۱۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۲
تعداد بازدید: ۹۸۰۱۱
عضو فراکسیون ایثارگران مجلس شورای اسلامی با انتقاد از عدم خدمت رسانی درست به ایثارگران، گفت: سازمان برنامه و بودجه هر چه زودتر باید به تکلیف قانونی خود عمل کرده و هزینه درمان جانبازان را که مطابق مواد ۱۲ و ۱۳ قانون جامع خدمت رسانی به ایثارگران تصویب شده است را پرداخت کند.
کد خبر: ۱۹۶۸۸

علی رضایی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی خطوط، در رابطه با وضعیت ارائه خدمات به ایثارگران و جانبازان، گفت: مجموعه حاکمیت، اگر می‌خواهند کاری را برای ایثارگران انجام دهند، آن را رسانه‌ای نکند چراکه تبعات منفی به دنبال دارد و ممکن است در افکار عمومی اینچنین تصور شود که همه امتیازات برای ایثارگران است درحالی که بسیاری از خانواده‌های ایثارگران و شهدا برای اینکه نهال انقلاب اسلامی به درختی تنومند تبدیل شود، هزینه دادند؛ عده‌ای اسیر شدند؛ عده‌ای در بستر بیماری هستند و بخشی هم جزو رزمندگان هستند که همه آن‌ها را باید قدر بدانیم.
وی ادامه داد: کم لطفی است که عده‌ای با سخنان تند و تیز نه تنها از این افراد تشکر نمی‌کنند بلکه زخم زبان می‌زنند. قانونگذار هم مطابق مواد و آیین نامه‌های مختلف امتیازاتی را مانند مباحث استخدام، انتقال و سهمیه‌های آن‌ها در نظر گرفته است که باید به آن عمل شود؛ اما متاسفانه بعضا دولت به بهانه‌های مختلف مثل نداشتن بودجه، اجرای آن را به تعویق می‌اندازد.
رضایی با انتقاد از افزایش هزینه درمان جانبازان، اظهارداشت: بخشی از دارو‌های بیماران از جمله جانبازان بعد از جراحی اقتصادی از لیست بیمه خارج شده است؛ به عنوان مثال جانبازان، دارویی را تا قبل از حذف ارز، ۷۰ هزار تومان می‌خریدند که بعد از اجرای طرح، ۹۰۰ هزار تومان شده است! ایثارگر مگر چقدر درآمد دارد که بتواند این هزینه‌ها را پرداخت کند؛ بنابراین سازمان برنامه و بودجه هر چه زودتر باید به تکلیف قانونی خود عمل کند و هزینه درمان جانبازان را که مطابق مواد ۱۲ و ۱۳ قانون جامع خدمت رسانی به ایثارگران تصویب شده است را پرداخت کند. آن‌ها نیاز به رفتار‌های شعاری و پوپولیستی ندارند و نظام باید هر چه در توان دارد برای ایثارگران انجام دهد.
او در خصوص تحویل خودرو به ایثارگران گفت: اگر قرار است ۱۰ خدمات به ایثارگران بدهیم بهتر است کسی نفهمد، اما ما در بوق و کرنا می‌کنیم؛ رئیس بنیاد شهید می‌گفت مجلس ۱۰ هزار خودرو تصویب کرده است که در اختیار جانبازان قرار بگیرد درحالی که ما ۳۰۰ هزار جانباز داریم؛ از سوی دیگر دولت توان تامین این منابع را هم ندارد.

برچسب ها: جانبازان و ایثارگران بنیاد شهید علی رضایی نماینده مردم کنگاور در مجلس تحویل خودرو به ایثارگران حذف ارز دارو
ارسال نظر
آخرین اخبار