۱۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۸:۴۶
تعداد بازدید: ۱۲۶۵۴۴
عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: یکی از شقوق حمل و نقل، کشتیرانی است و وزارت خارجه در این زمینه تلاش بیشتری کرده است و اگر همین روند ادامه یابد، قطعا تاثیرگذاری خود را خواهد داشت و مناطق شمالی و جنوبی ما در حوزه صنایع رونق بیشتری خواهد گرفت.
کد خبر: ۱۹۳۰۲

منصور آرامی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی خطوط با اشاره به فعالیت خطوط کشتیراتی ایران، گفت: بخش زیادی از کالاها از طریق خطوط کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران که یکی از بزرگترین خطوط کشتیرانی است جابجا می‌شود؛ با وجود اینکه تحریم ها باعث شد فعالیت این خطوط کمی افت کند اما کشتیرانی خصوصا در دوران تحریم بار اصلی حمل کالاهای اساسی کشور را بر عهده دارد.

وی در خصوص نوسازی و تولید ناوگان کشتیرانی کشور، بیان داشت: تولید و تعمیر ناوگان کشتیرانی باید توسط شرکت‌های داخلی انجام شود چراکه ما در این حوزه صنایع بزرگی داریم اما از ظرفیت آنها به خوبی استفاده نکردیم؛ صنایع داخلی ما توان بالایی دارند و می توانند در تعمیرات، نوسازی و حتی ساخت کشتی های بزرگ کمک کنند. اگر تمام سفارشاتمان را به این شرکت ها بدهیم هم دربالا رفتن تکنولوژی ساخت کشتی می توانیم موفق‌تر عمل کنیم و هم هزینه کمتری صرف شده و از سوی دیگر باعث بالا رفتن دانش و تقویت تولید داخل هم خواهد شد.  

از ظرفیت دریایی کشور به نحو مطلوب استفاده نکردیم /صنایع داخلی کشتیرانی نیاز به حمایت دارند

آرامی با اشاره به دلیل عدم توسعه صنایع داخلی کشتیرانی گفت: متاسفانه از گذشته تفکری مبنی بر استفادها از شرکت‌های خارجی وجود داشته است در حالی که مقام معظم رهبری بارها بر حمایت تولید داخل تاکید داشتند ولی آنطور که ما انتظار داریم حمایت‌های لازم از شرکت‌های داخلی صورت نگرفته است؛ بنابراین ما باید در برنامه هفتم تکلیف قاطع تری برای استفاده از ظرفیت داخلی داشته باشیم و سهم صنایع دریایی در تولید ناخالص داخلی را ارتقاء دهیم.

نماینده مردم هرمزگان در مجلس شورای اسلامی در خصوص نقش دستگاه دیپلماسی در تقویت خطوط کشتیرانی کشور اظهار داشت: دولت آقای رئیسی در این خصوص اقدامات خوبی را انجام داده است و در حوزه کشورهای حاشیه جنوبی خلیج فارس و دریای خزر شاهد اقدامات خوبی هستیم اما با وجود اینکه 5800 کیلومتر ساحل و پهنه بزرگ دریایی داریم و به اقیانوس وصل هستیم، از این ظرفیت در حد مطلوب استفاده نکردیم .600 میلیون جمعیت در کشورهای اطراف ما حضور دارند و باید از این ظرفیت برای ارتباطات اقتصادی استفاده کرد و یکی از شقوق حمل و نقل هم کشتیرانی است و وزارت خارجه در این زمینه تلاش بیشتری کرده است و اگر همین مسیر ادامه یابد، قطعا تاثیرگذاری خود را خواهد داشت و مناطق شمالی و جنوبی ما در حوزه صنایع رونق بیشتری خواهد گرفت.

 

برچسب ها: منصور آرامی عضو کمیسیون عمران مجلس شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران دیپلماسی اقتصادی حمل و نقل دریایی
ارسال نظر