۰۲ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۷
تعداد بازدید: ۱۱۲۴۰۶
خطوط فواید نعناع را برای سلامتی بررسی کرد:
نعناع گیاهی است که تمام اسانس‌ها و خواص پونه را دارد. این گیاه را می‌توان به دو شکل تازه و خشک به انواع غذا اضافه کرد.
کد خبر: ۲۰۷۵۹
نویسنده : محدثه عزیزی

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط؛ نعناع یک عنصر محبوب در چندین غذا و نوشیدنی است. این گیاه فواید زیادی برای سلامتی دارد که در این گزارش خبرنگار سلامت خطوط به برخی از آن‌ها می‌پردازد:

تاثیر نعناع در کاهش درد شیردهی و علائم سرماخوردگی

سرشار از مواد مغذی

نعناع حاوی مقدار مناسبی از مواد مغذی است. نعناع منبع خوبی از ویتامین A است، یک ویتامین محلول در چربی که برای سلامت چشم و دید شب مهم است. همچنین منبع قوی از آنتی‌اکسیدان است. آنتی‌اکسیدان‌ها به مراقبت از بدن انسان در برابر استرس کمک می‌کنند.

سندروم روده تحریک‌پذیر را بهبود می‌بخشد

سندروم روده تحریک‌پذیر یک اختلال شایع دستگاه گوارش است. روغن نعناع حاوی ترکیبی به نام منتول است که اثرات آرامش‌بخش آن بر عضلات دستگاه گوارش به کاهش علائم سندروم روده کمک می‌کند.

به رفع سوءهاضمه کمک می‌کند

فواید نعناع برای سلامتی از بهبود عملکرد مغز و علائم گوارشی تا تسکین درد شیردهی، علائم سرماخوردگی و حتی بوی بد دهان را شامل می شود.

نعناع در تسکین سایر مشکلات گوارشی همانند ناراحتی معده و سوءهاضمه موثر است. وقتی انسان روغن نعناع را همراه با وعده‌های غذایی مصرف کند می‌تواند علائم سوءهاضمه را تسکین دهد.

درد شیردهی را کاهش می‌دهد

استفاده از نعناع روی پوست سینه می‌تواند به تسکین درد ناشی از شیردهی کمک کند. مادران شیرده می‌توانند پس از هربار شیردهی اشکال مختلفی از نعناع را در ناحیه اطراف نوک سینه قرار دهند.

علائم سرماخوردگی را بهبود می‌بخشد

بسیاری از درمان‌های سرماخوردگی و آنفولانزا حاوی منتول، یک ترکیب اولیه در روغن نعناع هستند. منتول می‌تواند احتقان بینی را از ببین ببرد و تنفس را بهبود بخشد.

بوی بدن دهان را می‌پوشاند

آدامس با طعم نعناع از اولین چیز‌هایی است که انسان برای جلوگیری از بوی بد دهان از آن استفاده می‌کند. از سوی دیگر نوشیدن چای نعناع فلفلی و جویدن برگ‌های تازه نیز در از بین‌رفتن بوی بد دهان و باکتری‌ها موثر است.

برچسب ها: فواید سلامتی بدن سلامتی علائم سرماخوردگی تسکین درد
ارسال نظر
آخرین اخبار