۱۳ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۱
تعداد بازدید: ۱۵۲۲۷۸
هابل از یک خوشه ستاره‌ای کروی به نام NGC ۶۶۳۸ تصویربرداری کرده است.
کد خبر: ۱۹۷۸۱

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، ناسا و آژانس فضایی اروپا که هابل را مدیریت می‌کنند، به تازگی تصویری جدید از یک خوشه ستاره‌ای و کروی به نام NGC ۶۶۳۸، در صورت فلکی قوس منتشر کرده اند. گفته شده، هابل برای تصویر برداری و بررسی این خوشه کروی از دو دوربین میدان وسیع هابل سه و پیشرفته استفاده کرده است.

به گزارش سایت اسپیس، قبل از هابل، تشخیص تک تک ستارگان که در یک خوشه کروی وجود داشتند و تعداد آن‌ها بین ده‌ها هزار تا میلیون‌ها ستاره است، تقریبا غیرممکن بود. از آنجایی که تلسکوپ‌های زمینی برای دیدن ستارگان باید از طریق جو زمین نگاه کنند، دید آن‌ها به دلایل متعدد گاهی اوقات مخدوش شود. اما این موضوع برای هابل که در فاصله ۳۴۰ مایلی (۵۴۷ کیلومتری) بالاتر از سطح زمین به دور زمین می‌چرخد، مشکل کمتری را ایجاد کرده است.

برای مقایسه باید گفت که تلسکوپ جیمز وب حدود ۱ میلیون مایل (۱.۵ میلیون کیلومتر) از زمین فاصله دارد. هابل با استفاده از طیف نور مرئی و جیمز وب نیز با استفاده از مادون قرمز خوشه‌های کروی ستاره‌ها را بررسی و رصد می‌کنند.

تصویر برداری از یک خوشه ستاره‌ای کروی

براساس گزارش‌ها، هابل با کمک طیف نور مرئی ماموریت خود را انجام می‌دهد و به دلیل نزدیکی آن به زمین فضانوردان می‌توانند برای انجام تعمیرات به سوی هابل بروند. این تلسکوپ در تحقیقات خوشه‌های کروی نقش مهمی ایفا کرده است و به اکتشافات جدید به طور منظم ادامه می‌دهد.

تلسکوپ هابل در حال حاضر بیش از ۳۰ سال از عمرش می‌گذرد، اما هنوز مقدار زیادی از حیات آن باقی مانده است و دانشمندان به استفاده از آن در ارتباط با تلسکوپ جیمز وب برای پاسخ به بزرگترین سؤالات در مورد کیهان ادامه خواهند داد.

برچسب ها: ناسا تلسکوپ زمین فضانوردان
ارسال نظر
آخرین اخبار