۲۶ مهر ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۸
تعداد بازدید: ۶۵۱۴۰۶
یک کارگردان مطرح کرد: عدم همکاری سالن‌های خصوصی یکی از مسائل جدی اکران فیلم‌هاي کوتاه است و در بحث تبلیغات، فیلم‌هاي دولتي با شانس تبلیغات شهری همراه هستند.
کد خبر: ۱۹۵۰

مسائل جدی اکران فیلم‌های کوتاه/ مسئولین بررسی‌های لازم را داشته باشند

فیلم‌هاي دولتي با شانس تبلیغات شهری همراه هستند!

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، میثم عباسی تهیه کننده و کارگردان فیلم کوتاه کشورمان بیان کرد: سازمان سینمایی در این دوره نسبت به قبل شرایط خوبی را برای فیلمسازان فراهم کرده است و حمایت‌های این سازمان دولتی نسبت به گذشته در انجمن سینمای جوان، بنیاد فارابی و بیناد رودکی بیشتر شده است؛ اما متاسفانه بعضی از همکاران با توجه به کار ضعیف خود مورد اقبال قرار نمی‌گیرند و شروع به ضعیف کردن کار این نهادها می‌کنند.

وی در ادامه از سختی ساخت فیلم کوتاه گفت: ساخت فیلم کوتاه به طبع از ساخت فیلم بلند سخت‌تر است. کارگردان باید یک فیلم ۹۰ دقیقه‌ای را در ۱۰ دقیقه بسازد و اصل مطلب را در همان بازه زمانی بیان کند اما این روند در فیلم بلند اینگونه نیست و در بازه زمانی بیشتر می‌تواند کلام خود را به تصویر بکشد.

یکی از مشکلات اهالی رسانه و هنر عدم همکاری و تفکر تجاری سالن‌های نمایش خصوصی فیلم‌ها است‌

عباسی افزود: معتقدم جشنواره‌های فیلم کوتاه باعث شده تا فیلمسازان برای ساخت آثار کوتاه ترغیب شوند و آثار متعددی بسازند. همچنین جشنواره‌های فیلم‌کوتاه، حقیقت، مقاومت، پرواز و مهم‌تر از همه جشنواره فیلم کودک چندسالی است در حاشیه جشنواره فجر به اکران فیلم‌های کوتاه هم پرداخته که این امر باعث می‌شود فیلمسازان در این جشنواره‌ها حاضر شوند.

میثم عباسی کاگردان فیلم کوتاه درباره میزان تعامل اهالی رسانه با فیلم‌های اخیرا ساخته شده یا تازه اکران شده گفت: یکی از مشکلات اهالی رسانه و هنر عدم همکاری و تفکر تجاری سالن‌های نمایش خصوصی فیلم‌ها است‌. یک اثر نمایشی با زحمات بسیار زیاد و بدون حمایت مالی از سوی ارگان یا نهادی آماده نمایش می‌شود و هنگامی که به پله نهایی اکران می‌رسد با مشکلات اساسی اجاره سالن‌های خصوصی با قیمت های بالا و متاسفانه با عدم نظارت وزارت فرهنگ و ارشاد و انجمن سالن‌های خصوصی روبه رو می‌شوند. امیدوارم مسئولین بررسی‌های لازم و سالن‌های خصوصی همکاری شایسته و‌ در شأن یک هنرمند را با فیلمسازان داشته باشند. 

وی در پایان صحبت‌هایش درباره تبلیغات فیلم‌های کوتاه کوتاه بلند بیان کرد: فیلم‌های که از طریق سازمان سینماییی و یا به نوعی باحمایت دولتی ساخته می‌شوند این شانس را دارند تا از تبلیغات محیطی شهر استفاده کنند اما این امر برای فیلم‌های مستقل خصوصی وجود ندارد. امیدواریم همگی در چتر حمایتی تبلیغاتی دولت که هدفش حمایت از هنرمندان است بهره مند شویم./ باشگاه خبرنگاران جوان

 
برچسب ها: فیلم کوتاه کارگردان اکران عمومی مسئولین
ارسال نظر
آخرین اخبار