۱۸ دی ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۹
تعداد بازدید: ۵۰۱۴۸۰
حدود دو هفته از پرتاب تلسکوپ جیمز وب به فضا می‌گذرد و حالا این رصدخانه به شکل نهایی خود نزدیک می‌شود. به گفته مقامات ناسا، آینه اصلی این تلسکوپ در حال باز شدن است و به مرور زمان شکل نهایی‌اش را به خود می‌گیرد.
کد خبر: ۶۳۸۶

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط ، مقامات ناسا در بیانیه‌ای نوشتند: «آینه اصلی وب درحال شکل‌گیری نهایی است. امروز اولین بال از دو بال آینه اصلی یا همان پانل‌های جانبی با موفقیت باز و در جای خود مستقر شد. این فرآیند قرار است در 8 ژانویه برای پانل‌های سوی دیگر رصدخانه نیز تکرار شود.»

ناسا اعلام کرده است که این فرآیند به صورت زنده از ساعت 9 صبح به وقت شرقی (GMT 1400) از صفحه کنترل ماموریت ناسا پخش خواهد شد.

تلسکوپ فضایی جیمز وب به شکل نهایی‌اش نزدیک می‌شود

تکمیل شش ضلعی با استقرار دو پانل آخر خواهد بود. آینه اولیه که پیش از این به طور کامل مستقر شده است، 21 فوت (6.5 متر) عرض دارد. طبق جدول زمانی استقرار ارائه شده توسط ناسا، در روزهای آینده تیم جیمز وب به ترتیب 18 بخش آینه مجزا را که هریک از آن‌ها توسط هفت محرک جداگانه کنترل می‌شوند، تغییر خواهد داد. این تیم در پنج‌ ماه آینده به تنظیم بخش‌های مختلف آینه‌ها ادامه خواهد داد. نمای جیمز وب باید درنهایت یک تصویر صاف و کامل باشد که از 18 تکه فریم کوچک تشکیل شده است.

این رصدخانه تا رسیدن به مقصد خود، یعنی ایستگاهی که پیش از آن برایش در نظر گرفته‌اند – نقطه لاگرانژی 2 در مدار زمین و خورشید (L2) که فاصله‌ای 1 میلیون مایلی (حدود 1.5 میلیون کیلومتری) از سطح زمین دارد – حدود دو هفته دیگر در سفر است. پس از آن دانشمندان تخمین می‌زنند که جیمز وب بتواند اولین مشاهدات خود را از تابستان سال میلادی جاری آغاز کند./دیجیاتو

برچسب ها: ناسا فضا تلسکوپ
ارسال نظر
آخرین اخبار