلیل بعد مسافت عموماً از تحصیل باز می‌ماندند که در حال احداث است و تا کمتر از یک ماه آینده آماده بهره‌برداری خواهد شد.
در این مراسم مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس استان هرمزگان با قدردانی از تلاش خیرین برای کاهش مشکلات مردم این منطقه ناشی از زلزله اخیر گفت: با بهره‌برداری از این فضای آموزشی در سال جاری تحصیلی، ۲۴۰ دانش آموز دختر و پسر در مقطع ابتدایی از یک فضای آموزشی ایمن و استاندارد بهره خواهند برد.
فخرالدین هاشمی با بیان اینکه مدرسه تخریب شده در زلزله اخیر هرمزگان ۵۳ سال قدمت داشت و اگر براثر این حادثه تخریب نمی‌شد به دلیل قدیمی و فرسوده بودن حتماً نیاز به نوسازی داشت افزود: تلاش می‌کنیم این مدرسه کاملاً ایمن، زیبا و با امکانات مناسب تا آغاز سال تحصیلی جدید به بهره برداری برسد و دانش آموزان روستای سایه‌خوش در مهرماه یا نهایت آبان ماه بتوانند در فضای مناسب آموزشی حضور پیدا کنند.
در ادامه این مراسم محمد قویدل، مدیرکل آموزش و پرورش استان هرمزگان با قدرانی از صبر و شکیبایی مردم سایه خوش از احداث یک زمین چمن مصنوعی برای دانش‌آموزان این منطقه خبر داد.

برچسب ها: هرمزگان استان هرمزگان تنگه هرمز مدرسه سازی خیران مدرسه ساز تسهیلات نوسازی مدارس فرسوده مدارس دولتی مدارس
ارسال نظر
آخرین اخبار