۰۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۱
تعداد بازدید: ۱۱۲۴۹۶
خطوط از درگذشت یک هنرمند و نقاش انقلابی گزارش می‌دهد
در پی سیل درگذشت شماری از هنرمندان برجسته دنیای هنر کشور، ساعاتی پیش خبرگزاری‌های رسمی هنری کشور خبر از درگذشت حبیب‌الله صادقی نقاش شناخته‌شده دادند...
کد خبر: ۱۸۹۵۹

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط ؛ حبیب‌الله صادقی نقاش شناخته‌شده و هنرمند برجسته عرصه هنرهای تجسمی که از سن هشت سالگی کار نقاشی را آغاز کرده بود، روز گذشته دار فانی را وداع گفت. این هنرمند که در حوزه‌های کاریکاتور و گرافیک نیز فعال بود، به گفته دخترش «به دلیل ایست قلبی از دنیا رفت». حبیب‌الله صادقی که از قبل هم ناراحتی قلبی داشت و در نوبت عمل جراحی بود، به دلیل ابتلای هم‌زمان به بیماری دیابت اوضاع سلامتی نابسامانی داشت.
 
درباره حبیب‌الله صادقی
 
حبیب الله صادقی که در سال ۱۳۳۶ در خانواده‌ای سنتی چشم به جهان گشوده بود؛ از همان سال‌های کودکی در فضای هنر و رسانه بود و در مقطعی نیز به عنوان روزنامه‌نگار در تحریریه روزنامه اطلاعات به فعالیت پرداخته بود. او که نخستین بار نقاشی را در ۸ سالگی شروع کرده بود، در سال ۱۳۵۲ در امتحان ورودی هنرستان هنرهای زیبا پذیرفته شده و در سال ۱۳۵۵ موفق به دریافت دیپلم شد. صادقی در همان سال پس از قبولی در کنکور در دانشکده هنرهای زیبا دانشگاه تهران پذیرفته شد. او که دوره تحصیلات کارشناسی ارشد و پس از توقفی چند ساله دوره دکتری پژوهش هنر خود را نیز در دانشگاه تربیت مدرس گذرانده بود، یکی از هنرمندان موسوم به هنرمندان عاشورایی بود.
فاطمه کاظمی همسر زنده‌یاد حبیب‌الله صادقی گفته که ایشان به دلیل عارضه و ناراحتی قلبی حدود یک ماه در بیمارستان بستری بود. اما حدود ۱۰ روز پیش به خانه منتقل شد تا آمادگی لازم برای انجام عمل جراحی قلب را بدست آورد. با این وجود صبح پنجم مرداد به دلیل سکته قلبی درگذشت. تاکنون درباره زمان دقیق برگزاری مراسم خاکسپاری این هنرمند ‌اطلاعاتی رسانه‌ای نشده است.
گفتنی است که در اندک ساعاتی که از درگذشت حبیب الله صادقی، هنرمند روایتگر انقلاب و حماسه می‌گذرد؛ محمود سالاری معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، عبدالرضا سهرابی مدیرکل مرکز هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سیدمحمد نادری رئیس بنیاد فرهنگی روایت فتح ضایعه اسفناک فقدان همیشگی این استاد مسلم و مبرز عرصه هنرهای تجسمی انقلاب و دفاع مقدس را تسلیت گفتند.

برچسب ها: درگذشت درگذشت چهره ها
ارسال نظر
آخرین اخبار