۱۲ مهر ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۸
تعداد بازدید: ۱۵۸۳۵۹
رئیس اتاق ایران در نشست هیات نمایندگان اتاق ایران گفت: حذف نهادهایی مانند بورس و جایگزینی قیمت‌گذاری دستوری، به توسعه فساد منجر می‌شود و بنگاه‌ها را زیان‌ده و کاهش تولید را به دنبال خواهد داشت.
کد خبر: ۱۹۳۰۴
توسعه فساد با حذف بورس کالا/ امکان مذاکرات جدی‌تر در اقتصاد وجود دارد
 
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، رئیس اتاق ایران در نشست هیات نمایندگان اتاق ایران در مشهد مقدس، گفت: با وجود  گشایش‌های دیپلماتیک، سیاست‌گذاران در برخی حوزه‌ها با جدیت سعی می‌کنند تا محدودیت‌های داخلی بیشتری بر سر راه فعالان اقتصادی ایجاد کنند.
 
حسین سلاح‌ورزی افزود: در هفته‌های اخیر شاهد مخالفت‌هایی با نهادهای بازارساز مثل بورس کالا به بهانه مقابله با گران‌فروشی و مقابله با تورم هستیم.
 
وی تصریح کرد: راه‌حل کاهش رشد نقدینگی از طریق خاموش کردن موتورهای ایجاد تورم مثل بدهی‌های بانکی و چاپ پول و همین‌طور کاهش هزینه‌های تبادل از طریق بهبود روابط بین‌الملل و رفع محدودیت‌ها خواهد بود.
 
رئیس اتاق ایران اظهار کرد: حذف نهادهایی مانند بورس و جایگزینی قیمت‌گذاری دستوری، به توسعه فساد منجر می‌شود و بنگاه‌ها را زیان‌ده و کاهش تولید را به دنبال خواهد داشت.
 
به عقیده سلاح‌ورزی، اگر تحریم‌ها نتوانست اقتصاد ایران را به فروپاشی برساند، اجرای این سیاست‌ها حتماً این کار را خواهد کرد.

احتمال پیوستن ایران به FATF

 

همچنی احتمال پیوستن ایران به FATF ن در ادامه رئیس اتاق بازرگانی ایران از احتمال پیوستن ایران به FATF خبر داد و گفت: ما اخبار غیررسمی درباره پذیرفته شدن اف‌ای‌تی‌اف شنیده‌ایم ، همزمان امکان مذاکرات جدی‌تر در اقتصاد وجود دارد.

 
برچسب ها: #بورس کالای ایران بورس کالا #اتاق بازرگانی ایران حسین سلاح ورزی #اقتصاد جهانی مذاکرات #قیمت گذاری دستوری
ارسال نظر
آخرین اخبار