۰۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۲
تعداد بازدید: ۱۲۹۳۱۹
با تغذیه مناسب از تابستان خود لذت ببرید
در تابستان با افزایش دمای محیط اطراف، دمای داخلی بدن نیز افزایش می‌یابد. در نتیجه منجر به کم‌آبی، خستگی، تحریک و بی‌قراری می‌شود. این موضوع نیاز به تغذیه را تا حدی افزایش می‌دهد.
کد خبر: ۱۹۰۵۶

به گزارش پایگاه خبری‌تحلیلی خطوط؛ گرمای تابستان نقش بدی در کاهش اشتها دارد. معمولا افراد برای خنک کردن دمای بدن، ترجیح می‌دهند از آب یا سایر نوشیدنی‌ها استفاده کنند. استفاده بیش از حد نوشیدنی معمولاً معده را پر و اشتها را برآورده می‌کند، اما مواد مغذی و مواد معدنی کافی را برای بدن فراهم نمی‌کند.

۵ ماده غذایی برای حفظ سلامتی در تابستان

برخی از میوه‌های تازه و سبزیجات هستند که می‌توانند این کار را انجام دهند. آن‌ها به اندازه کافی غنی از ویتامین و خوشمزه هستند تا اشتهای از دست‌رفته ما را بازگردانند. میوه‌ها و سبزیجات غذا‌های با طراوت و سالم برای تابستان هستند که می‌توانند دمای بدن شما را نیز خنک کنند.
برخی از غذا‌هایی که در تابستان، غلبه بر گرما هستند و سلامت را بهبود می‌بخشند. عبارتند از:

میوه‌های تازه

فصل تابستان با انواع میوه‌های آبدار همراه است. مرکباتی مانند لیمو، لیموترش، گریپ فروت، انبه، پرتقال، آناناس، توت‌فرنگی، گوجه‌فرنگی و ... سرشار از ویتامین C و همچنین حاوی ویتامین‌های دیگری مانند A، B، E و K هستند. ویتامین C باعث افزایش جذب آهن و همچنین به سلامت دندان‌ها و لثه‌ها کمک می‌کند.

میوه‌های آبرسان مانند خربزه و هندوانه برای فصل تابستان بهترین و سرشار از ویتامین C هستند و به حفظ سطح آب بدن و در نهایت حفظ دمای بدن کمک می‌کنند. آبدار بودن میوه سطح هیدراتاسیون بدن را بالا نگه می‌دارد. به همین دلیل هندوانه به یکی از بهترین میوه‌ها در فصل تابستان تبدیل شده است.

یک فنجان آب هندوانه حاوی حدود 4 درصد پتاسیم توصیه شده برای مصرف روزانه است

۵ ماده غذایی برای حفظ سلامتی در تابستان

۲. سویا

از خوردن گوشت در تابستان باید خودداری کرد، زیرا در هنگام متابولیسم، گرمای بیشتری از بدن آزاد می‌شود. سویا جایگزین مناسبی برای تخم‌مرغ و گوشت است. زیرا سرشار از مواد معدنی، پروتئین و ویتامین B است.

۵ ماده غذایی برای حفظ سلامتی در تابستان

۳. قارچ

قارچ‌ها سرشار از ویتامین D، ویتامین B، مس، پتاسیم و سلنیوم هستند و کالری کمی دارند. همچنین حاوی مواد مغذی‌ست که ریتم قلب و تولید گلبول‌های قرمز را حفظ می‌کند. قارچ یکی از غذا‌های عالی برای تابستان است، زیرا عملکرد اعصاب را بهبود می‌بخشد. قارچ می‌تواند راهی طبیعی برای گرمای تابستان باشد.

۵ ماده غذایی برای حفظ سلامتی در تابستان

۴. سبزیجات تازه

فلفل دلمه‌ای، کلم‌بروکلی، کلم، گل‌کلم، خیار، اسفناج، گوجه‌فرنگی، کدو سبز از جمله سبزیجات تابستانی هستند که نباید آن‌ها را از دست داد. این نوع سبزیجات سرشار از آنتی‌اکسیدان، فیبر و ویتامین هستند و به کاهش کلسترول و بهبود سلامت قلب کمک می‌کنند.

۵ ماده غذایی برای حفظ سلامتی در تابستان

۵. ذرت

ذرت مغذی‌ترین غذا برای تابستان است، زیرا سرشار از فیبر، مواد معدنی و ویتامین‌های A، B و E است. خطر دژنراسیون‌ماکولا (که عموماً منجر به نابینایی در سنین بالا می‌شود) را کاهش می‌دهد، زیرا حاوی لوتئین نیز می‌باشد.

۵ ماده غذایی برای حفظ سلامتی در تابستان

در تابستان، باید آن دسته از مواد غذایی که آبرسان و سرشار از ویتامین‌ها، مواد معدنی و فیبر هستند را مصرف کنید. سعی کنید با افزایش دما از خوردن غذا‌های گرم، تند و سرخ‌شده خودداری کنید.

برچسب ها: تغذیه سالم تابستان ویتامین گرمای هوا
ارسال نظر
آخرین اخبار