۱۲ دی ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۷
تعداد بازدید: ۶۷۴۷۲
سازمان فضایی ناسا در بیانیه‌ای تایید کرد که ایستگاه فضایی بین المللی تا سال ۲۰۳۰ عملیاتی خواهد ماند. این برنامه به واسطه‌ی اختصاص بودجه‌ای مناسب به وسیله‌ی دولت آمریکا میسر شده است.
کد خبر: ۵۹۵۵

وضعیت ایستگاه فضایی بین المللی

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط ،ایستگاه فضایی بین یک آزمایشگاه فضایی است که فضانوردان مختلفی از سرتاسر جهان در آن به صورت صلح آمیز فعالیت می‌کنند و یبش از ۲۰ سال است که علم دنیا را به پیش رانده است. بسیاری از تحقیقات، کشفیات، پیشرفت‌های آموزشی و تکنولوژیکی دنیا در طول این مدت زمان به واسطه‌ی این آزمایشگاه قدرتمند بوده است. ظاهرا دلیل اختصاص بودجه‌ی فراوان برای عملیاتی ماندن ایستگاه فضایی به این دلیل است که روسیه (یکی از رقیبان آمریکا که در یک فضانورد در ایستگاه فضایی دارد) به دنبال گسترش قلمرو خود در فضاست و در این مسیر با چین (یکی دیگر از قدرت‌های فضایی که به دنبال ساخت یک ایستگاه فضایی دیگر است) همراه است. همین موضوع آمریکا را بر آن داشته تا ایستگاه فضایی را به عنوان یکی از وزنه‌های اعمال نفوذ و قدرت خود در فضا نگه دارد.

تا پیش از این، عملیاتی بودن ایستگاه فضایی تا سال ۲۰۲۴ مسجل شده بود (که به واسطه‌ی بودجه‌ی دونالد ترامپ تایید شده بود)، اما این بیانیه نشان داد که آمریکا نقشه‌هایی طولانی مدت برای این ایستگاه فضایی کشیده است. در طول چند سال گذشته اتفاقات عجیب و غریبی هم در ایستگاه فضایی افتاده که مقصر اکثر آن‌ها کشور روسیه بوده است! از باز ماندن یکی از در‌های خروجی ایستگاه فضایی بگیر تا ایجاد یک آتش مصنوعی در درون محوطه‌ی ایستگاه فضایی که باعث اتفاقات عجیب و غریبی در آن شد. همین چند وقت پیش بود که یکی از ماهواره‌های منفجر شده‌ی روسیه در مدار بالای کره‌ی زمین باعث شده بود تا ایستگاه فضایی در خطر بی‌افتد. /سخت افزار

برچسب ها: ناسا فضا ایستگاه فضایی
ارسال نظر
آخرین اخبار