۲۹ آذر ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۱
تعداد بازدید: ۴۴۱۶۰۸
ناسا به صورت رسمی اعلام کرد تلسکوپ فضایی جیمز وب به عنوان بزرگترین چشم بشر توسط موشک آریان ۵ تا یک هفته دیگر به فضا پرتاب خواهد شد.
کد خبر: ۵۰۰۳

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط ، تلسکوپ فضایی جیمز وب که آن را به عنوان بزرگترین چشم بشر و همچنین جایگزین تلسکوپ فضایی هابل معرفی می‌کنند برای پرتاب به مرحله نهایی رسیده و قرار است پس از چندین روز تاخیر سرانجام طی هفته آینده سوار بر موشک آریان ۵ (Ariane 5) به فضا پرتاب شود.

زمان پرتاب تلسکوپ فضایی جیمز وب

مقامات ناسا اعلام کردند تیم‌هایی که در محل پرتاب حضور دارند با موفقیت فرایند قرار دادن رصدخانه را در داخل موشک آریان ۵ به انجام رساندند. از این رو جیمز وب تا یک هفته آینده در تاریخ ۲۴ دسامبر ۲۰۲۱ میلادی برابر با ۳ دی ۱۴۰۰ در ساعت ۱۵:۵۰ به وقت تهران به فضا پرتاب خواهد شد. مسئولان مربوطه در تاریخ سه شنبه ۲۱ دسامبر برابر با ۳۰ آذر آخرین بررسی‌های را برای اینکه از آماده بودن تلکسوپ فضایی جیمز وب برای پرتاب اطمینان حاصل کنند انجام خواهند داد تا موشک آریان ۵ برای پرتاب به سکوی پرتاب انتقال پیدا کند.

برخی از مقامات ناسا اعلام کردند جیمز وب به عنوان جانشین تلسکوپ فضایی هابل خواهد بود که وظایف بسیاری مهمی را برعهده دارد و می‌تواند اسرار زیادی از هستی را برملا سازد. از آنجایی که این پروژه ۹.۸ میلیارد دلاری پس از چندین سال توسعه اکنون برای پرتاب آمده شده است، انتظار می‌رود این تلسکوپ بیشتر از هابل بتواند به کاوش زمان‌های گذشته بپردازد.

طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده، این تلسکوپ قرار است در نقطه‌ای در حدود ۱.۶ میلیون کیلومتری از زمان معروف به نقطه لاگرانژی مستقر شود. در این نقطه نوری از زمین وجود نخواهد داشت و این تلسکوپ تاشو با عرض حدود ۲۱.۶ متر که سه برابر از تلسکوپ هابل بزرگتر است قصد دارد جهان اولیه، جو سیارات فراخورشیدی و سایر نقاط کیهان را مورد بررسی قرار دهد. /گجت نیوز

برچسب ها: ناسا تلسکوپ فضا
ارسال نظر
آخرین اخبار