۰۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۵
تعداد بازدید: ۱۳۵۹۷۸
نماینده مردم سردشت و پیرانشهر گفت: بسیاری از مصدومان شیمیایی این شهر، بعد از سال‌ها دوندگی به بهانه نقص در پرونده، تحت پوشش قرار نگرفته اند، عوارض شیمیایی بسیاری از آن‌ها تشدید شده و پرونده آن‌ها باید مجددا در کمیسیون پزشکی بنیاد مورد بررسی قرار گیرد.
کد خبر: ۱۸۹۱۷

بازارچه‌های مرزی شهری با 100کیلومتر مرز مشترک مسدود است!

کمال حسین پور در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی خطوط با اشاره به وضعیت جانبازان شیمیایی سردشت، اظهارداشت: سی و پنج سال از بمباران شیمیایی سردشت می‌گذرد، از سی و پنج سال پیش، خواب راحت و نفس عمیق کشیدن برای بسیاری از مردم سردشت، تبدیل به رؤیا شده است. سردشت به عنوان اولین شهر قربانی حملات شیمیایی، هنوز هم تنها و مظلوم است، این شهرستان در بسیاری از شاخص‌های توسعه وضعیت مطلوبی ندارد.
این نماینده مردم در مجلس در پاسخ به این سوال که مصدومان شیمیایی سردشت تا چه اندازه تحت پوشش نهاد‌های حمایتی قرار گرفته‌اند، گفت: بسیاری از مصدومان شیمیایی این شهر، بعد از سال‌ها دوندگی به بهانه نقص در پرونده، تحت پوشش قرار نگرفته اند، عوارض شیمیایی بسیاری از آن‌ها تشدید شده و پرونده آن‌ها باید مجددا در کمیسیون پزشکی بنیاد مورد بررسی قرار گیرد.
حسین پور در ادامه این مصاحبه با اشاره به لزوم احداث موزه صلح، گفت: شهر سردشت ظرفیت فوق العاده‌ای برای ایجاد موزه صلح دارد. احداث این موزه می‌تواند به عنوان یکی از پروژه‌های اولویت دار فرهنگی، نقشی برجسته در معرفی مظلومیت کشور به جهانیان و همچنین جذب گردشگر داشته باشد.

اولین شهر قربانی حملات شیمایی هنوز هم تنها و مظلوم است / چرا تمامی جانبازان این شهر تحت پوشش قرار نگرفته‌اند؟ 
نماینده مردم سردشت در مجلس با اشاره به تعداد جانباران شیمیایی این شهر، گفت: به دلیل حضور ۸۵۰۰ جانباز شیمیایی و ۳۲۰۰ معلول در سطح شهرستان سردشت، لزوم احداث سالن طبقاتی با استاندارد‌های لازم برای این عزیزان به شدت احساس می‌شود. شهر سردشت به با خیل عظیم جانبازان شیمیایی از نظر زیرساخت‌های بهداشتی و درمانی نیز دارای وضعیت بسیار بغرنجی است که باید به آن رسیدگی شود.
حسین پور همچنین با انتقاد از مسدود شدن بازارچه‌های مرزی سردشت با عراق، بیان کرد: این شهرستان ۱۰۰ کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق دارد و سه معبر مرزی نیز داشته است، اما متأسفانه در سالیان اخیر بازارچه‌های مرزی آن مسدود شده اند. بهترین راه حل برای برون رفت از مشکلات موجود و تقویت زیرساخت‌های اقتصادی و توسعه شهرستان سردشت، بازگشایی معابر و بازارچه‌های مرزی «اشکان» و «قاسم رَش» است.

برچسب ها: کمال حسین پور نماینده مردم سردشت و پیرانشهر بمباران شیمایی سردشت جنگ تحمیلی جانبازان و ایثارگران
ارسال نظر
آخرین اخبار