۱۷ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۶
تعداد بازدید: ۱۰۵۸۲۹
نخستین جلسه هیئت امنای سازمان اسناد و کتابخانه ملی در دوره جدید با حضور محمد مخبر معاون اول رئیس جمهور، محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و اعضای هیئت امنای این سازمان برگزار شد.
کد خبر: ۲۱۴۲۵

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، نخستین جلسه هیئت امنای سازمان اسناد و کتابخانه ملی در دولت مردمی که عصر امروز چهارشنبه شانزدهم شهریورماه در سالن سخن این سازمان برگزار شد، علیرضا مختارپور، رییس سازمان اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی گزارشی از مشکلات، درخواست‌ها و اقدامات سازمان اسناد و کتابخانه ملی در طول یک سال گذشته ارائه کرد و در ادامه سایر اعضای هیئت امنا به ارائه نقطه نظرات و دیدگاه‌های خود در خصوص وضعیت سازمان اسناد و کتابخانه ملی پرداختند.


نخستین جلسه هیئت امنای سازمان اسناد و کتابخانه ملی در دوره جدید برگزار شد
تاکید بر جلوگیری از خروج نسخ خطی تاریخی از کشور

همچنین محمد مخبر، معاون اول رئیس جمهور در این جلسه با تأکید بر اینکه باید با رفع معضلات و مشکلات سازمان اسناد و کتابخانه ملی در جهت ارتقای جایگاه و مقام علمی این سازمان گام برداریم، تصریح کرد: توجه بیش از پیش به فعالیت ها، اقدامات و تلاش‌های سازمان در حفظ، جمع آوری و در اختیار قرار دادن گنجینه علمی کهن ایران زمین به نهادینه شدن فرهنگ مکتوبات و نسخ خطی منجر می‌شود.

گفتنی است در حاشیه این جلسه نیز با حضور معاون اول رئیس جمهور و وزیر فرهنگ از اسناد مرتبط با اربعین حسینی (ع) در طول دهه‌های گذشته رونمایی شد. این اسناد به عنوان استخراجی جدید از گنجینه اسناد ملی ایران به شمار می‌رود که شامل نمونه‌هایی از اظهار ارادت مردم ایران زمین به آستان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) در طول تاریخ در قالب وقفنامه‌ها با قدمت ۶۰۰ ساله، اسناد، بخشنامه‌ها و گزارش‌های مرتبط با زوار اربعین حسینی و دسته‌های عزاداری ایرانیان و اعراب در طول قرن‌های گذشته است./وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

برچسب ها: سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران معاون اول رییس جمهور آثار تاریخی
ارسال نظر
آخرین اخبار