۱۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۸
تعداد بازدید: ۱۲۳۳۴۹
خطوط از پویش مردمی هر هیئت، آزادی یک زندانی گزارش می‌دهد
آزادی زندانیان جرایم غیر عمد با کمک ستاد دیه و مسئولان و مردم در استان‌های مختلف به رسم هر سال در قالب پویش «هر هیئت، آزادی یک زندانی» اجرایی شد.
کد خبر: ۱۹۵۹۰

آزادی زندانیان جرایم غیرعمد به کمک عزاداران حسینی/ یزد پیشتاز در آزادی محکومان
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط؛ در محرم ماه سال ۱۴۰۱، پویش «هر هیئت، آزادی یک زندانی» برای سومین سال متوالی در بسیاری از استان‌ها در حال برگزاری است. پویشی که بر اساس آمار اعلام شده سال گذشته، نزدیک به ۱۵۰۰ زندانی از این طریق در استان‌های مختلف آزاد شدند.
این پویش که در اولین سال فعالیت خود با خلاقیت ستاد دیه و شورای هیئت‌های مذهبی استان یزد کلید خورده بود اگر چه در سال ۹۹ توانست فقط در سه استان اجرایی شود، اما این پویش در محرم سال ۱۴۰۰ توانست به ۱۰ استان گسترش پیدا کند.

کمک به زندانیان غیر بزهکار

در ۲ سال گذشته و از زمان آغاز این طرح، به دلیل شیوع کرونا و به دنبال آن اعمال محدودیت‌های گسترده بهداشتی امکان برگزاری آیین‌های گلریزان برای زندانیان امکان‌پذیر نبود. به همین دلیل مانور رسانه‌ای نیز برای نشان دادن وسعت و عمق این طرح حمایتی از زندانیان جرایم غیر عمد چندان به چشم نیامد. با این حال آنچه مسلم است این طرح از طرف خیران برخی از استان‌ها و با کمک هیئت‌های عزاداران حسینی و تکایا برگزار می‌شود. بر این اساس ستاد دیه با راه‌اندازی پویش سراسری هر هیئت، آزادی یک زندانی، از متولیان برگزاری هیئت‌های عزاداری و مراسمات مذهبی درخواست کرده تا با تلاش‌های خود به آزادی زندانیان نیازمند کمک کنند.
کمک برای آزادی زندانیان علاوه بر آزادی یک محکوم جرایم مالی غیرعمد، می‌تواند به کاهش آسیب‌های اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی این زندانیان، منجر شود و به تحکیم بنیان خانواده‌ها کمک کند. ستاد دیه با راه‌اندازی پویش سراسری هر هیئت، آزادی یک زندانی، از متولیان برگزاری هیئت‌های عزاداری و مراسمات مذهبی درخواست کرده تا با تلاش‌های خود به آزادی زندانیان نیازمند کمک کنند.

استان پیشتاز در آزادی زندانیان

کمک برای آزادی زندانیان علاوه بر آزادی یک محکوم جرایم مالی غیرعمد، می‌تواند به کاهش آسیب‌های اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی این زندانیان، منجر شود و به تحکیم بنیان خانواده‌ها کمک کند

اصفهان، فارس، قم، آدربایجان شرقی، خراسان رضوی، از جمله پرتلاش ترین استان‌هایی بودند که در ۲ سال گذشته از این طرح برای آزادی محکومان جرایم غیرعمد، اجرایی کردند.
با همه این‌ها طبق آمار‌های ستاد دیه، استان یزد نه تنها به عنوان یکی از اصلی ترین برگزار کنندگان  این پویش به حساب می‌آید بلکه بر اساس این آمار، مردم خیر و نیکوکار یزدی، در ۲ سال گذشته سنگ تمام گذاشتند تا این استان در صدر کمک‌های مردمی قرار بگیرد. بر اساس آنچه که از آمار‌های ستاد دیه اعلام شده است بیشترین زندانیان نیازمند و تحت پوشش ستاد دیه، شامل بدهکاران اوراق تجاری چک و سفته و در رتبه‌های بعدی بدهکاران مهریه و نفقه و مددجویان محکوم به پرداخت دیه ناشی از تصادفات رانندگی، حادثه کار و دیه شبه‌عمد قرار دارند.

برچسب ها: آزادی زندانیان جرایم غیر عمد سازمان زندان ها زندانیان جرائم غیرعمد زندان اوین مدیر زندان رجایی شهر آزادی اربعین حسینی اربعین روایت محرم محرم 1401 ماه محرم عزاداران حسینی
ارسال نظر
آخرین اخبار